يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۳

وزیر کشور:دولت در انتخابات بی طرف است

جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 439810
وزیر کشور گفت : دولت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بی طرف بوده و از کسی حمایت نمی کند.
به گزارش جهان، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جریان سفر دو روزه به آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا افزود: حضور پرشور مردم در رای گیری ، اجرای دقیق قانون انتخابات و سلامت برگزاری این رویداد سیاسی هدف اصلی ماست.

وی با اشاره به شناسایی حدود ۴۰ هزار نفر داوطلب احتمالی با انواع گرایش های سیاسی و جناحی برای حضور در رقابت انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: دولت در انتخابات پیش رو به وظیفه خود عمل خواهد کرد و قصد ورود جانبدارانه به انتخابات را ندارد.

وی همچنین از آغاز فرایند اجرایی انتخابات بر اساس زمانبندی تنظیم شده قانونی خبر داد و بیان کرد: مجموعه وزارت کشور با تجربیات کسب شده در انتخابات گذشته مطابق برنامه ریزی انجام شده وظیفه خود را انجام می دهد و بر همین اساس هم اکنون در استانها ستاد اجرایی انتخابات شکل گرفته و هماهنگی با دستگاههای همکار در حال انجام است.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم با دستگاههای نظارتی و به خصوص شورای نگهبان در حال انجام است و فعالیت های دو جانبه کارشناسی و مشورتی در حال انجام است و هماهنگی کاملی بین حوزه اجرایی و نظارتی برگزاری انتخابات وجود دارد.

وی اظهار کرد: ما در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات پیشنهادهای خود را به شورای نگهبان ارائه داده ایم و فعالیت و مذاکرات مشترک در این زمینه در حال انجام بوده و نظر شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک تامین شده است.

رحمانی فضلی خواستار رعایت دقیق قانون انتخابات توسط همه افراد داوطلب احتمالی شد و گفت: همه باید مسیر قانونی را در این زمینه طی کنند و به اطلاعیه ها و مصاحبه های مسوولان امر دقت نظر داشته باشند.
وزیر کشور در ادامه تعامل مجلس و دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سوال ، استیضاح ، تحقیق و تفحص و نظارت حق مجلس و نمایندگان است.

وی بیان کرد: همه این اقدامات که توسط مجلس انجام می شود خیرخواهانه بوده و مجلسیان در این زمینه حسن نیت دارند.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال خبرنگار یکی از رسانه های استان ، اتخاذ برخی تصمیم ها در خصوص تقسیمات کشوری در گذشته را بدون ضابطه خواند و گفت: روند قبلی تصمیم گیری تقسیمات کشوری مطلوب نبود و در جریان آن شهرها و روستاهایی که قابلیت و شرایط لازم را نداشتند ، به درجه تقسیمات کشوری بالاتر ارتقا یافتند و همین امر هزینه های زیادی را بر دولت تحمیل کرد.

وی خواستار ضابطه مند شدن اعمال تقسیمات کشوری جدید شد و گفت: در این زمینه کارهای کارشناسی لازم انجام شده و دیگر بدون لحاظ همه جوانب امر ، واحد جدبد در تقسیمات کشوری ایجاد نخواهد شد.

به گزارش ایرنا ، وزیر کشور که در جریان سفر دو روزه به آذربایجان غربی سفر کرده بود ، پیش از ظهر امروز با حضور در مناطق مرزی استان ، از مراحل اجرایی طرحهای کنترل مرز در مناطق مرزی آذربایجان غربی بازدید کرد.

وی در این سفر خود در پنجمین جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی در سال جاری نیز شرکت کرد.
رحمانی فضلی همچنین دیروز در همایش پیشگیری از اعتیاد با موضوع اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر سخنرانی کرده و در مراسم امحای بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلوگرم مواد مخدر حضور یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
آقا کدام بی طرفی وقتی رئیس این دولت در جلسه استانداران ،به شورای نگهبان حمله میکند وحق قانونی آنرا منکر میشود وبه مردم میگوید که به همانهایی رای دهند که در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند ، کجایش بی طرفی است ؟؟؟؟؟
امیرسعیدابوزهرا
دروغگو ... است
محمود
جناب آقای وزیر!! اما شواهد عینی این را نمی گوید!! فرماندار ...از بدو انتصابش به نفع جریان اصلاحی و مشارکتی ها تبلیغات می کند و جلسه تشکیل می دهد و سخنرانی به نفع اصلاحی ها می کند!! دو سه تا همایش سیاسی با جهت گیری خاص در ...برگزار کرده و خودش هم سخنرانی جناحی کرده است!! با این رویکرد آیا امکان برگزاری انتخابات بی طرفانه در ؟شهرستان مهم و حساسی مثل مر... وجود دارد