شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مراسم بزرگداشت شهدای نیجریه در تهران

دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 440472
مراسم بزرگداشت شهدای زاریای نیجریه و ۳ فرزند حجت‌الاسلام ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه امروز در دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم بزرگداشت شهدای زاریای نیجریه و ۳ فرزند حجت‌الاسلام ابراهیم الزکزاکی رهبر شیعیان نیجریه و معاون اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی حامی فلسطین امروز ساعت ۶ بعد از ظهر در تهران برگزار می‌شود.

این مراسم به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و با حضور مقامات کشوری و مردم شهیدپرور کشورمان در خیابان فلسطین بالاتر از میدان فلسطین خیابان بزرگمهر غربی نرسیده به تقاطع فریمان پلاک ۶۱ دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین منعقد می‌گردد.

به گزارش فارس، سال گذشته مردم روزه دار شهر "زاریا" واقع در "ایالت کادونا" در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان پس از برگزاری نماز جمعه همگام با دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه، راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند. اما این راهپیمایی با حمله نیروهای نظامی منطقه روبرو شد و برخی از سربازان ارتش نیجریه از پشت به سمت صفوف راهپیمایی‌ کنندگان تیراندازی کردند.

این هجوم ناجوانمردانه منجر به شهادت ۳۳ نفر از شیعیان روزه‌دار و زخمی شدن دهها تن دیگر شد. «احمد زکزاکی»، «حمید زکزاکی» و «محمود زکزاکی» سه فرزند «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه نیز در این حادثه شهید شدند و «علی زکزاکی» دیگر فرزند او مجروح شد.

احمد و حمید زکزاکی در یکی از دانشگاههای چین تحصیل می‌کردند و محمود نیز در حوزه علمیه بیروت به دروس دینی اشتغال داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *