شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۶
۶۴

تو افتخار مایی!

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 438248
برای درک درآمد ۵۰۰ هزار تومانی آن زمان شاید بد نباشد به فیش‌های حقوقی آن زمان نگاهی کنیم تا مشخص شود فاصله طبقاتی برساخته از مدیریت هاشمی رفسنجانی چه «آرمان شهری!» را برای مردم متصور بود.
تو افتخار مایی!
به گزارش جهان، روزنامه وطن امروز در ستون یادداشت روز خود به قلم محمد صمدی نوشت: حامیان فساد فشار می‌آورند. طبیعی است آنهایی که از رانت به آلاف و الوف رسیده‌اند و مناصب اقتصادی و سیاسی را- بی آنکه هیچ اندوخته نخبگانی داشته باشند- تصاحب کرده‌اند، با دلهره و عصبانیت با اجرای حکم مهدی هاشمی رفسنجانی مواجهه می‌کنند. عفت مرعشی که در لحظه بدرقه مهدی به زندان چندباری به او گفت: «تو افتخار مایی»! جملات دیگری را هم دارد که می‌تواند مورد مطالعه روانشناختی اعضای خانواده هاشمی و گفتمان حاکم بر این خانواده باشد. عفت مرعشی چندی پیش درباره حکم آقازاده‌اش گفته بود: «حکم مهدی پدرسوخته‌بازی است»! او در روز رأی‌گیری انتخابات ۸۸ جمله معروف دیگری دارد: «اگر فلانی رای نیاورد، مردم بریزند تو خیابونا»!

نوع نگاه این خانواده به قانون، دموکراسی، آزادی بیان و حق عمومی و جایگاه مردم را از ادبیات‌شان می‌شود فهمید. فائزه هاشمی در جریان یکی از تجمعات سال ۸۸ رئیس دولت اصلاحات را به خاطر اینکه نتوانسته در سال ۸۴ انتخاباتی برگزار کند که پدر او (اکبر هاشمی رفسنجانی) رئیس‌جمهور شود، «بی‌عرضه» خطاب می‌کند. فاطمه هاشمی در لحظه بازگشت مارکوپولو از سفر تحصیلی و کاری(!) انگلیس در فرودگاه با لحنی توهین‌آمیز به قوه‌ قضائیه می‌تازد.

خود آقای هاشمی درباره دادگاه مهدی پیش از آنکه رأی دادگاه صادر شود، حرف‌هایی می‌زند که با واکنش رئیس قوه ‌قضائیه مواجه می‌شود. رئیس دستگاه قضا ضمن اینکه اعلام می‌کند صلاح نمی‌بینم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت بگویم چه چیزهایی در پشت صحنه این فشارهاست، می‌گوید: صبر قوه‌ قضائیه هم حدی دارد.

این اظهارات بی‌سابقه که گویا حتی بخش‌هایی از دولت را نیز مورد سوال قرار می‌داد در واکنش به خط و نشانی بود که مدتی قبل‌تر از اعلام حکم توسط هاشمی برای دستگاه قضا کشیده شده بود: «چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شد که مدتی بعد فیلم اعترافات عباس یزدان‌پناه منتشر شد و به نقش مهدی هاشمی در مافیای نفتی و قراردادهای میلیاردی اشاره شد.
با همه مدارک و مستنداتی که قوه‌قضائیه براساس آنها مهدی هاشمی را به جرم اختلاس، ارتشا و مسائل امنیتی به ۲۵ سال حبس محکوم کرده است که ۱۰ سال آن را باید بگذراند، نوع مواجهه خانواده و رسانه‌های وابسته به هاشمی رفسنجانی پس از اعزام مهدی به زندان، قابل تامل بود. جریان رسانه‌ای حامی مهدی هاشمی در حالی که فسادهای محرز وی و حکم قانونی دادگاه را می‌دیدند با تیترهای افتخارآمیز بسان آنچه عفت مرعشی درباره فرزندش ‌گفت(«تو افتخار مایی!») با خبر به زندان رفتن وی مواجهه ‌کردند.

حالا، آنچه در پیرامون فضای سیاسی و اجتماعی به زندان رفتن مهدی هاشمی تامل‌برانگیزتر است؛ «رپرتاژ مظلومیت»ی است که با ساختن فیلم وداع و اظهارات شورانگیز خانواده هاشمی در رسانه‌های اصلاح‌طلب صورت گرفت. گویا این کار به شکل بخشنامه‌ای به این رسانه‌ها محول شده بود، چرا که در یک رویکرد خبری مشابه، پرداخت‌هایی نزدیک به هم داشتند. هاشمی که حتی بی‌بی‌سی نیز این روزها در دفاع از وی به میدان می‌آید و سعی می‌کند توهین وی به روستاییان را توجیه کند، مرکز ثقل جریانی است که از چندی پیش خود را برای انتخابات مجلس آماده کرده‌اند. جریانی که آنها را جریان هوادار «توافق به هر قیمت» نیز می‌شناسیم. نگاه‌های انتخاباتی این جریان به منافع ملی، این بار از ظرفیت هاشمی رفسنجانی بهره می‌برد.

در بیش از ۲ سال گذشته تقریبا هیچ رسانه‌ای اعم از اصلاح‌طلب و اپوزیسیون هیچ نقدی نسبت به هاشمی منتشر نکرده است. بی‌بی‌سی فارسی چندی پیش در گزارش حضور هاشمی در دانشگاه امیرکبیر وی را «روحانی منتقد حکومت» معرفی کرد.

خود هاشمی نیز اظهاراتی دارد که گرای متفاوتی به اپوزیسیون و جریان اصلاح‌طلب و حتی به آمریکایی‌ها می‌دهد. هاشمی در اظهاراتی که در جمع مدیران آموزش‌وپرورش داشت به صراحت جمله‌ای را می‌گوید که شاید خود

آمریکایی‌ها در به زبان آوردن آن تعلل کنند یا شاید اصلا آن را نگویند. هاشمی پس از اینکه از شکستن تابوی مذاکره با آمریکایی‌ها خوشحال است، می‌گوید: «دنیا نیز چیزی جز شفافیت و اطمینان از اینکه ما به سمت بمب اتم نمی‌رویم نمی‌خواهد».

گفتمان جناح غربگرا که این روزها توسط هاشمی رهبری می‌شود، نیاز به تقویت خود دارد. تعریف از دوران سازندگی و دفاع از آزادی بیان و مظلوم‌نمایی، رویکردهایی است که هاشمی پیش از همه انتخابات در پیش گرفته است. هاشمی چندی پیش باوجود تورم نزدیک به ۵۰ درصدی اواسط دهه ۷۰ مدعی شد تورم را ۱۷ درصد تحویل داده است. به‌رغم جمله معروفش در برخورد با منتقدان دهه ۷۰ که می‌گفت: «چند روز بگیریدشان آدم می‌شوند» خود را طرفدار آزادی بیان نشان می‌دهد و برای اینکه فاز مظلومیت تکمیل شود، روزنامه‌های زنجیره‌ای «هجمه‌های ساختگی به آیت‌الله» را مورد اعتراض و نقد قرار می‌دهند.

ادعاها درباره معیشت مردم در آن دوران جالب است. کرباسچی، شهردار مجرم تهران در آن سال‌ها که محاکمه و زندانی هم شد در اظهارنظری گفته بود: «باید تهران از نظر مدرن بودن تبدیل به شهری شود که هر کس زیر ۵۰۰ هزارتومان درآمد دارد تهران را ترک کند، چون نمی‌تواند هزینه‌های چنین شهری را پرداخت کند».

برای درک درآمد ۵۰۰ هزار تومانی آن زمان شاید بد نباشد به فیش‌های حقوقی آن زمان نگاهی کنیم تا مشخص شود فاصله طبقاتی برساخته از مدیریت هاشمی رفسنجانی چه «آرمان شهری!» را برای مردم متصور بود.

هاشمی در ادامه همین رویکردها چندی پیش از آزادی مدولباس و... گفت. درحالی که وی در خطبه‌ای در نماز جمعه سال‌ها قبل‌تر درباره زنان بدحجاب گفته بود: «اینها نوعا آدم‌های مرفهی هستند که درد مشقت کار و این حرف‌ها را نچشیده‌اند و با پول‌های بادآورده‌ای که یا شوهرشان دزدیده یا خودشان می‌دزدند یا به ارث رسیده یا از چیزهای دیگر، دیگر اینجوری بار آمده‌اند... مثل اینکه اینها یک مقدار احتیاج به خشونت دارند!»

هاشمی و جریان رسانه‌ای کارگزاران برای تقویت خود تا انتخابات بیشتر از اینها از سازندگی تعریف خواهند کرد، از آزادی بیان و... خواهند گفت، مظلوم‌نمایی خواهند کرد و حتی به آقازاده فاسد در رویکردی انتخاباتی افتخار خواهند کرد. اما هاشمی آنطور که خودش مدتی قبل اذعان کرد: تغییری نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ahmad
Iran, Islamic Republic of
بمیرم که جز حمله به هاشمی چیزی خنکتون نمی کنه هاشمی هم خوب شمارو شناخته انتظار داشتین هاشمی بازی رو بهم بزنه اما خورد تو ذوقتون حالا هی بگین من یه روستایی هستم . من یه نوزاد هستم . من یه هاله ی نور هستم .
خب بمیر جناب حامی فتنه تقلب که سر در دیگ پلوی سفارت انگلیس کرده ای و پشتت را به ملت و پاچه خواری می کنی
Iran, Islamic Republic of
تا انتخابات آينده صبر كن تا ببيني كي قراره بميره
اتفاقا انتخابات آینده این شمایید که باید بمیرید با اون نرخ تورم صفر درصدی بهمن پارسال که اسفند یه دفعه شد 14 یا 14 و اندی درصد و امثال تو نپرسیدن چطور نرخ تورم صفر درصدی بهمن اسفند انقدر شد منتها شما پررو تر از این هستید رای نیارد میگید تقلب شده
ali
عزیز جان مگه حالا مثلا رییس جمهور از جناح جنابعالیست چه اتفاق مهمی افتاده ویا منتقدین از چی باید بترسند اون زمانی که جناح به اصطلاح دوم خرداد در کمال قدرت در حال تاخت وتاز بودند و دولت و مجلس رو قلمبه در اختیار داشتند اعمالشون موجب ترس نشد که حالا با تهدید توخالی امثال جنابعالی باعث نگرانی بشه !!!
معلومه احتمالا رای اولی هستی و از گذشته این جماعت خبری نداری !!!نترس عمو به فرض محال اگر مجلس هم فتح کردید مشکلی پیش نمییاد .
چند سال پیش سریالی میداد که یه پسر دزدی رو خواستند اعدام کنند گفت مادرم رو بیارید برای آخرین بار باهاش خداحافظی کنم وقتی مادره اومد گفت مادر زبانت رو بیار ببوسم بعد با دندان زبان مادرشو کند پرسیدند چرا اینکار رو کردی گفت اگه از همون روز اول که دید دزدی کردم تشویقم نمی کرد الان کارم به اینجا نمیرسید... حالا خودتون قضاوت کنید
Switzerland
واقعن این تر سریالی پخش شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
hosein
حتما توهم يه گردن كلفت مثل بقيه طرفداراش هستي
طعم نداري رو نچشيدي
Iran, Islamic Republic of
و انشالله پس از مرگ هم در قیامت با ایشان محشور شوی و در همان جایگاهی قرار بگیری که مهدی و فائزه و فاطمه و خ. و م.و ک. و....
جهان به نظرت این توهین نیست ؟
انشالله من یکی از آرزوهام مشحور شدن با یار اصیل انقلاب و امامه شما هم برو با پاکترین دولت تاریخ محشور شو حالشو ببر
منم
آره امیدوارم با همون مشحور شی! مشحور...
Iran, Islamic Republic of
درود بر امام و يار و ياورش فرمانده كل قوايش هاشمي كبير
Iran, Islamic Republic of
خدايا منم با امام و ياراش محشور كن
زرشک.منظورت همون کسی که جنگ 8 ساله رو با قطعنامه آتش بس تحویل امام داد؟ همونی که شورای رهبری میخواست تشکیل بده؟ همونی که فتنه گران رو حمایت کرد؟ همونی که در لحظات سخت پارازیت میگفت؟ همونی که .... همونی که پسر مجرمش رو مجاهد در راه خدا خطاب کرد؟ همونی که الان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظامه!؟ ....
بيصواط
مشحور هم ميشه شد با کسي مگه ؟!
یار اصیل انقلاب و امام ؟ همونی که به امام میگفت شما به فکر آخرتتان باشید ؟
Romania
برو بابا خوش باور نون به نرخ روز خور یادتون رفته همین چند سال پیش چه حرفایی به هاشمی نسبت میدادید حالا شده ایت الله براتون
هاشمی یک بازنده سیاسی است فقط همین !
Iran, Islamic Republic of
دلتو خوش كن اخوي حرجي بر شما نيست
حتما شما ها و رئیستون برنده اید؟ آره؟
مرگ بر خواص بی بصیرت
مدیونی فک کنی هاشمی رو گفته باشم....
Iran, Islamic Republic of
اين چه دادگاهيه كه با دو دقيقه فيلم زير سوال ميره؟ بهتره فيلم جلسات محاكمه پخش بشه و بهترين قاضي يعني مردم نظر بدن
مجید
اشتباهی مثبت دادم، بهترین قاضی مردم؟؟؟ اگه اینجوری باشه پس دادگاههای کل دنیا مسخره بازیه دیگه، تمام محاکمه ها رو بیارن توی میدون شهر انجام بدن!!!!!!!!!
اگه اینجوری باشه پس دادگاه رحیمی هم باید پخش بشه که بعضیا بفهمن جرائمش مربوط به قبل معاونت اولش در دهم بود و خجالت بکشن از تهمتهایی که به احمدی نژاد زدن
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام خميني مي فرمايند: مخالفان هاشمي بدانند هاشمي زنده است تا نهضت زنده است
ح ف
حضرت امام بیانات دیگری را نیز فرمودند آن ها را هم در نظر بگیر فرمودند ملاک حال فعلی افراد است فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد فرمودند من یک موی کوخ نشنینان و پابرهنه ها را با همه دنیای کاخ نشینان عوض نمیکنم خطاب به بسیجیان فرمودند من دست و بازوی شما را که دست خدا بالای آن است میبوسم و بر این بوسه افتخار میکنم و.... اما آیت الله شما و حاج خاطره ما و خاندان ایشان در قول و عمل خلاف همه این ها عمل کردند اگر مایل بودید برای همه اش شاهد و قرینه و سند هست
علی
Iran, Islamic Republic of
یاد زبیر و عبدالله زبیر علیه اللعنه افتادم.
چرا به حمایت از یه سارق افتخار میکنید!!! برای شما دزدی از بیت المال عیب نیست اما بدان کلا دزدی کار خوبی نیست. ترک کنید این عادت رو
زودتر
Iran, Islamic Republic of
فعلا که داریم می بینیم امثال شما دچار سوزش شدن
بسوزید و از این سوزش بمیرید
Iran, Islamic Republic of
حمله ؟؟؟؟
یک دلسوز
Romania
از:...
به:وزارت ارشاد
آقانمی خواهیددهان این روزنامه راببندید؟!
Iran, Islamic Republic of
عجله نکن انشالله یکی دو سال باقی مونده از دولت بی تدبیریان هم تموم میشه و بساط همه شما جیره خوارها جمع خواهد شد
مرگ بر مرفهین بی درد
مرگ بر باندهای قدرت و ثروت
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر ضد اسلام
Iran, Islamic Republic of
نه!!!!!!!!!!!
مرگ بر مرفه
Iran, Islamic Republic of
بزرگی چون آیت الله العظمی محمدی گیلانی محکم و استوار و چون کوه سدید بدون ملاحظه برای اسلام و نظام و جمهوری اسلامی، خود حکم اعلام فرزندان منافق را امضا کرده و برای اعدامشان پیگیری می کند و دیگری هم فرزند خلف!!! خود را مایه افتخار می داند و نظام اسلامی را ستمگر و .....
