پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۳
۲۱

اتحاد پلوخورها همزمان با بازگشایی اتاق فرمان فتنه 88

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 440169
همزمانی گردهمایی فتنه‌گران زیر سایه دولت، با اظهارات عجیب حسن روحانی علیه شورای نگهبان، می‌تواند معنادار باشد! به هر حال با مجوزی که وزارت کشور دولت یازدهم به تعدادی از اهالی فتنه برای تشکیل حزب داد، فتنه تحت عنوان «اتحاد ملت ایران» قانونی شد.
اتحاد پلوخورها همزمان با بازگشایی اتاق فرمان فتنه 88
به گزارش جهان به نقل از وطن امروز، آغاز مجدد فعالیت‌های فتنه در پوشش‌های قانونی البته در حالی است که به گفته معصومه ابتکار یکی از اعضای فعال فتنه ۸۸، تقویت اصلاح‌طلبان با توافق هسته‌ای ممکن می‌شود!

او اخیرا به بی‌بی‌سی گفت توافق هسته‌ای منجر به تقویت جریان اصلاح‌طلب در مقابل سایر جریان‌های سیاسی در کشور خواهد شد. حالا درحالی که هنوز توافق هسته‌ای در ایران و آمریکا امضا نشده و در شرایطی که اتاق فرمان فتنه ۸۸ یعنی سفارت انگلیس امروز بازگشایی می‌شود، فرماندهان میانی فتنه با مجوز دولت حسن روحانی به صورت آزادانه فعالیت سیاسی خود را آغاز کردند!

اگرچه حزب اتحاد ملت اکنون با مجوز وارد فعالیت شده و حق قانونی او برگزاری کنگره و اعلام موضع است، اما بررسی کنگره روز پنجشنبه این حزب نشان می‌دهد تمام پیش‌داوری‌های قبلی درباره بدل جبهه مشارکت بودن این حزب درست بوده و متأسفانه وزارت کشور به‌عنوان نهاد اصلی متولی صدور مجوز برای احزاب، در این زمینه مرتکب خطایی بزرگ شده و به‌عبارتی از خط قرمز نظام که همان «فتنه» است، عبور شده است. حزب «اتحاد ملت ایران» آمیزه‌ای از اعضای سابق حزب مشارکت با اصلاح‌طلبان جدید است که اتفاقا اعضای اصلی و ستون فقرات این حزب را اعضای حزب منحله سابق تشکیل داده‌اند.

به گزارش تسنیم، اسامی برخی اعضای اصلی این حزب به این شرح است:
۱- علی شکوری‌راد، نماینده مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت ایران اسلامی
۲- آذر منصوری، عضو شورای مشاوران خاتمی و عضو شورای مرکزی و معاون سیاسی دبیرکل جبهه منحله مشارکت که در شهریور ۱۳۸۸ دستگیر شد و در اسفند همان سال حکم ۳ سال زندان از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دریافت کرد
۳- علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت، او نماینده مردم مشهد در مجلس ششم بوده است.
۴- هادی خانیکی از اعضای شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت
۵- محمد کیانوش‌راد، نماینده مردم اهواز در مجلس ششم و عضو جبهه منحله مشارکت
۶- حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی جبهه منحله مشارکت
۷- فاطمه راکعی، نماینده مجلس ششم و از اعضای جبهه منحله مشارکت

اعضای اصلی و به‌تعبیری ستون‌فقرات حزب تازه‌تأسیس اتحاد ملت ایران اسلامی، اعضای سابق جبهه مشارکت هستند و بی‌جهت نیست که حتی لوگوی این حزب تازه‌تأسیس نیز، یادآور لوگوی جبهه مشارکت است.
گویی مؤسسان حزب تعمد دارند «این‌همانی» خود با جبهه منحله مشارکت را به هر طریق ممکن به اطلاع عموم برسانند!

این مورد استثنا را قطعا باید از عجایبی دانست که تنها ممکن است در کشور ما اتفاق بیفتد، حزبی که به‌واسطه اقدامات غیرقانونی و با حکم قضایی، «قانونا» منحل اعلام شده است، تنها با یک تغییر اسم (و نه اعضای اصلی و نه حتی لوگوی حزب سابق) بتواند به عرصه فعالیت سیاسی کشور بازگردد.

یکی از فعالان ملی - مذهبی خارج کشور، با استقبال از تشکیل این حزب می‌نویسد: «اگرچه به نظر می‌رسد این حزب قرار است صرفا یک بازوی کمکی در وضعیت بن‌بست فعالیت احزاب اصلاح‌طلب باشد، اما به‌واقع این فرصت را به اصلاح‌طلبی می‌دهد تا با استفاده از آن وضعیت ساختاری قبلی خود را اصلاح کند و نیروهای عملگرای خود را در این حزب سازماندهی کند و از سوی دیگر نیروهایی را که طی یک دهه گذشته از حضور آنان در قدرت جلوگیری شده و رادیکال‌تر عمل می‌کردند، آزاد کند تا با عملیات ایذایی و مانور در خارج از زمین قدرت، فضای بهتری را برای پیشبرد اهداف کلی اصلاحات آماده کنند».

به نظر می‌رسد همه فعالان سیاسی داخل و خارج کشور، متفق‌القول بر این باورند که حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دقیقا قرار است همان اهداف ناکام جبهه منحله مشارکت را راهبری کند؛ به‌جز مسؤولان مربوط در وزارت کشور که از فرط خوش‌بینی، مردم را درباره عملکرد خود، ناچار به بدبینی می‌کنند.

اکنون که پروانه فعالیت این حزب صادر شده است و مقامات وزارت کشور و کمیسیون ماده احزاب اصرار دارند این کار، «طبق روال قانونی» انجام شده است، برخی کارشناسان امیدوارند طبق همین «قانون» پروانه حزب مذکور طی مدت کوتاهی از تأسیس توقیف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کریمی
یکی بگه هزینه کنگره این حزبهای فتنه چچچچچچچچرررررا از کجا تامین میشه؟!
محسن
از همانجایی که احزاب اصولگرا هروز همایش میذارند و استفاده میکنند
Iran, Islamic Republic of
از همونجايي كه هزينه حزبهاي شما تامين ميشه
جمالی
و آنها مکر کردند
و خدا نیز مکر کرد
و خدا بهترین مکرکنندگان است.

و آنگاه که با شیاطین خلوت کنند گویند که ما با شماییم
از تکبر و خود بزرگ بینی بترس برادر من خودتو آینه تمام قد اسلام ندون والا بقیه هم دین و ایمان دارن
صمد
ماشالله همه سابقه دار!!!
چه شود!
کی به اینا مجوز داده؟!
Iran, Islamic Republic of
دولت اعتدال دیگه.
واقعا معنی اعتدال دارم با گوشت و پوستم لمس می کنم دولت رسما مقابل افساد طلبها وا داده و عرصه رو تحویل داده به این بی همه چیزا
سرور
وزیر کشور اصولگرا!
رامـــــــین
Iran, Islamic Republic of
اصل 26 قانون اساسی:
"احزاب ، جمعیت ها، انجمن های سیاسی و صنفی وانجمن های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته شده آزادند ، مشروط به این که اصول استقلال ، آزادی ، وحدت ملی ، موازین اسلامی واساس جمهوری اسلامی را نقض نکنند. .."
اعضای حزب اتحاد ملت ایران سابقا این اصل را نقض نمودند و شایسته نیست وزارت کشور به اینها دوباره مجوز فعالیت بدهد.
م
United Kingdom
اتحاد ملت ایران اسلامی حول محور این افراد
این حزب اقازاده های فتنه گراست .بخدا نمیگذاریم این حزب ...خور و...صفت ...پا بگیرد.
محمد
تو چه کاره ای ملت تصمیم میگیرند و نه تو مشخص است ترس وجودتان را گرفته
علی
به کوری چشم دلواپسان این حزب خار چشمشان خواهد بود و مردم نیز به آنها اعتماد دارند
تو چه کاره ای از سوی ملت تصمیم میگیری
ملت یعنی 9 دی
آریو سوئد
Sweden
آیا اینها از وزارت کشور مجوز تشکیل حزب گرفته اند یا...و... آنها مجوز داده اند؟ ...آنهایی که قراره دوباره سرشون کلاه بره و به اینها رای بدن.
محسن
Iran, Islamic Republic of
به حول قوه الهی وبااراده مردم احزاب اصلاح طلب بیشترین کرسیهای مجلس و خبرگان را نیز خواهند گرفت وکاسبان فتنه جایی دردل اکثریت ندارند
نه بابا
به همین خیال باش
amir
Iran, Islamic Republic of
بابا فتنه زاییده تخیل شما جماعت ... وگرنه... فهمیده مملکت چه خبره
چقدر خوشحالم که بالاخره نوبت به اصلاح سیاست های غلط داخلی رسید که در دوره دولت قبل رواج یافته بود. ان شاءالله این اصلاحات همچنان ادامه یابد و همه احزابی که با تهمتهای ناروا و متوهمانه منحل شدند دوباره بازگشایی شوند. دکتر روحانی بدانند که این گشایش سیاسی از وعده های ایشان بوده و عده زیادی از جمله حقیر برای همین به ایشان رای دادیم
یا علی
دق كنيد . تازه اين اول سحر است . شكست سخت در انتخابات در انتظار شماست . اليس الله به صبح قريب