شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
در دیدار بایرن مونیخ و هوفنهایم

سريع‌ترين گل تاريخ بوندس ليگا رقم خورد

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 440622
تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان سریع‌ترین گل تاریخ لیگ برتر حرفه‌ای این کشور را دریافت کرد.
به گزارش جهان، خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی دویچه وله خبر داد، در ابتدای مسابقه بایرنمونیخ و هوفنهایم که در خانه‌ی هوفنهایم برگزار می‌شد، تیم بایرن مونیخ توپ را در اختیار داشت و با سوتِ داور، بازی را آغاز کرد، اما فشارِ بی‌امانِ مهاجمان هوفنهایم روی مدافعان بایرن مونیخ باعثِ اشتباه آنان شد و کِوین فولاند، یکی از مهاجمان هوفنهایم، از این موقعیتِ بادآورده حداکثر بهره‌برداری را کرد و ظرف فقط نه و سه دهم ثانیه، سریع‌ترین گل تاریخ بوندس لیگا را به بایرن مونیخ زد.

مانوئل نویر، دروازه بان بایرن مونیخ، که پس از خوردن این گل، از دست مدافعان تیمش به شدت عصبانی شده بود، در گفتگو با خبرنگار، با لبخندی گفت: من بعد از دریافت آن گل، با خودم فکر کردم که پس از نه ثانیه، ما دست‌کم حدود نود و سه دقیقه وقت خواهیم داشت که نتیجهِ این بازی را به نفع خود تغییر دهیم.

خبرنگار این شبکه افزود: دوگلاس کاستا، بیشترین تلاش را برای به مساوی کشاندنِ این بازی انجام می‌داد و سرانجام قبل از پایانِ نیمه‌ی اولِ بازی، وی شلیکی را روانه دروازه هوفنهایم کرد که پس از برخورد با دروازه‌بان هوفنهایم، جلوِ پای توماس مولر، مهاجم بایرن مونیخ، افتاد و او گلِ تساوی بخش را برای بایرن به ثمر رساند و لذا بازیکنانِ دو تیم، با نتیجه‌ی مساوی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم، یکی از بازیکنان بایرن مونیخ کارت قرمز گرفت و اخراج شد و تیم هوفنهایم متعاقباً یک ضربه پنالتی علیه بایرن مونیخِ ده نفره به دست آورد، اما ضربه پنالتیِ بوگین پولانسکی، به دیرک دروازه خورد و هوفنهایم نتوانست بار دیگر از بایرن مونیخ پیش بیافتد.

خبرنگار افزود: با این حال، تیم هوفنهایم توانست تا آخرین دقایقِ بازی، در برابر حملاتِ پیاپیِ بایرن مونیخ مقاومت کند و نتیجه بازی را کماکان مساوی نگه دارد، اما در دقیقهِ آخرِ این بازی، دوگلاس کاستا با یک دربیلِ زیبا از کنار خط جانبیِ زمین، دو مدافع هوفنهایم را جا گذاشت و یک توپ زمینی را به سمت دروازه‌ی هوفنهایم ارسال کرد که روبرت لواندوفسکی، یکی از ستاره‌های بایرن مونیخ، آن را به گل تبدیل کرد و بدین ترتیب، شاگردان پپ گواردیولا توانستند به سختی سه امتیاز این بازی را نصیب تیم‌شان کنند. از اینرو، هنوز هم بایرن مونیخ می‌تواند به چهارمین قهرمانیِ متوالی در بوندس لیگا امیدوار باشد.

این شبکه سپس تصاویرِ سریع‌ترین سه گلِ رکورد شکن در تاریخ بوندس لیگا را پخش کرد. در سال ۲۰۰۲ میلادی تیم لورکوزن ظرف فقط یازده و دو دهم ثانیه سریع‌ترین گل تاریخ بوندس لیگا تا آن زمان را به تیم کایزر اِسلاوتن زد . در سال ۲۰۱۴ این رکورد بهبود بخشیده شد و به ده و یک دهم ثانیه تقلیل یافت. سرانجام، در سال جاری میلادی نیز شاهد بهبود مجدد این رکورد به نه و سه دهم ثانیه بودیم.

خبرنگار این شبکه در خاتمه افزود: معلوم نیست چقدر طول خواهد کشید تا این رکورد نیز شکسته شود و گلی حتی سریع‌تر از گل نه ثانیه ایِ این فصلِ هوفنهایم به بایرن مونیخ در بوندس لیگا به‌ثمر رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *