يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

وضعیت آبی سه استان جنوبی قرمز شد

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 438853
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با بیان اینکه وضعیت منابع آبی شهر بندرعباس بحرانی است، گفت: در حال حاضر ۵۱۷ شهر با تنش آبی مواجه بوده و سه استان هرمزگان، بوشهر و کرمان در وضعیت قرمز منابع آبی قرار دارند.
به گزارش جهان، حمید رضا تشیعی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به کاهش ۷۰ درصدی میزان بارش در استان هرمزگان و ذخیره ۱۰درصدی سد استقلال میناب، وضعیت منابع آبی شهر بندر عباس بحرانی است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی، بالا بودن سرانه مصرف آب که بالغ بر ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است و تامین آب ۹۰ درصد از فضای سبز شهری به میزان ۲۴۰ لیتر بر ثانیه از آب شرب سزاوار نبوده و مسئولان آب باید به طور جدی نسبت به مدیریت منابع آبی و قطع انشعابات فضای سبز اقدام کنند.

تشیعی افزود: در حال حاضر استان هرمزگان ۶۰۰ لیتر بر ثانیه و شهر بندر عباس ۴۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه است که با صرفه جویی ۱۵ درصدی شهروندان می‌توان به گذر از بحران آبی موجود امیدوار بود.

وی به اهمیت سه رکن مدیریت تقاضا شامل؛ ایجاد منابع جدید، اصلاح تعرفه‌های آب و بحث فرهنگی- تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: تنها ۳۰ درصد از هزینه‌های تمام شده آب از سوی مشترکان پرداخت شده و مابقی هزینه‌ها به شرکت های آبفا تحمیل می‌شود که اصلاح تعرفه‌ها کمک موثری در کنترل بحران کم آبی خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *