دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱۰

حمایت تلویحی هاشمی از واردات/ برای صادرات برنامه ریزی شود

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 439001
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بجای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد که البته ایران با مجموعه‌ی منابع و به ویژه نیروی انسانی کارآمد ظرفیت این کار را دارد.
حمایت تلویحی هاشمی از واردات/ برای صادرات برنامه ریزی شود
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار رئیس کل، معاونین و مدیران گمرک جمهوری اسلامی، با تأکید بر اهمیت تجارت در رونق تولید و افزایش ضریب امنیت روانی جامعه برای تأمین با کیفیت کالاهای مورد نیاز، گفت: تجارت دو پایه یعنی صادرات و واردات دارد که رونق قانونی آنها نشانه‌ی سلامت اقتصادی کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز خرسندی از طرح جامع الکترونیکی کردن گمرکات کشور، گفت: همیشه امیدوار بودم که گمرک ما مثل کندوهای زنبور عسل عمل کند که چیزی بی‌مورد وارد یا خارج نشود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همکاری دانشگاه‌ها و دانشجویان برای ساماندهی به امور مربوط به گمرک را سرمایه‌ ارزشمند برای جامعه خواند و گفت: البته آموزش نیروها و فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده درست از تکنولوژی روز ضروری است که الحمدلله در گمرک جمهوری اسلامی آموزش‌های علمی و عملی جدی گرفته شده است.

وی جلوگیری از قاچاق کالا و به ویژه ورود کالاهای بی‌کیفیت و بعضاً از تاریخ مصرف گذشته را یکی از دستاوردهای مهم به روز بودن گمرک توصیف کرد و گفت: این حق مردم ایران است که با اطمینان خاطر از بهترین کالاهای دنیا استفاده کنند.

آیت‌الله رفسنجانی استفاده مردم از تولیدات به روز دنیا را مغایر با رونق تولید در کشور ندانست و گفت: بجای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد که البته ایران با مجموعه‌ی منابع و به ویژه نیروی انسانی کارآمد ظرفیت این کار را دارد.

در آغاز این دیدار مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین نادری معاون فنی امور گمرکی گزارشی کامل از عملکرد «اجرای سامانه‌ی جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی» ارائه کردند.

کرباسیان در گزارش خویش آماری مقایسه‌ای از وضعیت گمرک و نیروهای انسانی آن در فاصله‌ زمانی دو دوره مدیریت خویش در سال‌های قبل از ۱۳۸۴ و بعد از ۱۳۹۲ ارائه کرد و گفت: به عنوان نمونه وقتی که می‌رفتم، شش هزار نفر در گمرک مشغول بودند، و وقتی که برگشتم، نیروهای شاغل در گمرک ۹ هزار نفر بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد
واردات باعث رونق تولید با کیفیت و رقابت پذیری جهت کیفیت بهتر کالاهای ایرانی و تشویق خرید مردم به سمت تولیدات داخلی و در نتیجه صادرات کالاهای ایرانی می شود.اگر واردات و در نتیجه رقابت بین کالای ایرانی و خارجی باشد باعث تقویت کیفیت کالای ایرانی و در نتیجه اقبال خوب صادرات آن می شود.اگر تولیدکنندگان فکر تولید جنس های بنجل باشند پس تولیدات ضعیف شده و اقبال خرید آنها از طرف مردم و همچنین صادرات آن کم می شود.پس بهترین کار رقابت و گارانتی است تا تولیدکنندگان داخلی را مجبور به تولید بهتر و ورود به بازارهای جهانی بنمایید
mohsen az Rafsanjan
Iran, Islamic Republic of
با این اوضاعی که دولت و قوانین برای تولیدکنندگان درست کرده و رکودی که حاکم است،تولیدکنندگان از همین مقدار تولید هم نیافتند و کارخانجات تعطیل نشه خیلیه دیگه بالابردن کیفیت و گارانتی پیشکش....
محمد
United States
واردات از چین مثلا کمک میکنه به تولید ملی؟
خخخخخخ.تو ایران واردات مساوی با نابودی تولید داخله.
مگه میتونه تولید کننده داخل با این همه مشکل بتونه جلوی کالای خارجی دوام بیاره
نسل اول
واردات تاحدی که به تولید ضربه نزنه خوبه ضمن اینکه باید برطبق ضوابطی انجام بشه که نیازهای واقعی مردم تامین بشه نه خوراک سگ و حیوانات و ماشین های آنچنانی .....
محسن
Germany
اگر نظیر شماها از آقازاده هاتون خوب مراقبت کنید امثال من برای گمرک خطری نداریم!
اگه نگران گمرک هستید, دست خان زاده ها رو از صادرات و واردات کوتاه کنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مشخص است که...حسابی ازکاندیداتوری آیت الله هاشمی عصبانی هستند. البته ... پیش از این هم هرروز... ولی الان با سرعت بیشتر برای تخریب او قدم برمیدارد. نتیجه این کارها رأی بالای هاشمی در انتخابات خبرگان است.
علیرضا - و مراغه
فرمایشتان بشرطی باعث رقابت و افزایش کیفیت محصولات داخلی می‌شود که :
1- اولوبت اول برای خرید های دولتی کالاهای تولید داخل باشد.
2- سازمان استاندارد حتماً با محصولات بی کیفیت داخلی برخورد کند.
3- با وضع تسهیلاتی نظیر معافیت های مالیاتی از تولید کنندگان باکیفیت حمایت شود.
4- متأسفانه فعلاً بیشتر حجم واردات مربوط به واردات کالاهای غیر ضرور و تجملی نظیر لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شود که با روح فرهنگ کشور ما سازگاری ندارد و متاسفانه کشور ما از نظر میزان مصرف این گونه کالاها از کشورهای غربی هم جلو افتاده است.
5- متأسفانه و البته صد متأسفانه از جمله کسانی که روح تجمل گرائی و مصرف گرائی بی رویه را در جمهوری اسلامی رواج داد دولت سازندگی به ریاست حاج آقا ...می باشد که در سالهای منتهی به 71 علیرغم کسری بودجه کلان و ضعف ارزی از واردات بی رویه حمایت کرد به حدی که کشتی های تجاری ایرانی در چندین کشور توقیف گردید.
محسن از رفسنجان
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا صحبت از سلامت اقتصادی می کنند.
فیلم وداع ....بر تو ظلم رفت....


خندیدیم...
سغید
United States
این تیتر انتخابی و این محتوی خبر نشان میده که گویا این سایت رسالت و هدف اصلی خودش رو تخریب رفسنجانی به هر شکل ممکن قرار داده.