دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱۷
۲۲۵
گذشته تکرار می‌شود، آنهم چه زود!

تاریخ برای یادنگرفتن است!/ آیا هاشمی تحت‌تأثیر احساسات‌خانوادگی قرار گرفته‌است؟

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 438441
آیا ایشان هم همچون سلف خود آیت اله منتظری تحت تأثیر عواطف و احساسات خانوادگی و عشق و علاقه به وابستگان محکومی همچون مهدی هاشمی و... قرار گرفته و موجب این چرخش ۱۸۰ درجه ای گردیده است. آیا باز همان سرنوشت منتظری نیز در انتظار هاشمی رفسنجانی است؟ و آیا باز هم تاریخ تکرار میشود آنهم به این زودی؟!!
تاریخ برای یادنگرفتن است!/ آیا هاشمی تحت‌تأثیر احساسات‌خانوادگی قرار گرفته‌است؟
گروه سیاست جهان نيوز- دکتر منوچهر محمدی*: دکتر محمد حسین علی آبادی استاد درس حقوق اساسی ما در دانشگاه تهران و در عین حال استادی بذله گو و نکته سنج بود. روزی در کلاس و بر روی تخته سیاه مطلبی نوشت که برای همه دانشجویان تعجب آور بود. او نوشت "تاریخ برای یاد نگرفتن است!" دانشجویان به اعتراض عنوان کردند که هر چه ما شنیده ایم و به ما گفته اند "تاریخ برای یاد گرفتن است نه برای یاد نگرفتن." استاد در جواب جمله معترضه ای گفت با این مضمون که "اگر تاریخ برای یاد گرفتن بود چرا اینهمه تکرار میشود و بازیگران صحنه تاریخ از گذشته درس نگرفته و هم چنان همان اشتباهات گذشتگان را تکرار می کنند."

سرنوشت دردناک آیت الله منتظری برای همه روحانیت انقلابی و برجسته یقینا می توانست درس ارزشمندی از همین تاریخ چند دهه انقلاب باشد. آقای منتظری کسی بود که امام بزرگوار ما در منقبت ایشان میفرمود که "او پاره وجود من است" و "من نه یکبار بلکه چند بار در او خلاصه شده ام"، بلا تردید ایشان در مبارزات خود علیه رژیم ستم شاهی جزء پیشقراولان انقلاب اسلامی بود و سالها رنج زندان و شکنجه آن رژیم را تحمل کرد و خیلی زود به جایگاه مرجعیت و قائم مقامی رهبری و به عنوان شخص دوم انقلاب بعد از امام رسید و جالب آنکه دعا برای سلامتی و حفظ او جزئی از دعای عموم مردم بعد از نماز های جمعه و جماعت گردید.

راستی چه شد و چه اتفاقی افتاد که به ناگهان این مرد نستوه و زجر کشیده انقلاب به میزان ۱۸۰ درجه
تغییر جهت و موضع داده و از همه گذشته خود توبه کرده و در مقابل انقلاب و مراد و استاد خود امام خمینی
ایستاد و کارش بدانجا رسید که آنچنان خون به دل امام کرد که در اواخر عمر خود از شاگرد و دست پرورده
خود دل کَند و آیت اله منتظری را از همه مقامات خود عزل نمود و این ماجرا سرنوشتی بسیار تاسف بار برای ایشان رقم زد بطوریکه در اواخر عمر خود از گذشته انقلابی خود توبه کرده و علیرغم آنکه پنج جلد کتاب در دفاع از ولایت فقیه نوشته بود علیه ولی فقیه زمان موضع گیری کرد و با نوشتن خاطرات سراپا کذب همه گذشته خوب و شایسته خود را پاک نمود و خدا میداند که با توجه به ضربه ای که به اسلام و انقلاب زد چه سرنوشتی بعد از مرگ در انتظار او باشد. آیا همه این اتفاقات و تغییر جهت ها ناشی از ساده اندیشی خویش و تاثیر پذیری از مفسدانی همچون سیدمهدی هاشمی و اعوان و انصار او نبوده است؟! و یا عوامل عاطفی و نفسانی دیگری موجب این ابتلاء گردید، خدا میداند؟

آیا این سرنوشت دردناک نمی بایست برای دیگرانی که در همان شرایط مشابه هستند هشدار و درس عبرتی باشد؟

بلا تردید جایگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اگر بیش از آیت الله منتظری نباشد کمتر نیست. کسی که حضرت امام خمینی او را هم تراز شهید مدرس می دانست و مقام معظم رهبری اظهار میدارند که "هیچکس جای هاشمی را نمی تواند نزد من بگیرد" و مردم مومن و انقلابی در هر جمعه انتظار شنیدن خطبه های پرمحتوا و تاثیر گذار او را می کشیدند و در هر حادثه و اتفاق ناگواری منتظر جمعه ها و تحلیل های آرام بخش هاشمی رفسنجانی بودند. راستی چه اتفاقی افتاد که بعد از شکست ایشان در انتخابات سال ۱۳۸۴ به ناگهان تغییر جهت و موضع داده و همچون آیت الله منتظری از چشم مردم انقلابی افتاده بطوریکه دیگر نه مردم برای شنیدن خطبه های انقلابی او در نماز جمعه انتظارش را می کشند و نه مانند گذشته مواضع ضد استکباری دارد و با وجودیکه خود در جایگاه رفیعی از نظام قرار دارد نظام و نهادهای برخاسته از آن را هم چون شورای نگهبان و نیروهای نظامی و امنیتی را متهم به تقلب و دخالت در انتخابات میکند؟ و چه شد که در فتنه ۸۸ رهبر انقلاب را تنها گذاشت و امتحان خوبی پس نداد. چه اتفاقی افتاد که به راه انحراف از خطوط اصلی انقلاب و امام کشانده شد و مروج مواضع سازش کارانه ای گردیده است که باید شعار مرگ بر آمریکا منسی شود؟ چه شد کسی که کتاب سرگذشت دردناک فلسطین را ترجمه و منتشر میکند به آنجا میرسد که اعلام می نماید "ما با اسرائیل سر جنگ نداریم" و چه شد که با وجودیکه خود از روستا برخاسته است به روستائیان انقلابی توهین میکند و چه شد که دولتهای منتخب همین مردم را مرض هاری و زهرهلائل میداند و چه شد که حکم قانونی مراجع قضایی را درباره فرزند خود و محکومیت به جرم میلیاردها اختلاس و ارتشاء را ظالمانه میداند! و بر او چه گذشت که مجدداً و بدون هیچ دلیل و رخدادی نظریه کهنه و شکست خورده شورای رهبری را مطرح میکند؟!

آیا ایشان هم همچون سلف خود آیت اله منتظری تحت تأثیر عواطف و احساسات خانوادگی و عشق و علاقه به وابستگان محکومی همچون مهدی هاشمی و... قرار گرفته و موجب این چرخش ۱۸۰ درجه ای گردیده است. آیا باز همان سرنوشت منتظری نیز در انتظار هاشمی رفسنجانی است؟ و آیا باز هم تاریخ تکرار میشود آنهم به این زودی؟!!
* کارشناس مسایل سیاسی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بعضی چقدر سقوط می کنند...
خدا ایت ا... طالقانی رو بیامرزه چون پیش بینی ایشون درست بود و این شما هستید که از تاریخ درس نمی گیرید البته اگر اون رو بدون تحریف مطالعه کرده باشید
نسل اول
نام آیت الله طالقانی رو درکنار اسم هاشمی نیار که بدجوری توی ذوق می زنه!
اون مرحوم کجا و این کجا؟
یک عمر پاکی و عبادت و جهاد فی سبیل الله و تحمل سختی ها و زندان و... و بعدازانقلاب هم چشم به قدرت نداشت
ایرانی
در تاریخ افرادی مثل طلحه و زبیر داشتیم که از صراط مستقیم خارج شدند ودر مقابل امام خود ایستادند،همچنین اشخاصی مثل حر را داشتیم که در آخرین لحظه دگرگون شده و همراه امام خود شدند. پس ملاک و معیار ما برای شناخت افراد وضعیت و عملکرد حال و فعلی آنان است نه خاطرات گذشته ایشان که خود تعریف می کنند.
United States
بسمه تعالی
نقش مخرب خانواده هاشمی در سیاست خارجی نظام بسیار زشت و غیر قابل انکار بوده است.
...ان شاالله مجمع تشخیص مصلحت نظام متحول شود و تصمیمات سخن باز نگری را شروع کند. وجود اقای هاشمی با اظهارات تخریبی به قوه قضاییه و بی احترامی حکم دادگاه و مظلوم نمایی یک خاطی و خاین که اموال بیت المال مسلمین را ارث پدر خودش می دونه دیگه جایی در مجمع تشخیص برای ایشون نیست.
اقای هاشمی باید از لباس روحانیت ...
و از مجمع هم محترمانه اخراج شود. اعتبار مجمع خدشه دار شده است.
کل اموال این خانواده باید ...چون احتمال ...
وقتی فشار روحی تحمل نشود دستهای پلید بیشتر اشکار می شوند و خطرات بعدی هم هست.
United States
مثل اینکه شما خیلی روی خودت حساب باز کردی چون برای رهبر هم تعیین تکلیف می کنی خوارج هم چنین افکاری داشتند
فراموش نکنید آقای هاشمی از طرف رهبر انتصاب شده اندپس مورد وثوق و تایید ایشان میباشند
آقای هاشمی خودش خوب است وپسرش مجرم
خودش هم هیچوقت موضع گیری که بر ضد انقلاب تمام شود نکرد حتی در سختترین شرایط
در فتنه88
در رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری
و در زندان پسرش
تعصب بی جا را کنار بگذاریم و شعار ندهیم
در این سه امتحان سختی که هر کسی بود پایش میلرزید ایشان با عهدی که با امام بسته بودند ماندند
ببخشیدا...سالهای دور ایشون رو کار ندارم
ولی میشه یگی برسر کدوم عهدشون موندن؟
توفتنه88برسر عهد بودن یا دربحث اطاعت از رهبری؟ ...چرا شعار میدی این هاشمی امروز فقط یه صفت حسنه براش مونده اونم یه پدر خوبه برای بچه هاش...
اینها همه جنگ زرگریه.الان م.ه تو انگلیسه
درست میگی. تاریخ پر است از افراد شاخصی که با یک نگاه گوشه چشمی به مال و زن و فرزند ، از دین و دنیا پایین افتادند.
... از هر دو دنیا افتاد.
بصیرت
ما اگر در زمان امام علی ع بودیم از امام حمایت میکردیم یا زیر بیرق ناکثین ،قاسطین و مارقین سینه می زدیم؟ در تیراندازی ،لرزش بسیار کم دست ،تیر را از هدف بسیار دور می کند و در شناخت بین راه خیر وشر، کوچکترین اشتباهی، انسان را به تباهی می کشاند.
Iran, Islamic Republic of
هاشمي اميد مردم ايران
روستایی
امید مردم ایران خداوند متعال است نه اشخاصی که با کوچکترین مسئله ایی از صراط مستقیم خارج میشوند.والسلام
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
خوب است آقایان در خلوت خودشان کمی فکر کنند. نسبت دیروز و امروز خود با انقلاب را پیدا و آسیب شناسی کنند...

زبیر از ما بود تا وقتی ....
تاوقتی مهدی وفائزه نداشت
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(س): بدخواهان بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است
امام خمینی قدس سره ملاک حال فعلی افراد است
استدلالی میکنی. یعنی امام از هرکسی اینجور تعریف میکرده؟؟؟ بعدم میفرموده ملاک حال افراد است.
(توهینی نیست و فقط در جواب شماست)
ح ف
امام به مسئولین فرمودند مردم با شما عهد اخوت نبستند خودشان نیز به طریق اولی با کسی چنین عهدی نبسته بودند پایبندی به اسلام و انقلاب و آرمان توده های محروم برایشان از همه چیز مهم تر نمونه آن آقای منتظری و بنی صدر که امام از ایشان تعریفاتی کردند و به محض خروج ار قطار انقلاب ایشان را کنار گذاشتند
United States
امام دقیقا درست فرموده هاشمی هیچ تغییری نسبت به ان دوران نکرده و شاید مخالفان هاشمی تغییر کرده باشند که انهم به هاشمی مربوط نمیشود
Iran, Islamic Republic of
باشه!
Indonesia
شما تعاریف امام از منتظری را خوانده و شنیده ای؟؟ برو مطالعه کن راستی وصیت نامه امام را هم مطالعه بکن ایشان فرموده اند از بعض اشخاص تعاریفی کرده ام که ..... یعنی خودشان در وصیتنامه اظهار داشته اند که تعاریف ایشان از افراد همیشگی نیست و حتی اگر خود ایشان نیز نمی گفت عقل و دین همین را می گوید مگر می شود امام برای بعد از مرگ خودش نیز تضمین رفتار دیگرانی را بدهد که هیچ نظارتی بر آنان نخواهد داشت؟؟؟ یعنی کشته و مرده این اعتقاد شما به امام ره هستم که حتی پس از فوت نمی خواهید خدشه ای به ایشان وارد شود ولی نمی دانم چرا در مورد همه سخنان امام ره این حساسیت را ندارید مثلا پشتیبان ولی فقیه باشید تا به کشورتان آسیب نرسد. یا شیطان بزرگ نامیدن امریکا چگونه است سخنان ولی فقیه فعلی که امام ره توصیه به پشیتبانی از آن نموده است برای شما معنا و مفهوم ندارد و نمی بینید ولی فقیه کنونی چه می گوید در همین مراسم سالگرد امام ره چه فرمودند در عید فطر در خصوص توافق و آینده مبارزه با استکبار و بقیهچه فرمودند و هاشمی چه می گوید؟؟ هیچ تناقض و تعارض و مباینتی میان آنها می بینی یا نه؟؟ حالا توصیه امام ره به پشتیبانی از هاشمی بود یا پشتیبانی از ولی فقیه؟؟ برای عدم آسیب به کشور کدام را مرجح و مناسب می دانست؟؟ حرفهای امام ره اگر برایت حجت هستند همه اش حجت است یا تومن ببعض و تکفر ببعض هستید
اولا تو در جایگاهی نیستی که اینو تشخیص بدی برادر من تو توی کار خود و خونواده ات موندی.
دوم اینکه امام اینقدر بصیرت داشت که ادما رو خوب بسناسه نکنه بصیرت امام هم قبول نداری یا عقل نداشته خودتو بیشتر از امام میدونی .
United States
حال فعلی هاشمی خوب است این حال شماست که مشکل دارد
برو بابا با پرچم آمریکا هنمه جا می پری وسط از هاشمی دفاع میکنی همه عوض شدن جز هاشمی که از سر انتخابات 84 که رای نیاورد اعتراضش به انتخابات قانونی شروع شد !
شهروند درجه چندم
حال شماهم حتما خوبه که از یک مجرم طرفداری می کنید!
حال تو هم خوب نیستا . وجدانت خواب سنگینی داره.
طاها علوی
هاشمی زنده بود ، اگر بر راه امام زندگانی می کرد، کسی بد خواه هاشمی بود و هست ، که دیروز ردای عالیجناب سرخپوش برای قامت او دوختند و امروز اورا در کوره ی اصلاحات سوختند.

این هاشمی آن هاشمی نیست.
مثل اینکه مقاله رو خوب نخوندی که امام (ره) اول در مورد منتظری چی گفته و بعدا چکارکرد.
United States
همان امام گفت از نظر ات فقهی ایشان استفاده کنید
Indonesia
همان امام فرموند ولای فقیه و پشتیبانی از وی باعث عدم آسیب به کشور می شود و فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود حالا ببینید چه کسانی با رهبری و ولی فقیه حی و حاضر مشکل دارند چه کسانی سپاه را می زنند. راستی همان امام ره فرمودند اگر دشمن از شما تعریف کرد در خودتان شک کنید حالا شما ببین بی بی سی از هاشمی دفاع می کند امریکا مدافع وی است البته از دید شماها اینها دیگر دشمن نیستند این ها دوستان امام ره هستند دشمن من و امثال ما هستیم که سئوال می پرسیم و تناقضات رفتاری و گفتاری برخی در اول انقلاب و الان برایمان مسئله ساز شده است
آخرین پاراگراف از وصیت نامه امام خمینی (ره) این است: "من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسایل سوءاستفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست."
بعدشم امام خمینی (ره) نه امام خمینی (س)!!!!!!
امام در مورد منتظرى هم گفته بودند كه پاره تن من است.
ولى تا وقتى كه در مسير انقلاب بود ولى وقتى از مسير انقلاب خارج شدند امام دستور به عزل منتظرى دادند.
اصلا نه اينكه امام اين حرفو زده باشن بلكه از نظر خدا هم ملاك حال فعلى افراد هست.
Indonesia
امام ره فرمودند منتظری فقیه عالیقدر و پاره تن من است امام ره در سال 68 حتی درس فقهی منتظری از رادیو را قطع نکردند؟؟ شما سخن امام ره در مورد هاشمی را مبنای چک سفید امضای امام به ایشان حتی در بعد از فوت آن امام ره قرار داده ای آیا این روش شما اسلامی و دینی است؟؟
زنده باد هاشمی .... ابوذر زمان.
ابوذر در تبعید و فقر زندگی کرد آخر عمرش رو و در تبعید و فقر مرد نه در ریاست تشخیص مصلحت نظام و پایتخت و قدرت
مجید
اصلا میدونی ابوذر کی بوده و ویژگی های اصلیش چی بوده؟؟ هاشمی چه سنخیتی با ابوذر داره؟؟؟
احتمالا اسم فامیل جدیدشونه!
ابوذر اسمشونه و زمان فامیلشونه!
بعد از زندان رفتن پسر تغییر اسم و فامیل دادن که آبروشون برگرده!
ههههههههههههههه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عزیزان. "ابوذر زمان" لقبی بود که امام خمینی(ره) به آیت الله طالقانی داده بود. کسی که این پیام را داده بود میخواست آقای هاشمی رو" ابوذر" زمان جا بندازه. زهی خیال باطل
یاشار
شماها نگران خودتان باشید
آیت الله هاشمی به کوری چشم دشمنان تا آخردر کنار رهبری و نظام ایستاده و خواهد ایستاد
فتنه 88 فتنه اکبر بود .
United States
فتنه حاصل افکار ادم بی عقلی بود که هشت سال زمام امور دستش بود و مملکت را به نابودی کشاند
مثل اینکه خوابی داداش
کنار رهبری و نظام!!!!!!!!!!
از اون حرفا بود ها!!!!!!
دکتر زیباکلاغ
به نظر من شخصیت وجودی ایشان از اول همین بود منتهی زمینه بروز نداشت. بهترین دلیل حرف خودشان است که میگویند من هیچ تغییری نکرده ام. این حرفشان کاملا درست است. شخصیت ایشان از اول همین بوده، ارفتارهای دیروز و امروزشان تحت تاثیر شرایط روزگار تغییر کرده است. و در واقع همیشه بخشی از شخصیت خود را مخفی نگه داشته است.
مهدی
وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
به والله قسم شما خوارج رهبرم قبول ندارید اگر داشتید برای ۱۱ روز خانه نشینی اون آقا باید کفن پوش میامدید نه اینکه هنوزم ازش....
فدایی رهبر
... خدا نشناسی که سر یه ... موهوم خودت ، قسم جلاله می خوری .
و تاریخ تکرار میشود ...
كوروش
United Kingdom
اشتباه منفي دادم ،مثبت ها هرچنتابود يكي بهشون اضافه كنيد و از منفي ها يكي كم كنيد.
عا
زنده باد هاشمي محبوب دلها
محبوب !!!!! خخخخخخخ .
دیبی
دیبی : زنده باد!!!!!!!!!!!!1
حدیث داریم هر کسی در قیامت با محبوبش(کسی یا چیزیکه دوستش داره)محشور میشه... چه دل داغونی دارید شما
دیبی
دیبی : زنده باد!!!
سعید
آقای هاشمی خودتان را از قهر جهنم نجات دهید و به مسیر انقلاب برگردید شاید شاید خدواند گناهان شما را تخفیف دهد و به مسیر مرتضوی دچار نشوید خدا عاقبت همه ما را بخیر کند
مسیر انقلاب هر چه شما بگویید نیست !
هرچه شما بگویید است!!! میزان اسلام وخط مبارک امام و رهبری است
دفیقا خخخخخخخخ
reza
شما به فکر اخرت خودت باش
United States
مر تضوی را چه کسی حمایت می کرد جز ان مرد رفته ؟
هاشمی بعد از امام با هاشمی زمان امام فرق می کند...
ازاول همینگونه بود زمان امام جرات نداشت الان جری شده
حب ریاست و حسادت هرکسی رو میتونه نابود کنه حتی ......
سعید
امام خمینی خطاب به منتظری:
تو بعد از من کشور را به دست لیبرال ها می دهی
واقعا براتون متاسفم
نه انصاف دارید نه فکر و نه عقل
فقط به دنبال تنها کوبیدن تنها عاقل هستید
شما در مورد خودت بگو در قبال آقای هاشمی من عاقل نیستم
تنها عاقل یعنی باقی مردم عقل ندارند
ایشان هم اگر... میداشت ... نمیفروخت و از دزد ها و اختلاس گر ها حمایت نمیکرد
ح ف
تنها عاقل؟!؟!!!!حتما از شما عاقل تره
اگر ... بود ارزش های انقلاب رو جابجا نمیکرد
اگر ...بود به امام نسبت های بدون مدرک وسند نمیداد و خاطره های دو نفره و در گوشی نقل نمیکرد
واگر ... بود......از آتش دوزخ ... واز دزد ها اختلاس گر ها و فتنه گر ها حمایت نمیکرد
اینم از اون حرفاس تنها عاقل؟ قحط الرجاله؟
برادر شما دلیل و استدلالت مبنی بر اینکه سنگ هاشمی را به سینه میزنی اقامه کن.نه اینکه فقط بیایی نظرات مخالفاتو منفی بدی و پاراف کنی و حاشیه بزنی.
دلارام
United Kingdom
حالا این که نوشتی خبر بود یا نامه یا دکترین یا پایان نامه یا ... ؟!
اینکه هاشمی با ایت الله منتظری مقایسه میکنید کور خوندید مردم دیگه کاملا اگاه شده اند و اکثر مردم تفکرات هاشمی قبول دارند این شما هستید که باد کم کم از صحنه محو شوید و ... و همفکرانش تاریخ مصرفش تا انتخابات هست
حالا می بیند هاشمی در خبرگان چه رایی میاره پس تو همین توهمات خودتان باشید تا زمان انتخابات تا بقایای پوسیده این تفکرات شما برا همیشه به ... دانی تاریخ برود
شما از طرف خودت حرف بزن قشنگ تره
سیدحسن
دوست دارم بعد از انتخابات و نتیجه ،درس بگیرید .
شما هستید ما هم انشاء الله.
ع.عزیزی
تحلیل موشکافانه و قوی ای بود.
به یقین شرایط منتظری برای هاشمی مدتهاست تکرار شده.
البته با توجه به اسناد و مدارک و شواهد وسوابقی که در زمینه ی رفتار و کردار و منش هاشمی وجود دارد،حکایت از این دارد که چرخش 180 درجه ای و عقبگرد هاشمی دفعی و آنی نبوده بلکه تدریجی بوده و تا به اینجا رسیده و حتی ادامه خواهد داشت.
شواهد تاریخی نشان میدهد که هاشمی در همان زمان حضرت امام و حتی قبل از انقلاب نیز مشکل ایدیولوژی با امام داشته.از پرداخت وجوهات شرعیه به گروه منافقان که با مخالفت امام مواجه شد.از قضیه ی مک فارلین.از مخالفتهایی که در برخی موارد با حضرت امام داشته منجمله در جریان جنگ تحمیلی و قطعنامه 598،تا انتخاب رهبری و نظریه هاشمی مبنی بر شورایی کردن رهبری با وجود اطلاع ایشان از نظر امام مبنی بر نظر مساعد بر رهبری امام خامنه ای.
و دهها شواهد دیگر.
آیا با وجود اینهمه شواهد باید اینگونه برداشت کرد که هاشمی بعد از انتخابات 84 و بعد از نه بزرگ ملت به ایشان تغییر رویه داده است؟!
دیدگاههای لیبرالیستی و مادیگرایی و اشرافیت و رفاه طلبی ایشان نیز مشهور است و با هیچیک از متدهای حضرت امام و بنیانهای انقلاب همخوانی ندارد.
مگر فساد فرزندان هاشمی مربوط به سال84 به بعد است که ایشان بخواهد از فرزندانش حمایت کند یا حمایت نکند؟ خیر.فساد فرزندان ایشان از همان زمان ریاست جمهوری ایشان رقم میخورد و ایشان با وجود اطلاع از عملکرد فرزندانش هیچ دخالت و منعی در اعمال فرزندانش نمیکند.
سخنرانی ایشان در نماز جمعه در زمان ریاست جمهوری ایشان مبنی بر اینکه در مسیر پیشرفت و توسعه،خود آگاه یا ناخودآگاه عده ای باید زیر چرخهای این قطار توسعه خرد شوند تا عده ای دیگر در رفاه و توسعه قرار گیرند نیز شاهد دیگر بر تفاوت فاحش دیدگاه و ایدیولوژی ایشان با امام و انقلاب و رهبری و شهداست.
هاشمی یکشبه به چنین درجاتی! نایل نشد بلکه مسیری به درازای انقلاب دارد.
با تشکر
انسانها ذات خودشون دارن ولی بعضیا زرنگن میتونن نسبت به زمان خوب استفاده کنن ولی بالاخره زمانی میرسه که دیگه نمیتونن خودشون کنترل کنن واشکار میشن
خدا سرنوشت هیچ قومی را عوض نمیکند مگر خود آنرا تغییر دهد، (چه سرنوشت خوب و چه بد)
تاریخ پر از انسانهای است در مسیر نادرست و تباهی بودند و ناگاه بخود آمدند و عاقبت بخیر شدن
و پر از آدمهای خوبی که به لجن کشیده شدند

باید گفت همه این چرخشهای بسوی تباهی بخاطر این است که تحمل و تاب ساده زیستی از آنها گرفته شده و خود را قهرمان میدانند و شیطان اینجاست که وارد میشود.

کسی که ساده زیستی را فراموش کند ساده زیستانی مانند امام و رهبری را که کوچکترین انحرافی از شالوده های اسلام انقلابی را ندارند را هرگز نمی تواند تحمل کند و راه خلاص را در حذف آنها میداند و بس، ولی اگر تاریخ پر کینه توانست علی را حذف کند اینان هم میتوانند فرزندان شایسته علی را حذف کنند.
محمد رضا
United States
میترسم آخر این مخالفای هاشمی از بغض دق کنند مگه کارو زندگی ندارین همش از هاشمی حرف میزنین؟ میدونم ضربه سختی خوردین و ضربه سخت دیگه ای در انتظارتونه ولی این دست و پا زدنا مشکلی ازتو حل نمیکنه جز اینکه زودتر غرقتون کنه
ح ف
ما ان شا الله با اصلاح آقای هاشمی از ذوق خواهیم مرد بغضی از کسی نداریم عهد اخوت هم با کسی نبستیم هر کس در مدار اسلام انقلاب فرامین امام و رهبری عزیز و در خط شهدا و پاسداری خون آن ها حرکت کند در قلب ماست و هر کس خیانت کرده چرخش از مواضع داشته باشد از دزد ها و فتنه گران حمایت کتد بلکه خود در فتنه سهم قابل توجه داشته باشد اگر تخم چشممان هم باشد از حدقه درآورده و زیر پا له میکنیم
لابد شما خودتون رو مدار اسلام میدونید. توهممممم با اسلام مجسم یا شایدم خود خدا.
پیامبر در مورد شما جاهلان فرموده روزگاری بیاید که مشرک بخدا با مومن مجادله کند و سخنانی همانند او بگوید
ح ف
میزان کتاب خدا سنت رسول خدا ولایت ائمه مصیت نامه سیره و سخنان امام خمینی " قدس الله نفسه الزکیه " این ها همه ملاک تشخیص حق از باطل است و هر کس به این معیار ها معتقد باشد به راحتی میتواند حق و باطل را از هم تمیز دهد
انوقت شما مشخص می کنی که کی در خط امام و رهبری و اسلامه؟
برای ناآگاهان به خط انقلاب و امام و رهبری به زبان ساده:انقلاب بر ضد محمد رضا شاه پهلوی به وقوع پیوست!به این دلیل که شاه نوکر آمریکا در ایران بود!پس خط انقلاب در تضاد با منافع استکبار بزرگ یعنی آمریکاست!حالا چه کسی حین اینکه دم از دوستی با آمریکا میزنه داعیه انقلابی بودن داره؟هاشمی!این یعنی تضاد!
خط امام روشنه شما هم میتونی اگر معتقد به این خط و اصولش باشی و انصاف هم داشته باشی راحت میتونی
من از جان اینها بدبخترین های این کشور میترسم
میترسم از شدت بغض و کینه بمیرند.
دلواپسان و دوری از قدرت؟؟!!!!!!
امام صحیفه نور دارند،سخرانی های بیشمار ازشون به یادگار مونده که همگی با مواضع فعلی هاشمی متناقضه!اگر مطالعه داشتید روی اشخاص اونهم امثال هاشمی سرمایه گذاری نمیکردید یا حداقل دم از انقلاب در کنار هاشمی نمیزدید!
شمس
Iran, Islamic Republic of
حب جاه ، عاطفه پدری، حب ریاست، در فتنه فرزندان نتوانست نمره خوبی بگیرد. متاسفانه رفوزه شد
Canada
از کی تا حالا معلم شدی که نمره قبولی و رفوزگی می دهی!!!! بعضی ها خیلی سر خود معطلند!!
به خاطر اینکه ملاک و معیار دارند برای ارزشیابی افراد!مثل یه عده اختلاس رو برای خود خوب نمیدادند برای همسایه بد!
علی
در حال حاضر آقای هاشمی ، محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران است . این را همه می دانند ولی نمی دانم شما ... چرا خود را به خواب زده اید . البته معلوم است کسی که خود را به خواب زده منافع سیاسی اش اقتضا می کند ....
ali
احتمالا کنتور مردم شمار شما همون کنتور مردم شمار اقای معاون اول است !!!
به هر حال نظر مفرحی بود از اینکه باعث خنده ما شدید ممنون !!!
ناشناس
زهی خیال باطل
هاشمی کیه که محبوب ترین شخصیت سیاسی باشه!!؟؟؟؟
رضاااااااااااااااا
Romania
مدیونید اگه اینجوری فکر کنید!!!!!!!!!!
نباید هنر ما این باشد که از دوستان دشمن بتراشیم.
مرتضی
البته نه ازدوستان نادان
Iran, Islamic Republic of
تصور هاشمی در دهه 40 و50 :انقلابی، مبارز با رژیم ستمشاهی و ضد نظام استکباری و حامی مستضعفان و محرومان، نگارش اولین کتاب در مظلومیت ملت فلسطین و نا مشروع بودن رژیم صهیونیستی
هاشمی در دهه 60 : مبارز و انقلابی و ضد آمریکا، حضور فعال در نماز جمعه و بلندگویی که در حیات امام مواضع ایشان و نظام را در قبال دشمن وشرق و غرب بیان می کرد، دارای روحیه دشمن ستیزی و پشت سر ولی فقیه زمان
هاشمی دهه70: رییس جمهوری که با شعار سازندگی، بکارگیری مدیران شیک پوش، لوکس سوار، شمالشهر نشین، ویلا نشین، مسافر به ممالک دور، برخوردار از حقوقها و پاداشها و مزایای آن چنانی و....
هاشمی دهه80: نیمه اول؛ غیر معترض، راضی از نظام، درحاشیه، همه چی آرومه من چقدر خوبم ... نیمه دوم؛ شکست خورده در یک رقابت انتخاباتی، عدم تبریک به کاندیدای رقیب برخلاف روال سایر کاندیداها در ادوار گذشته، زخم خورده از مردم و رقیب، عصبی، به دنبال انتقام و مقابله به مثل در سال88، نامه بی سلام به ولی فقیه زمان، حمایت وی از مخالفان و آشوبگران نظام و حمایت رسانه های آمریکایی وانگلیسی و غربی از حاج آقا، برگزراری نماز جمعه ای با خطبه تحریک کننده ونه آرام کننده و شاد کننده ی استکبار، حمایت تمام قد از فرزندانی که ارتکاب انواع جرایم آن برای نظام و مردم مسام و قطعی است.
هاشمی دهه 90: شدت گرفتن تحریمها و بحرانهای اقتصادی و مالی و پولی، اعلام حضور مجدد در انتخابات و آشفتگی بازار ارز و سکه و القای ارامش یافتن بازار در صورت ریس جمهور شدن، انتخاب شدن کاندیدای مورد حمایت وی، خوشحالی وشور وشعف ایشان، شادی مضاعف تر با توافق هسته ای و آرزویی که در این میان نتوانستند بعد از این همه سال کتمان کنند و انی راز سر به مهر پس از سالیان سر برآورد:"بازگشایی سفارت شیطان بزرگ در ایران"
.
هاشمی:"من تغییر نکرده ام .... و همچنان همان هاشمی هستم ..... برخلاف برخی ها که تا دیروز در روستا ها ...."(نقل به مضمون)
تحلیلی درست و حرف دل ما خدا خیرت بده
نامه بی سلام به رهبری از ۱۱ روز جلوی ایشان ایستادند که خیلی بهتره
اگر منظورتان از آدم های انقلابی همان هوچیگراهایی است که چند نفرشان هم در مجلس هستند یا آنها که درمقابل امام و انقلاب ایستادند و نان به نرخ روز خوردند مال شما باشند . امثال شماها خیلی تلاش کردند که یکی از ارکان بزرگ انقلاب را از آن جدا کنند آما صبر و تحمل و برباری این مرد بزرگ همانند ایوب نبی ع شماها را رسوا کرد رسوایی 8 ساله ای که با بارآوردید. مردم و تاریخ ایران هرگز آنرا فراموش نخواهند کرد
شهروند
به کوری چشم دشمنان هاشمی زنده است چون انقلاب زنده است
اشتباهی مثبت دادم
یاشار
کارشما همینه همیشه با احساسات و بدون فکر تصمیم میگیرید لا عبرة بالصبی و المجنون
یاشار
زنده باد هاشمی همیشه قهرمان
عصبانیت شما 4 میلیون از آیت الله هاشمی در واقع عصبانیت شما از ملت ایران است که در سال 92 به کاندیدای مورد حمایت ایشان رای دادن. شما از ملت ایران عصبانی هستین, غافل از اینکه ملت ایرانی دیگر اجازه میدان داری به شما 4 میلیون نخواهد داد. تنها راه پیروزی شما اقلیت، رد صلاحیت گسترده در انتخابات و افزایش بی انگیزگی در میان ملت ایران برای عدم شرکت در انتخابات است.
ملت ایران تا آخرین نفس جلو دیکتاتوری اقلیت 4 میلیونی که با ظلم دهان همگان را بسته اند مقابله خواهد کرد.
هنوز شکست ذلت بار انتخابات ریاست جمهوری روحانی فراموش نشده ! اصولگراها با احمد نژاد مرده سیاسی شدند
سال 96 متوجه میشوی که اکثریت ملت ایران طرفدار دکتر احمدی نژاد دلاور هستند .
طنز میگین :)
ناشناس
ریسس جمهور میلی متری که اینقدر ذوق نداره
Iran, Islamic Republic of
اقلا دور اول انتخاب شد نه مثل احمدی نژاد 84 دور دومی بشه
عمر دولت 11 از نصف گذشت بازم بعضی تو خواب و خیال 92 هستن عقده شما هم از رای 24 میلیونی 88 بود باز ما انقدر آدم بودیم که تبریک گفتیم و وحشی بازی در نیاوردیم و شیشه بانک و پایین نکشیدیم بفهمیدید
مرتضی
آخه ببم جان فاصله میلیمتری که این ذوق زدگی و هوچی گری که نمی خواهد افراد جاهلی و نادانی انتخابات 40 میلیونی 88 را زیر سوال بردند.
خود احمدی نژاد در اولین انتخابات ، دور اول فقط 5 میلیون رای داشت ، منتظر رای 30 میلیونی روحانی باش عمو !
در دور اول انتخابات احمدی نژاد شناخته نشده بدون حتی یک حامی سیاسی در مقابل 7 حریف شناخته شده با هاشمی وارد دور دوم شد و دور دوم این هاشمی بود که 5 میلیون رای آورد!ادعای تقلب هاشمی هم همیشگیه البته این بار به دولت اصلاحات!
United States
البته الان خوب شناخته شده اند مشهور به اختلاس حیف ومیل بیت المال و دوستان پاکدستی مثل رحیمی بقایی زنجانی
آسیاب به نوبت.... دوران شما هم بزودی سپری خواهد شد...
مثل زبیر...
هرچقدر شما 4 میلیون علیه ایشان خبرسازی کنید======>(انتخابات92)

هــــــــــــــــاشمی هر روز محبوبتر از دیروز...

ما همه فرزند آیت اللهیم
ح ف
ما فرزندان امام خمینی هستیم خدا ما را با امام مان و شما را با خاطره گویان و تحریف کنندگان انقلاب و امام یعنی پدرتون محشور کنه
بنده خدا انسان تا لحظه آخر معلوم نیست عاقبت بخیر از دنیا می رود یا نه این چه روشی شده که جدیدا تا یک چیزی میشه خدا ما را با شما را فلانی محشور کنه اودیم شما عاقبت به شر شدی اونوقت چی و طرف مقابل عاقبت بخیر
شما نگران عاقبت خودت باش که با هاشمی پیوندش زدی!بالاخره حق الناس اون دنیا بی جواب نمیمونه!حق الناسی که هاشمی و خاندانش به باد دادند!
اگر واقعا به درستی هاشمی اعتقاد داشته باشید ازینکه با هاشمی محشور میشید نباید واهمه داشته باشید!حدیث داریم هرفردی با محبوبش محشور میشه..
هاشمی هر روز منفورتر از دیروز است .
4 ملیون رای سال 84 هاشمی بود به صراحت. بقیه اش تفسیر شما است
مرتضی
هاشمی همیشه مغلوب ملت خواهد بود.
لطفا از جانب مردم چیزی نگید. این نوشته نظر شخصی شما و بخشی از مردمه نه همه مردم. آیت الله هاشمی در بزنگاه های حساس خوب نشون داده که دنبال منافع شخصی نیست
هاشمی با دمیدن در شیپور تقلب و تفرقه افکنی بین مردم در سال 88 ثابت کرد که منافع شخصی و حزبی رو به منافع ملی ترجیح میدهد .
حامد
United States
اتفاقا آقای هاشمی درس خوبی از تاریخ گرفته که...
گرنه می تواند با بله قربان گویی محبوب امثال شما گردد اما او حقیقت را ترجیح می دهد و در نتیجه ... محبوب مردم است انتخابات اینده خبرگان این را نشان خواهد داد .
البته اگر از ترس آرای او که باطل کننده ادعاهای شما خواهد بود او را رد صلاحیت نکنند
احسنت هاشمی مثل این جماعت پاچه خوار بله قربان گو نیست برای همین با او لج هستند
اتفاقا بله قربان گوی خوبی است منتها به ...
هاشمی مرد همیشه بازنده انتخابات هاست .
...میکنند رد صلاحیت کنند . لابد میخوان اختلاس گرای دکل نفتی و فرودکاه و ۳۰۰۰ میلیاردی و اقای۱۱ روز را تابید کنند.
سنگ پارو از رو بردید شما!دکل نفتی که دسته گل خودتونه تازه اونم برای ماسمالی کرسنت!
مرگ بر فساد و رانت و آقازاده های دزد و حامیانشان!!!
صفا
نیرنگ به سرا آری، در دام خدا افتی
او دام نهی برتر، بی گام به چا افتی

ای همسفر امروز، در دام که ی پیروز؟
گر دام خدا باشد، در دم به فنا افتی

در بازه این داور، هرگز مشو درگیرش
گر مست تنی امروز، فردا به جفا افتی

اینک که "صفا" گفتت، راهی نماند پیش
هر گام بگریز از چاه، تا ره به خدا افتی
متاسفانه هاشمی با شکست در انتخابات 84 و مطرح کردن تهمت دروغ تقلب در سال 88 از مسیر انقلاب و ولایت فقیه منحرف شد و پایگاه اجتماعی خود را در بین مردم از دست داد .
پایگاه اجتماعی هاشمی با 19 میلیون رای روحانی مشخص ! شما برو فکر پایگاه اجتماعی خودت باش 4 میلیون جلیلی !
پایگاه اجتماعی هاشمی با آراء 24 میلیونی دکتر احمدی نژاد زیر سوال رفت و خواهد رفت انشاءالله .
تازه روی اون ۴ میلیون هم اما و اگر وجود داره
اشتباه مثبت دادم!در زمان تشخیص اخلاص 4 میلیون هم آمار خوبی محسوب میشه وقتی بدونیم اطرافیان امام حسین(ع) تنها 72 نفر بودند..
امید
هاشمی عزیز ما خوزستانیهاست. اگر نمی ترسیدین در انتخابات رد صلاحیت نمی کردن. وقتی ایشان کاندیدشد از بالا تاپایین لرزیدین خودتان هم بهتر میدانید انتخابات در راه است یک تودهنی دیگر به ...میزنیم. درود بر هاشمی عزیز
به نظر شما چنانچه شیطان (ابلیس) تایید صلاحیت شود چقدر رای می آورد .

به نظر من حتماً رای قابل توجهی خواهد آورد.
علی
بی شک همین موضوع هست
از ان مرد انقلابی دیگه چیزی باقی نمانده باید مثل...
در سالهای 68 تا 76 فشار سیاست های اقتصاد لیبرالی دولت کارگزاران کمر قشر مستضعف و روستائیان رو شکست و کار به اعتراضات عمومی در حاشیه برخی شهرها مثل شهرک طلاب مشهد و اراک و مبارکه و چهاردانگه کشید بطوری که فقط اعتراضات مردم در شهرک فقیرنشین طلاب مشهد 6 کشته بجای گذاشت و رای نیاوردن هاشمی در سال 84 هم نتیجه همین سیاست های غلط اقتصادی و تورم 50 درصدی آن دوران بود .
Germany
باز هم مردم انقلابی را پیش انداخته و توجیه میکنید ، مگر همان مردم انقلابی رای اول خبرگان کشور را به هاشمی ندادند مگر فقط عکس هاشمی و خ... و سید حسن خمینی تمام ساخته ها ی شمارو درهم نکوبید بس کنید اقا مردم فهمیده تر از شماها هستند در انتخابات اتی هم میبینید
اونموقع این آقای انقلابی دستش رو اینطور رو نکرده بود!اگر معتقد به محبوبیت هاشمی هستید اینهمه عجز ولابه چرا؟
علی
.... چشم دل و گوش را کر میکند
اقای هاشمی و خاندانش وقتی با ... راه رو گم میکنن
mohsen
احسنت بسیار زیبا وتاثیر گذار بود
اگر هاشمی منظری است
مطمعنا و به قاطع شما خوارج دوران زمانه هستید.
که حضرت علی در خصوص شماهایی که دم از خدا و انقلاب میزنید چنین فرمود
وقتی شنید خوارج فریاد میزنند حکومت فقط از آن خداست فرمود سخن حقی میگوین که از آن اراده باطل دارند.
علی
United States
زود قضاوت نکنید
در مورد فتنه یا اختلاس؟
اتفاقا دم خروس آقایون وقتی بیرون زد که اتهامات اثبات نشده رو در مورد اطرافیان احمدی نژاد رو جرم تلقی کرده و در روزنامه هاشون توی بوق و کرنا کردند و ازین بابت به زعم اونها قوه قضائیه درست عمل کرد ولی وقتی نوبت به م ه خودشون رسید مشی بیانیه خوانی و مظلوم نمایی و زیر سوال بردن دستگاه قضا رو در پیش گرفتند!!!در ضمن دخالت در فتنه کم جرمی نیست و دخالت در اون لزومی به اثبات نداره...
حمید
چقدر ساده لوحانه سخن میرانیدشماها ن از چشم ملت افتاد ایدایشان عزیز ملت است در انتخابات خبرگان خواهید دید 
مرتضی
این پیرمرد خاطره ساز خودش را بری شکست سنگین دیگری اماده کند.
ضدافسادات
دقت کردید این چند وقت اخیر...
عمله های قلم به دست خاندان هاشمی، زیاد اینجا کامنت مینویسن. همینطور عمله های سرکرده فتنه جناب خ..تمی، رهبر احزاب افسادطلب. جالبه که گاهی نصف نظرات رو به خودشون اختصاص میندن، در حالیکه نه مثبت میگیرن و نه حرف با محتوایی دارن.
به نظرتون احساس نگرانی کردن که به این روش های سخیف متوسل شدن؟
مشکل اینه که تو جاهل هنوز نفهمیدی خودتی و خودت هنوز در جهل و توهم تقلب بیست و چند میلیون رای سال ۸۸ بسر میبری. و فکر میکنی واقعا اینقدر بودید
نه عزیز برادر اینها همیشه حضور دارند و شما در اقلیت مطلق هستید منتهی استثاعا در این یک خبر سایت جهان نییوز تا حدودی از سانسور کامنت های مخالف خود داری کرده .
این هجومهای یکباره از طرف افرادی که هربار شبهات تکراری مطرح میکنند در حالیکه در همین سایت بارها به این شبهات پاسخ داده شده مسلما مشکوکه از طرفی مثبت و منفی ها که دیگه سانسور نمیشه!
از فردی انقلابی ساکن انگلیس خوندم که جماعت خارج نشین هماهنگ کردن به صورت همزمان به سایتهای انقلابی حمله برده با کامنتهای مخدوش و مثبت و منفی دادن ها جو فضای مجازی رو مطابق میلشون نشون بدن!
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ می گویید کی ایشان به روستاییان توهین کرد ؟ بروید و جمله اصلی ایشان را یکبار دیگر مرور کنید زیرا هدف وسیله را توجیه نمی کند مردانه با وی مبارزه کنید اگر اخلاص دارید که ندارید
اینها از هر دروغی برای عقده گشایی استفاده میکنند
اقای رسایی هم گفته روستایی هستند اما متولد تهران خیابان ایران هستند این بیوگرافی در سایت خودشان وجود دارد.
از هر وسیله ناجوانمردانه ای استفاهده میکنند و عاقبت دروغگویان نابودی است
«عده ای که قبلا درکوچه های روستاشون میگشتند اما حالا انقلابی شدند!»این یعنی چی؟اگر سواد خوندن ندارید شعور سکوت داشته باشید!
پروژه منتظری سازی از هاشمی غیر ممکن است او هرگز از چشم مردم نیوافتاده مردم قلم پای کسانی که هاشمی را اذیت کنند خورد خواهند کرد
همین حالاشم این خانواده از چشم ملت افتادن . شما و عده ای قلیل مثل شماهان که سرتونو مثل کبک کردین زیر برف و نمیخواینو باور کنین ملت چی میگن.
امان از وسوسه قدرت
United States
سلام منظر اسفنذ 94 باشید
اگر منظورت برنده شدن هاشمی ما منتظریم اما ایشان وخاندانشان نشام دارند جنبه باخت ندلرند و اگه رای نیارند شهر رو شلوغ میکنن لعنت به فتنه گر
به فضل خدا و بصیرت مردم ان شا الله با روسیاهی فتنه گران و حمایت کنندگان اختلاس گران و فتنه گران ختم به خیر خواهد شد
مارو به یاد انتخابات 84 نندازید که در اون انتخابات هم هاشمی بعد از اون شکست مفتضحانه ادعای تقلب کرد در حالیکه برگزار کننده انتخابات دولت اصلاحات بود!!
کینه می دانید یعنی چه ؟ جدایی اصول گرایان از قدرت چون دردناک است باعث کینه می شود
دانشجو
با وجود اینکه در انقلاب همه زندگی خود را از دست داده ام و هیچ چیزی ندارم اما این را میدانم که خانواده هشی برای انقلاب و مردم زحمت کشیدند مترو را ببینید و اختلاس کننده ها میچرخند بیگناهان در زندان خداوند این را قبول ندارد خانواده هاشمی را یک با هم ندیده ام
انقلاب چی بر یرت اورده که بخاطر انقلاب همه چیزتو از دست دادی؟؟؟!؟؟؟؟
لوزومی نداره مثل .... دروغ بگی
حسن
شورای رهبری!!؟؟
به این فکر کنید که اگر شما اشتباه فکر کنید چه سرنوشتی در انتظارتان است. به خدا پناه ببر و استغفار کن از حدس سرنوشت یک انسان بعد از مرگ. حضرت علی هم تا بعد از شهادت این گونه بود که بعضی مردم فکر میکردند آیا او نماز هم میخواند؟! انشاا... دین فقط باید برای خدا باشد انشاا...پناه بر خدا
وقتی کار به گناه آشکار(فسق) میرسه حتی غیبت مجاز میشه!گناه عظیم فتنه فقط بر فتنه گران پوشیدست!
تاریخ از مردان ازاده به نیکی یاد خواهد کرد. اگر چند صباحی با غبار الود کردن فضا به مراد خود برسید بدانید اینده قضاوت خوبی از شما نخواهد کرد.
بیائید بخاطر دین خدا عداوت ها را کنار بگذارید. منیت و خود حق پندار از خصلت های شیطانی است. من کاری به جناح های سیاسی ندارم. بداد اسلام برسید. با نقشه های رنگارنگی که دشمنان می کشند مشغول شدن به یک دیگر نیز باعث رونق کار انهاست یک مقدار تدبر کنید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اقای منتظری را تنها مهدی هاشمی و اطرافیان او از انقلاب نگرفت بلکه حضور دائمی و ملاقات مستمر و بی وقفه لیبرال ها و منافقین که کاملا برنامه ریزی شده انجام میشد باعث جدایی ایشان از انقلاب گردید که متاسفانه همان عناصر خبیث در حال حاضر در اطراف اقای هاشمی حلقه زده و جا خوش کرده اند که در فتنه 78 و88 نقش غیر مستقیم و مستقیم داشتند. که البته در هر دو مورد اسم مهدی هاشمی بهانه ای بیش نبوده است.
مسئولین امنیتی وظیفه دارند علاوه بر حفاظت از جان این گونه افراد شاخص ، اطراف انها را از عناصر نفوذی پاکسازی کنند که به مراتب از از حفاظت فیزیکی مهمتر است!!!!
Iran, Islamic Republic of
والله قسم این شخص در سالهای اینده که اثار نکبت بار توافق مشخص می شود جزو منمفوئرترین افراد خواهد بود
انتخابات خبرگان در اسفند بهترین محک برای این است که آیا آیت اله هاشمی از چشم مردم افتاده است یا خیر ؟
شکست تمام عیار هاشمی و حذف از تاریخ
ان شاالله
خواب دیدی خیر !
البته در صورت تایید صلاحیت.

هاشمی به هیچ عنوان صلاحیت نداره.
ح ف
که اگر ان شا الله رای نیاورد بزنید زیر صفحه بازی بگید چون ما رای نیاوردیم تقلب شده بریزید تو خیابون ها
داور
تازه به دوران رسيده ها براي شخصيت هايي چون هاشمي تحليل از موضع انقلابي گري ميكنند . واين نشانه خوبي براي انقلاب نيست.
سیدحسن
حمایت از فتنه .
حمایت از محکوم .
حمایت از. ..
ببین کیا دم از انقلاب میزنند.
مرتضی
هاشمی دیگه تمام شده .بگذارید این پیرمرد در ... خود استراحت کند.
علیرضا
شیعه همیشه محمد ابن ابی بکر را به زبیر ترجیح داده است زیرا فاصله بین این دو فاصله بین حق وباطل است اگر چه یکی تازه به دوران رسیده باشد ودیگری کهنه مرد میدان
کریمی
تکرار تاریخ ...
دقیقا شبیه ماجرای موقعیت طلحه و زبیر در زمان پامبر گرامی اسلا ( ص ) و کجراهه فرزندانشان
کریمی
تکرار تاریخ ...
دقیقا موقعیت طلحه و زبیر در دروران صدر اسلام و ماجرای آن دو در دوران امیر المومنین علی ( ع )
هاشمی اگر از چشم مردم افتاده شما چرا هی به ایشان گیر میدهید ؟
ایشون گیر سه پیچ داده به انقلاب و مردم!
علی اکبر
باسمه تعالی
مطالب ارزنده ی بود اما دونکته را عرض کنم
1- سهم آقای هاشمی نسبت به آقای منتظری قابل مقایسه نیست ..... آقای منتظری خیلی جلوتر بود
2- بعضی از نقل قولهای امام در باره منتظری درست نبود مانند این جمله "من نه یکبار بلکه چند بار در او خلاصه شده ام" خود آقای منتظری این جمله را در نماز جمعه قم تکذیب کردند
امیرسعیدابوزهرا
هردونفر رامهدی هاشمی برباد داد.
امیرسعیدابوزهرا
درسال68 ، هنگامی که امام نسخه ی آیت الله منتظری را پیچید ، وی دربین معتقدان به انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ودرقلب آنان ،جای داشت ....امااینک هاشمی رفسنجانی مثل آن موقع آیت الله منتظری ،دربین هواداران انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد....
آن زمان 2روزنامه ی کیهان واطلاعات را خط نفاق اداره می کردند وخبری ازاختلاف امام وآیت الله منتظری درجامعه پخش نمی شدورسانه ی ملی هم دردست اخوی عالیجناب سرخپوش بود ، اینترنت هم هنوز درایران جایگاهی نداشت ،امااینک شونصدتا روزنامه منتشر می شود ، اینترنت در خانه ی بیشترمردم حضوردارد ، رسانه ی ملی حداقل نماز جمعه سال88به امامت هاشمی رفسنجانی درموسم فتنه راپخش کرده ومردم دیندار ، اقتداکنندگان به این شخص رادیده اند که باکفش نمازمی خواندند وازبین آن شونصدروزنامه ، حداقل کیهان
نقش افرادمنحرف شده ازخط صحیح انقلاب اسلامی رابرای افراددیندارتبیین کرده است......بنابراین اگراین بار ؛؛؛ "...." ؛؛؛ مردم به جشن وشادی برخواهند خواست.
رضا
United States
اگر منظور شما از مردم خودتان هستید که بله هاشمی جایگاهی در بین شما ندارد ولی ایشان محبوب دلهای آزاد اندیشان و انقلابیون اصیل و پیرو آرمانهای امام خمینی هستند و مطمان باشید در انتخابات آینده مجلس این موضوع به اثبات خواهد رسید.
شعار انقلابی اصیل از همون اول مرگ بر آمریکا بود..
یعنی اونقدر از این خانواده هراس دارید که جرات برکناری هاشمی را از قدرت ندارید؟ تا کی و کجا باید این ملت تحمل رفتارهای سخیف این خانواده را بکنند.
بخدا بیرون از مرزهای این مملکت به ما میخندند.این چه بساطی است که برای انقلاب درست کردید؟ مهره ای را که خودش نمی داند که وظیفه اش چه بوده و هست و دارد ... میکند را باید برای منافع مملکت کنار گذاشت...
وقتی کور دلان این مرد بزرگ را سدراه خود دیدند خودشان که مرد نبودند که دربرابر این مرد مقاومت کنند از ابزارهای عامی وساده سو استفاده کردند در جهت کوبیدن این مرد بزرگ .تاریخ مجددا گواهی خواهد داد کثافت کاری شیاطین را !! اری تاریخ خواهد گفت نجاست کاری شیاطین را اگر شماها یک جو عقل داشتید وسرنوشت قائم مقام فراهانی یا امیر کبیر یا......اینگونه افراد میدانستید که چگونه به دست تهی مغزها از رده خارج شدند اینگونه به این مرد نمی تاختید من در طول هشت سال ریاست جمهوری ان مردک (محمود) هر وقت در رسانه ها ظاهر میشد با ان شخصیت وعملکردش خجالت میکشیدم که ای چنین مردکی رئیس جمهور است در صورتیکه دریافتی من در زمان او بسیار بهتر از رئیس جمهورهای قبلی بود !!من کارمند جزئی بیش نبودم والان هم چیزی به جز پنج دختر وپسر تحصیلکرده بیکار چیز دیگری ندارم ! وخدا لعنت کند عاملانش را
دریافتی شما زمان احمدی نژاد بیشتر بود ولی باهاش دشمنی؟!؟ انصافتو شکر
و خدا لعنت کند دروغگو را!
شهروند درجه چندم
نویسنده محترم این مقاله بییش از حد گذشته آقای هاشمی را روشن و مثبت نشان داده است در حالیکه از برخی مواضع وی ازهمان زمان هم میشد فهمید که ایشان نسخه بدلی است!
خيلي از كساني كه هم اكنون وجود دارند نيز همتراز ايت الله هاشمي رفسنجاني نيستند. چرا مي خوهيدتخريب نمايد. اين را بدانيد كه هاشمي هيچ تغيير موضعي نداده است اين شماها هستيد كه تغيير موضع داده ايد و نان به نرخ روز مي خوريد.هاشمي يعني انقلاب اسلامي . انقلاب اسلامي يعني هاشمي .
طلبه حوزه
Iran, Islamic Republic of
