سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
به همت محققان کشورمان صورت پذیرفت

افتخاری دیگر برای ایران درحوزه پزشکی

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 440525
رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا از ثبت و توانایی ترمیم سلول‌های عصبی بنیادی خبر داد و گفت: ایران در این زمینه در دنیا فقط دو رقیب دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیرحسین کولیوند در یازدهمین نشست اتاق گفت‌وگو با اصحاب رسانه درباره موضوع گروه سلامت و بهداشت با محوریت بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) و شرکت تهران الکتریک از ثبت و توانایی ترمیم سلول عصبی بنیادی خبر داد و اظهار کرد: آزمایشات حیوانی این دستاورد با موفقیت انجام شد و در نهایت بر روی ۱۱ بیمار نیز آزمایشات لازم صورت پذیرفت.

وی افزود: دستاورد سلول عصبی بنیادی برای بیمارانی به کار می‌رود که براثر یک نوع بیماری نخاع آنان خرده می‌شود، بنابراین در مراحل نخست از مغز استخوان و در مرحله بعد از بافت چربی می‌توان سلول‌های عصبی را مورد استفاده قرار داد.

رئیس بیمارستان خاتم‌الانبیا‌(ص) درباره جمعیت هدف این دستاورد عنوان کرد: این دستاورد برای افرادی که به تازگی قطع نخاع شدند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بر این اساس جانبازان و افرادی که در مراحل اولیه قطع نخاع باشند، می‌توان از سلول عصبی بنیادی که ایران هم‌اکنون به این دانش دست یافته‌است استفاده کنند.

کولیوند با بیان این‌که هم‌اکنون ایران با دستیابی به این دستاورد در دنیا فقط ۲ رقیب دارد، خاطرنشان کرد: جانبازان و بیمارانی که به این بیماری (ALS) مبتلا هستند می‌توانند با مراجعه به وبگاه بیمارستان خاتم‌الانبیا‌(ص) از روند چگونگی بهره‌مندی از این دستاورد مطلع شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *