يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵
معاون اول رئیس جمهور در جشنواره دانشجوی نمونه سال:

امید اجتماعی که بعد از «توافق» شکل گرفت می‌تواند به تهدید تبدیل شود

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب: 439472
جهانگیری در جشنواره دانشجوی نمونه با تاکید براینکه فرصت های مناسبی پیش‌روی کشور است گفت: امید ایجادشده پس ازمقطعی می‌تواند به تهدید تبدیل شود و لازمه استفاده صحیح از این فرصت ها نیازمند برنامه ریزی است.
امید اجتماعی که بعد از «توافق» شکل گرفت می‌تواند به تهدید تبدیل شود
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دانشجوی نمونه سال ۹۳ عصر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ضمن تبریک به دانشجویان حاضر در جلسه اظهار داشت: این مراسم به پاس تقدیر از موفقیت‌های خوبی است که شما در عرصه علم و دانش کسب کردید و علاوه بر آن تقدیر از جایگاهی است که شما در آینده نظام جمهوری اسلامی به عهده دارید.

جهانگیری با اشاره به اینکه کشور در این ایام در حال عبور از دوران سختی است اضافه کرد: در شرایط فعلی فرصت های مناسبی پیش روی کشور است که باید قدر آنها را دانست و مثل دوران های سابق فرصت سوزی نکرد.

معاون اول رئیس جمهور به موفقیت ویژه کشور در فضای بین المللی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی در جهان درخشید و این درخشش بارقه امیدی را در حوزه سیاست اقتصاد و ... با کاهش محدودیت ها و تنگناها و دور شدن از تحریم روشن کرد.

وی اضافه کرد: با این شرایط امید است کشور در مسیر تحرک و پیشرفت قرار گیرد به شرطی که همه دستگاه ها و نهادهای اجرایی تعریف درستی از نقش خود داشته باشند.

جهانگیری در ادامه ابراز امیدواری کرد که فرصت ایجاد شده در سایه دیپلماسی سیاست خارجی برای پیشرفت و رفاه مردم استفاده شود و افزود: من به عنوان مسئول اجرایی کشور به ضرورتی که در مقطع فعلی حکومت به آن نیازمند است اشاره می کنم و تاکید می کنم شرایط حاضر شرایطی است که به لطف خدا و ایستادگی و صبوری ملت ایران و هدایت های مقام معظم رهبری و مدیریت شخص رئیس جمهور و تخصص و دانش و پیگیری تیم هسته ای کشور به دست آمد و کشور را از یک پیچ خطرناک عبور داد و امروز ایران هراسی سابق رفته رفته به ایران دوستی تبدیل شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه به تشریح ظرفیت عنوان شده اشاره کرد و گفت: این ظرفیت می تواند استعداد توسعه همه جانبه کشور را برای ما به وجود آورد و به این وسیله باید سرمایه های مادی و معنوی کشور مجددا احیا شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته آسیبی که به کشور رسید تنها محدود به اتلاف منابع نبود گفت: متاسفانه در سال های گذشته کیفیت پیش پای کمیت قربانی شد و شعارزدگی در کشور به حداکثر رسید که حاصل آن آسیب به سرمایه های کشور بود.

توسعه علمی در شرایط فعلی باید در اولویت امور قرار گیرد


جهانگیری ادامه داد: متاسفانه در آن زمان نه تنها کشور سودآور نبود بلکه اصل سرمایه ها نیز آسیب دید و بنابراین توسعه علمی در شرایط فعلی جزو مهمترین کارهایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

معاون اول رئیس جمهور توسعه علمی و فناوری را رمز بقای کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری یکی از وجوه بارز اقتدار ملی را توسعه علمی می دانند و ما اگر به اقتدار علمی به صورت جدی بیندیشیم باید توسعه علمی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه توسعه علمی از ابزار ویژه ای برخوردار است تصریح کرد: ستون توسعه علمی بر نهادهای علمی با کیفیت بنا می شود.

جهانگیری به عنوان مولفه های اصلی توسعه علمی از دانشگاه های دارای استقلال مشارکت علمی و نشاط علمی یاد کرد و گفت: دانشگاه با کیفیت یعنی گسترش مراکز آموزش عالی و برخورداری از دانشگاه با کیفیت به معنی برخورداری از استاد، دانشجو، آموزش و پژوهش با کیفیت است.

رمز عبور از تورم و رکود ناکارآمد توجه به دانشگاه هاست

معاون اول رئیس جمهور رمز عبور از تورم و رکود ناکارآمد در همه جای کشور را توجه به دانشگاه ها دانست و یادآور شد: بر این اساس ما سعی کردیم سرمایه های کشور را به کمک آوریم تا بر رکود و تورم ناکارآمد غلبه کنیم و در این میان سرمایه انسانی مهمترین این سرمایه ها محسوب می شود.

وی با بیان اینکه زمان فعلی زمان جهش ایران به سمت توسعه است یادآور شد: در این میان دانشگاه باید نقش محوری خود را به خوبی ایفا کند.

جهانگیری در ادامه این جلسه خطاب به دانشجویان حاضر گفت: شما به عنوان الگو از میان چندین هزار دانشجو انتخاب شدید و باید فکر کنید در این مرحله کشور چه نقشی باید به عهده بگیرید ما مکرر عنوان کرده ایم که می خواهیم در این مرحله با دنیا وارد تعامل جدیدی شویم و این در حالی است که کشورها به شدت برای برقراری رابطه به سمت ایران سرازیر شده اند که این اتفاق می تواند هم فرصت باشد و هم تهدید.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دستاوردهای شکل گرفته و امید اجتماعی ایجاد شده پس از مقطعی می تواند به تهدید تبدیل شود و لازمه استفاده صحیح از این فرصت ها نیازمند برنامه ریزی، عقلانیت و جامع نگری است.

دولت در برنامه ریزی پسا تحریم نیازمند کمک نخبگان است

وی با بیان اینکه دولت مشغول برنامه ریزی برای شرایط پس از تحریم است اضافه کرد: دولت در نظر دارد از این فرصت بهترین استفاده را ببرد و ما نیازمند آنیم که همه نخبگان خود را در این دوره شریک و سهیم با دولت بدانند.

جهانگیری ادامه داد: من فکر می کنم ما با یک کار جمعی و همکاری متقابل خواهیم توانست از فرصت پیش آمده استفاده کنیم و ایران را به جایی برسانیم که شان ملت ایران است همین طور که در قدرت دیپلماسی شان جمهوری اسلامی را در جهان عرضه کردیم حتما در این مرحله از توسعه نیز این مهم محقق خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور در پایان این نشست صمیمانه خطاب به دانشجویان ابراز امیدواری کرد که خواسته های دانشجویان در زمینه محدودیت ها و اشتغال برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
رمز عبور از رکود اشتغال افرینی است و رمز اشتغالزایی حمایت از تولید داخلی است و رمز حمایت از تولید داخلی جلوگیری جهادی از واردات بی رویه و قاچاق کالا است
اقای جهانگیری
دانشجو فارغ التحصیل میشود اشتغال نیاز دارد
Iran, Islamic Republic of
حالا که دیدید نمی تونید حتی بعد از تحریم هم کاری بکنید به گردن دیگران انداختید کی بود کی بود من نبودم
Iran, Islamic Republic of
امید!!! رو خوب اومدی!
ا م ی د!!!
علوی
نمی خوای مانند شیخها که آخر روضه گریزی به واقعه عاشورا می زنند یه گریزی هم به دولت دهم بزنی؟؟؟؟!!!
با مردم صادق باشيد تا تهديدي شكل نگيرد