دکتر منوچهر محمدی چقدر در انقلاب نقش داشتند؟در زمان جنگ چکار می کردند؟ در دوران سازندگی کارش چی بود؟ در زمان تحریم چه اقدام سازنده ای در کشور داشتند؟ بهتر است ایشان وقایع تاریخی را برای دانشجویان خود نقل وقول کنند؟ تا حالا چند کتاب تحلیلی در مورد تاریخ نوشته اند؟ اگر تاریخ بلد بودند می دانستند که وقایع جاری کشور چگونه رخ می دهد؟
یک اسمی بذار به گفتارت بیاد چون دم خروس زده بیرون!
اولا ایت ا....منتظری هیچگاه در برابر حکم حکومتی امام نابستاد بلکه با برخی نظرات ایشان مخالف بود که این امر هیچ اشکالی ندارد و امام در نامه خود ایشان را فقیه ای عالیقدر که میبایسیت تدیس کنند و طلاب از سواد ایشان استفاده کنند نام بردند/
الان هم ایت ا... هاشمی هیچگاه در برابر رهبر معظم انقلاب نایستاند و بهترین دوست و یار ایشان هستند برعکس احمدی نزاد که با حمایت امثال شماها رئیس جمهور شد و ... در مقابل حکم حکومتی ... ایستاد و قهر کردو11روز سر کار نیامد
نامه بی سلام در حمایت فتنه؟حکم حکومتی رهبری به احمدی نژاد رو از کجا درآوردید؟اصلا میدونید حکم حکومتی یعنی چی؟
Iran, Islamic Republic of
حكم حكومتي عزل مشليي و عدم عزل وزير اطلاعات و عدم ادغام سازمان حج در سازمان گردشگري كه در هر 3مورد احمدي نزاد اول مقاومت كرد ولي بعد با فشار تعدادي از وزرا مجبور به اطاعت شد و 11روز قهرشم براي حكم حكومتي عدم عزل وزير اطلاعات بود چه زود يادتون رفته
برید رنجنامه حاج احمد آقارو بخونید پی به عمق انحراف منتظری بشید!
بد نیست جوابیه ایت ا....منتظری را هم بخوانید
Hussein
Turkey
شما جرا با أقاي رفسنجاني أين قدر دشمني مي كنيد
خیلی دلم برای افرادساده لوح میسوزه باوجوداین همه مشکلات ومسایلی که هاشمی برای نظام درست کرده بازهم دارند ازاین آقا حمایت می کنند
ع ق
همین افراد که کامنت های حمایت از هاشمی گذاشته اند ، فقط بلحاظ تغییرمواضع هاشمی همچون حمایت از فتنه گران (خ... وم... و...) نزد این افراد محبوب گردیده ، والا آنزمان که اصولگرایان وامت حزب ا... ندای هاشمش هاشمی خدانگهدارتو سرمیدادند همین افراد با امثال هاشمی مخالف بودند وباتغییرحالا ت هاشمی سرذوق آمده و زیر بیرق هاشمی میخواهند سینه بزنند
جواد . ک
سلام .
متشکرم . متشکرم......
یا پایین یا بالا... یا فی سبیل الله ..یا فی سبیل طاغوت...
وسط هم اگر باشه یعنی راکد ماندن که از همه بدتر ..
... اگر بود برای ایشان لنگ پهن میکرد ...
United Kingdom
داشتم از خواند متن لذت مي بردم تا انجا كه به موضوع به اصطلاح توهين اقاي هاشمي به روستائيان رسيدم !!! و متوجه شدم نويسنده اصلا اون جمله و عبارت و نتونسته بفهمه !! يا شايد هم فهميده اما به عمد اينجور نوشته! تازه دستگيرم شد كه نوشته و نويسنده درصدد تخريب و توهين اقاي هاشمي است تا نقد و نظر !! اقاي دكتر اگر روزي قرار باشه كه با چند نفر يه كاري انجام بدين بعد يكي دو نفر بجاي كمك كردن در حال فرضا كله پاچه خوردن باشن و فردا كه كار تموم شد بيان بگن موقعي كه ما داشتيم كار مي كرديم عده اي در حال كله پاچه خوردن بودند فردا همه كله پاچه خور ها بايد شاكي بشن كه چرا به ما توهين كرديد !!! منظور هاشمي ار روستائي نه طبقه روستايي بلكه مكان جغرافيايي بوده!!!! شمايي كه اين موضوع و به اين سادگي نميتونيد تحليل كنيد چطور دست به قلم ميشين !!!!
شما نوبرید به خدا
لا يحب اله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم اين كارها نتيجه اعمال حاكمين است كه خود هاشمي هم چوب مداراهايش با منحرفين انقلابي ميخورد
علیرضا
سلام. تعجب می کنم از نویسنده محترم که ازلفظ مردم استفاده می کند منظور شما کدام مردم هستند؟ دراین چند سال جناح اصولگرا هرچی که خواسته گفته. چرا ابن جماعت اصولگرا خودشون رو مردم میدونن ؟چرا واقعیت ها روتوجه نمی کنید؟خودتون رو معیار همه چی ندونید.
احمد
سلام. رفتار های که اصولگرایان دراین دوسال ازخودتون نشون دادید منو کلا ازشما ناامیدکرد. شما درد دین ندارید.شما درد انقلاب ندارید.شما درد حق ندارید.بلکه شنا درد قدرت دارید.بیشترین توهین ها وبی حرمتی ها رو شما اصولگراهای به ظاهر متدین انجام میدید. واقعا براتون متاسفم.
ناصر
توی تشیع جنازه شهدا دعا کردم که ، خدایا همه اونهایی که حرمت خون شهدا را شکستند خوار و ذلیل کن . حالا تو برو ببین کی این کار رو کرده.
زنده باد سردار سازندگی
جناب خان
سردار سازندگی؟!!؟!
پری
یه جوری میگین مردم واسه شنیدن خطبه ش انتظار نمیکشن که انگار یادتون رفته که مردم به خاطر حمایت ایشون به دکتر روحانی رای دادن!
لطفا از طرف خودتون حرف بزنید نه از طرف ما مردم!!!!!
خیلی ممنون از روشنگریتون!
ناهید
هاشمی همیشه زنده است.
امیر
سلام.نویسنده محترم که عنوان کارشناس سیاسی را یدک می کشند خوب است ابن نکته رادر نظر داشته باشند که حذف هاشمی یعنی حذف شناسنامه انقلاب. اکثریت مردم هم ازایشون حمایت می کنند.
از سایت های جهان نیوز و ... به دلیل پویای وپوشش کامل اخبار تشکر مکنیم