دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کاهش حمایت ازکلینتون برای نامزدی انتخابات

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 439705
نظرسنجی ها نشان می دهد میزان حمایت از نامزدی «هیلاری کلینتون» از سوی حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶ به کمترین میزان از سال ۲۰۰۱ تا کنون رسیده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، میزان حمایت از «هیلاری کلینتون» برای نامزدی وی از سوی حزب دمکرات در انتخابات ۲۰۱۶ رو به کاهش گذاشته است. نتایج نظرسنجی که شبکه تلویزیونی سی ان ان انجام داده حاکی است این حمایت به کمترین میزان از سال ۲۰۰۱ تا کنون رسیده است.

بر این اساس تنها ۴۷ درصد چهره های شاخص دمکرات و رای دهندگان اصلی این حزب از نامزدی کلینتون به عنوان گزینه اصلی در انتخابات ریاست جمهوری آتی حمایت می کنند. این میزان ۹ درصد کمتر از میزان حمایت اعلام شده از سوی این افراد در ماه جولای است.

طبق این گزارش برای نخستین بار است که حمایت از نامزدی کلینتون در انتخابات در سطح ملی به زیر ۵۰ درصد می رسد. نکته نگران کننده برای ستاد انتخاباتی کلینتون این است که حمایت از اصلی ترین رقیب وی، سناتور «برنی سندرز» از ماه جولای تا کنون ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۲۹ درصد رسیده است.

از سوی دیگر «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهور با وجود این که هنوز تصمیم خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی علنی نکرده با ۱۴ درصد حمایت، در مقام سوم قرار گرفته است. کاهش محبوبیت کلینتون در حالی است که رقابت بین نامزدهای حزب جمهوریخواه برای تبدیل شدن به گزینه اصلی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ همچنان داغ است.

گفتنی است موضوع استفاده کلینتون از رایانامه شخصی در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا با انتقادهای زیادی به ویژه از سوی جمهوریخواهان مواجه شده است. به نظر می رسد این انتقادها در کاهش میزان محبوبیت وی در بین رای دهندگان حزب دمکرات بی تاثیر نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *