يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

دایی در تیم ستارگان جهان در تهران؟

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب: 439748
سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: دوست داشتم دوستان قدیمی‌ام را در تیم ستارگان از نزدیک ببینم اما شرایط کاری این اجازه را به من نمی‌دهد و صلاح در این است که بالای سر تیمم باشم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار با راه‌آهن در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور گفت: ابتدا باید درگذشت پویان امیری را تسلیت بگویم و برای خانوده وی آرزوی صبر دارم. به نظرم بازی فردا مقابل راه آهن برای هر دو تیم اهمیت زیادی دارد. با تونجه به شرایطی که داریم و امتیازاتی که در سه دیدار قبلی از دست داده‌ایم، هر دو تیم نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز دارند و بر همین اساس نیز یک امتیاز به درد هیچ تیمی نمی‌خورد. در بازی فردا به دنبال کسب اولین برد فصل هستیم.

وی افزود: راه‌آهن تیم خوبی است که در دیدار با تراکتورسازی و به ویژه در نیمه دوم عالی بازی کرد و می‌توانست برنده باشد. مطمئناً تیم ما دوست ندارد که امتیاز از دست بدهد و با ارائه یک بازی هجومی به دنبال سه امتیاز می‌خواهیم سه امتیاز را به دست بیاوریم.

سرمربی تیم صبای قم با تأکید بر اینکه به شاگردانش ایمان دارد، ادامه داد: ما بازیکنان خوبی دراختیار داریم و به دنبال این هستیم که از ابتدای لیگ نتایج لازم را بگیریم. از این‌رو در بازی فردا به ۳ امتیاز فکر می‌کنیم تا اولین برد فصل خود ر اکسب کنیم.

دایی درباره اینکه آیا تیم ستارگان را مقابل یاران لوئیس‌فیگو همراهی خواهد کرد یا نه، گفت: من خیلی فرصت کنم به تیمم برسم، نه اینکه بخواهم در چنین بازی‌های شرکت کنم. در حال حاضر تمام فکر و ذکرم من تیمم است و البته مسئولیتی که در تیم صبا بر عهده گرفته‌ام. کادر مدیریتی و مالکیت باشگاه به من اعتماد کردند و باید جوابگوی آنها باشم. از این‌رو نمی‌توانم به چیز دیگری فکر کنم. البته دوست داشتم دوستان قدیمی‌ام را از نزدیک ببینم اما شرایط کاری این اجازه را به من نمی‌دهد و صلاح در این است که بالای سر تیمم باشم.

وی در خصوص مسائل داوری عنوان کرد: من برای داوران احترام خاصی قائل هستم و آنها را از ارکان فوتبال ایران می‌دانم. خیلی دوست داریم که داوری‌ها از این بهتر شود. در گذشته داورانی همچون صالحی و نظری بودندکه جزو بهترین‌ها بودند و از میان داوران فعلی نیز فغانی را مثال می‌زنم که از بهترین‌ها است. به نظر من داورانی که برای بازی برگزیده می‌شوند بین‌شان اگر اختلاف سطح باشد، مثل آن است که یک داور ۱۰۰ باشد و یک داور دیگر ۵۰ یا ۶۰. قضاوت داوران در کیفیت بازی‌ها خیلی تاثیر می‌گذارد. تیم‌ها برای نتیجه گرفتن سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر داوران دقت لازم را نداشته باشند این تیم‌ها هستند که آسیب می‌‌بینند.

سرمربی تیم صبای قم خاطرنشان کرد: البته اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است اما نباید اینطور باشد که وقتی داور در یک بازی اشتباه می‌کند در ادامه سعی کند آن اشتباه خود را جبران کند. به طور مثال در نیمه اول یک بازی داور اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود و در نیمه دوم می‌خواهد آن اشتباه خود را جبران کند و همین مسئله باعث می‌شود روند بازی تغییر کند. به هر صورت من برای داوران آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم اشتباهات داوری کمتر شود. روی ما مربیان هم خیلی فشار است و بعضاً کارهایی می‌کنیم که در شأن خودمان نیست و بعد ناراحت می‌شویم که چرا این کار را انجام داده‌ایم. من دوست دارم همه دست به دست هم دهیم تا داوری‌ها پیشرفت کند و داوران جوان خوبی برای فوتبال ایران تربیت کنیم.

دایی در واکنش به محرومیت سنگین داور دیدار صبای قم و گسترش فولاد از سوی کمیته اخلاق فدراسیون، گفت: هر اتفاقی که بیرون زمین فوتبال رخ دهد در شأن هیچکسی نیست. در آن بازی اتفاقاتی در زمین رخ داد که ناظر آن را برای کمیته اخلاق گزارش کرد. به نظر من داور بازی ما با گسترش نتوانست بازی را خوب اداره کند. مسائلی در آن دیدار به وجود آمد که روی اعصاب ما تأثیر گذاشت. هم تیم ما و هم تیم گسترش از داوری رضایت نداشتیم. در مسابقه ای که برخورد خاصی نبود، داور ۶ بار کارت زرد نشان داد. به نظرم کمیته داوران باید همه آن دیدار را بررسی کند. برنامه‌ای وجود دارد که هر صحنه‌ای را دلش بخواهد پخش می‌کند. نمی دانم آیا کمیته داوران تمام صحنه های یک بازی را بررسی می‌کند یا نه. اگر این کار صورت بگیرد، داوری‌ها نیز باعث زیباتر شدن فوتبال می‌شود و این مسئله به فوتبال ما کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *