يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

وقوع ۱۱ زمین‌لرزه طی ۲۴ ساعت در ورامین

شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 438667
با وقوع چندین زلزله و پس لرزه در جوادآباد ورامین، جلسه ستاد بحران شهرستان با حضور مسئولان در جوادآباد برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وقوع زلزله در جوادآباد ورامین، این منطقه را طی دو روز گذشته به کانون توجه خبری بسیاری از رسانه ها تبدیل کرده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که پنجشنبه شب زلزله ای به بزرگی ۴.۱ دهم در مقیاس ریشتر جوادآباد ورامین را لرزاند و در کم تر از ۱۶ دقیقه، این منطقه شش بار به لرزه درآمد.

۶ زمین لرزه در کم تر از ۱۶ دقیقه

اگرچه این زمین لرزه و پس لرزه های پیش از آن خسارات مالی و جانی به همراه نداشت اما سبب شد تا نیروهای امدادی نظیر آتشنشانی، هلال احمر و سایر ارگان ها به حالت آماده باش بروند.

نکته قابل توجه در این زلزله و پس لرزه های پس از آن این بود که بسیاری از مردم و شهروندان اصلا این زلزله را حس نکردند اما ستاد مدیریت بحران با اطلاع رسانی از وقوع پس لرزه های احتمالی، از آمادگی ارگان های مختلف خبر داد.

جوادآباد ۱۱ بار طی ۲۴ ساعت گذشته لرزیده است

بر اساس اعلام مسئولان تا شب گذشته و طی ۲۴ ساعت، منطقه جوادآباد ورامین بیش از ۱۱ بار لرزید اما خوشبختانه اکنون وضعیت این منطقه از حالت نارنجی به حالت زرد تغییر پیدا کرده است.

با وقوع چندین زلزله و پس لرزه در جوادآباد ورامین، شامگاه جمعه جلسه ستاد بحران شهرستان با حضور مسئولان در جوادآباد برگزار شد.

در این جلسه که محسن خوانساری فرماندار، معاونین فرمانداری ورامین و مسئولان شهرستانی حضور داشتند، آخرین وضعیت منطقه جوادآباد تشریح و اقدامات لازم برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی پیش بینی شد.

زلزله ۴.۱ دهم ریشتری جوادآباد در عمق ۱۵ کیلومتری زمین رخ داد

مهدی کچویی در این جلسه با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای کسب آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه جوادآباد، ۱۱ بار لرزیده است که بزرگترین زمین لرزه همان زمین لرزه ۴.۱ دهم ریشتری بود.

شهردار جوادآباد افزود: این زمین لرزه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و پس از آن چند پس لرزه در جوادآباد رخ داد که بزرگترین آن ۳.۴ دهم در مقیاس ریشتر بود.

وی ادامه داد: پس از وقوع زلزله، نیروهای امدادی و تمام دستگاه های خدمت رسان در جوادآباد در حالت آماده باش قرار داشتند و با گشت زنی در نقاط مختلف منطقه مشخص شد که خوشبختانه این زمین لرزه خسارات مالی و جانی به همراه نداشته است.

خودروهای آتشنشانی از نقاط مختلف به جوادآباد اعزام شد

کچویی اضافه کرد: از نیروهای هلال احمر شهرستان ورامین، اورژانس، بخش بهداشت و درمان، اتش نشانی، نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران برای انجام امور کمک گرفته شد که نهادها و ارگان ها نیز همکاری لازم را انجام دادند.

وی متذکر شد: با توجه به کمبود خودروهای آتشنشانی در منطقه با رایزنی های صورت داده شده با شهرداری های مناطق همجوار، خودروهای آتشنشانی این مناطق نیز به جوادآباد اعزام شد و در حال حاضر کلیه نیروهای اجرایی و اداری شهرداری و شورای شهر جواداباد در حالت آماده باش هستند و شهرداری نیز ماشین الات سنگین و سبک مانند لودر، بیل مکانیکی را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار داده است.

همچنین در این نشست مقرر شد تا با توجه به نظر کارشناسان و نیاز امادگی کامل ستاد مدیریت بحران بخش جواد اباد طی بخشنامه ای از سوی این ستاد به همه ارگانها ۴۸ ساعت آماده باش کامل داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *