سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

قیمت خدمات پزشکی چگونه تعیین می شود؟

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 440644
وزیر بهداشت در واکنش به موضوع تجمیع بیمه ها، اظهارداشت: طبق سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت، توزیع منابع باید با نظارت وزارت بهداشت باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی با حضور در برنامه «تیتر شب» شبکه خبر، به تشریح عملکرد وزارت بهداشت در حوزه سلامت کشور پرداخت و گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۵ میلیون نفر از هموطنان در اقصی نقاط کشور در کلینیک های ویژه ویزیت شده اند.

وی با اشاره به وجود ۶۰۰ کلینیک ویژه در قالب طرح تحول نظام سلامت، افزود: برای امسال هم کار ساخت چند ده هزار مترمربع کلینیک ویژه در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که پروژه بزرگی است.

هاشمی با اعلام اینکه نرخ ویزیت هموطنان توسط پزشکان متخصص در این کلینیک های ویژه ۳۰۰۰ تومان است، گفت: تفاوت رقم بین ۳۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ هزارتومان حق ویزیت را وزارت بهداشت پرداخت می کند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی در خصوص راهکار تعیین تکلیف تجمیع بیمه ها و مدیریت بر هزینه های سلامت، اظهارداشت: آنچه مسلم است، اینکه باید هزینه تمام شده خدمات پزشکی را مشخص کنیم که البته یک سال و نیم وقت برای انجام این کار صرف کرده ایم.

وی با عنوان این مطلب که در بسیاری از موارد با بیمه ها اتفاق نظر داریم، گفت: طبق سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت، توزیع منابع می بایست با وزارت بهداشت باشد و ما تشخیص می دهیم چه خدمات و چه داروها و درمانی، باید به بیمار ارائه شود.

هاشمی با بیان این مطلب که قیمت تمام شده خدمات پزشکی از سه مسیر تامین می شود، افزود: حق بیمه پرداختی، پولی که از منابع عمومی تامین می شود و همچنین از محل دریافت مالیات و عوارض.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اگر مردم خدمات بیشتری می خواهند می بایست حق بیمه بیشتری پرداخت کنند، تصریح کرد: از محل عوارض بر کالاهای آسیب رسان به سلامت، می توان مقدار زیادی از بودجه سلامت را تامین کرد. بطوریکه ۱۱ هزار میلیارد تومان از دخانیات می توان به بودجه سلامت اضافه کرد.

وی در ادامه با عنوان این مطلب که امسال ۳۰۰ میلیارد تومان اضافه هزینه خواهیم داشت، اظهارداشت: نیازی نیست که وزارت بهداشت، دولت و حتی وزارت رفاه در بخش سلامت سرمایه گذاری کنند، بلکه اگر قیمت خدمات واقعی شود، بخش خصوصی وارد می شود و سرمایه گذاری می کند.

هاشمی با اشاره به مطالبات معوق مراکز درمانی، جامعه پزشکی و... از بیمه ها، افزود: طبق قانون، بیمه ها می بایست در پایان ماه اول دریافت خدمات نسبت به پرداخت ۶۰ درصد حق بیمه اقدام کند و ظرف سه ماه نیز باید تسویه حساب کند.

وزیر بهداشت در ارتباط با پرداخت مطالبات معوق مراکز درمانی و پزشکان طرف قرارداد وزارت بهداشت، تاکید کرد: ظرف یک ماه آینده هر طور شده از طریق دریافت وام، معوقات را پرداخت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *