يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۷
معاون سابق وزارت خارجه آمریکا

توافق هسته‌ای بخشی از برنامه مهار ایران بود/ موفق شدیم!

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 440801
به نظر من، تیم مذاکره کننده آمریکا به رهبری جان کری وزیر امور خارجه، عملکرد بسیارخوبی در این زمینه داشتند و امتیازهایی که در مذاکرات به دست آوردند، بیشتر از امتیازهایی بود که من فکر می‌کردم بتوانند به دست بیاورند.
توافق هسته‌ای بخشی از برنامه مهار ایران بود/ موفق شدیم!
به گزارش جهان، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: معاون سابق وزارت خارجه آمریکا می‌گوید توافق هسته‌ای بخشی از راهبرد کلی مهار ایران است.

نیکلاس برنز معاون وزارت خارجه در دولت بوش (۲۰۰۵-۲۰۰۸) در دانشگاه ساوثرن مین گفت توافق هسته‌ای بخش کوچکی از راهبرد کلی مهار ایران است و امیدوارم این توافق اجرایی شود. اوباما و جانشین او و یا حتی جانشین رئیس‌جمهور بعد از اوباما باید تلاش کنند قدرت ایران را در منطقه مهار کنند. ایران قدرت بزرگ شیعی در منطقه است و در حال قدرت گرفتن در منطقه است. ایران به شبه نظامیان حوثی در یمن سلاح می‌دهد که عامل استمرار جنگ داخلی در این کشور است. ایران عامل سرپا ماندن حکومت سوریه است. ایران به شبه نظامیان شیعه در جنوب عراق سلاح می‌دهد. ایران به حزب‌الله لبنان و حماس در غزه نیز تسلیحات می‌دهد.

برنز گفت این توافق، بی‌عیب و نقص و آرمانی نیست اما این توافق، فوایدی واقعی برای آمریکا دارد. به نظر من، تیم مذاکره کننده آمریکا به رهبری جان کری وزیر امور خارجه، عملکرد بسیارخوبی در این زمینه داشتند و امتیازهایی که در مذاکرات به دست آوردند، بیشتر از امتیازهایی بود که من فکر می‌کردم بتوانند به دست بیاورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی که میفرمایداوجنگ راازسرمردم برداشته وامنیت راتامین کرده واقعاکاراوست
سیاح
Iran, Islamic Republic of
توافق
راه نفوذ را باز می کند
نفوذ هم برای استحاله است
استحاله ، فروپاشی را بدنبال دارد
نفوذ > استحاله > فروپاشی
Iran, Islamic Republic of
حقیقت برجام تله حقوقی و قانونی برای زمین گیر کردن ایران و تحمیل هر شرط خاج از قاعده و عرف بین المللی والبته کنترل سیستم دفاعی و نظامی ایران است تا از این طریق دخالت در امور داخلی( تثبیت و روی کار آمدن اعتدالگرایان و تصاحب مجلس و قوه مجریه به دست اصلاح طلبان) کلید بخورد.
عرفان
Iran, Islamic Republic of
توافق , مهار متقابل است ...
یا علی مدد
کور خوندید با ویروس شما کافرها و منافقین داخلی کشور ما واکسینه می شود مثال دشمن سبب خیر شود اگر خدا خواهد ملت ایران خائن های کشور را بهتر می شناسند ورسوایی شما جهانخوارها
شما فراموش نکنید توافق از طرف دیگر برای مهار آمریکا است اینقدر طبل برضد توافق نکوبید رهبر موافقت کرده است.
چقدر بیگه تیم مذاکره کننده فرزندان نظامند
صابر
شما با آن مغزها ی الکلی ایران را به خیال خام خود مهار کردید ولی در جبهه اسلام خیال کردید خدا مارا رها کرده ! نه خدا هیچ موقع کسانیکه صادقانه در راهش قدم بگذارند رها نمی کند . نمونه آن رهبر عزیز انقلاب مثل حضرت امام تمام نقشه های شما را نقش بر آب کرده است خیال کردید نور خدا است که امام رهبر وامت را هدایت میکند ولی شما کر کور نادان ابله و خلاصه بد جوری درمانده شده اید و نمی دانید با خدا و حکومت خدا چطوری بجنگید ولی به قول امام عزیز ورهبر فرزانه هیچ غلطی نمیتوانید بکنید مگر از فشار درونی سقط بشوید