حقا که خداوند متعال در قرآن کریم به درستی از فرزند وحب به فرزند با عنوان فتنه و وسیله امتحان و آزمایش و همچنین معیار و میزان سنجش ایمان (مورد ادعای افراد) یاد می کند.
.
اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا
کشتن فرزند خیلی هم افتخار نیست ضمن اینکه موضوع اعدام فرزند توسط ایشان شایعه است
آیت الله خزعلی چی اون هم شایعه است دل کندن از فرزند اگر برای رضای خدا باشد نشان ایمان و خلوص فرد است و افتخار هم دارد
متاسفانه برخی ها حلال و حرام حالیشان نمیشود و اگر عضوی از خانواده صدهامیلیاردتومان از طریق رانت و دزدی از بیت المال سر سفره ی خانواده بیاورد و جیب اعضای خانواده را پر کند به افتخار تبدیل میشوند
چطور میشود عده ای به خاطر فتنه 88 کشته و شهید شوند اما امسال عده ای در فتنه اکبر به جای مجازات فتنه گران به قوه قضائیه هجوم آورند و توهین کنند به مسئولین قوه قضائیه و با حمله رسانه ای بخواهند قضاوت را خدشه دار کنند. آقای هاشمی این اسلام است که به شما مشروعیت داده بود که رییس جمهور شوید .الان هم همین اسلام است که تعیین می کند فتنه گران باید مجازات شوند .دزد باید دستش قطع گردد.
چطور میشود عده ای به خاطر فتنه 88 کشته و شهید شوند اما امسال عده ای در فتنه اکبر به جای مجازات فتنه گران به قوه قضائیه هجوم آورند و توهین کنند به مسئولین قوه قضائیه و با حمله رسانه ای بخواهند قضاوت را خدشه دار کنند. آقای هاشمی این اسلام است که به شما مشروعیت داده بود که رییس جمهور شوید .الان هم همین اسلام است که تعیین می کند فتنه گران باید مجازات شوند .دزد باید دستش قطع گردد.
مهدی
خانم عفت مرعشی چون به سیاستمداری شوهرش نیست حرف هایی را که حاج آقا در لفافه می زند. فاش می گوید!!
جوان روستایی
قط باید به این همه پررویی افرین گفت!!!
(جناب اقای هاشمی بنده یک جوان روستایی و از پشت کوه امده هستم،پدرم یک کارگر هست ،از لحاظ اقتصادی در سطح پایینی قرا داریم ،الان هم دنبال کار میگردم نسبتی هم با سران و مدیران مملکت ندارم که به پارتی دلخوش باشم و یا تعریف انچنانی از انها داشته باشم و اتفاقا برخلاف سخن و کلام شما ودرست منطبق با اعمال شما و خانواده تان با مسائل مختلف ریز وکلان با عقل معاشبرخورد میکنم ،ولی با همه این سختی ها یی که هست به حمد الله و به فضل الهی ، به سبب روزی حلالی که خورده ایم هیچ وقت اسلام و قرآن و ائمه (ع)را که شما لق لقه زبانتان هست ،به مشتی پول دزدی از بیت المال که روزی هزاران و شاید چند میلیون افراد روستایی و ستمدیده از امثال شما و فرزندانتان و به استضعاف کشیده شده از طرف هم فکران شما، نمیفروشیم .
آری بنده روستای هستم ولی هیچ وقت دزدی نمیکنم ،هیچوقت به خانواده ام خیانت نمیکنم و خدای نکرده و بر فرض محال اگر این کارها را انجام دهم هیچ وقت پدرم به دلیل دین و دنیایش ،از من پشتیبانی نمیکند.
و در اخر این که پدر کارگرم به من آموخته که امیر مومنان علی (ع) د ربرابر رای دادگاهی که زره به حقش را از او گرفت تسلیم بود .راستی آقای هاشمی پدرم آیت الله نیست کارگری هست روستایی که مردم به او مشهدی میگویند.
بنام خدا
پاسخ شما : اینکه گفتید هاشمی زحمات بیشتر برای این انقلاب کشید منکر نیستیم .خوب مهم این است که انقلابی بماند . رئیس شیطانها ( ابلیس )
پیشنماز ملائکه ها بود بیش از شش هزار سال خدا را عبادت کرده بود اما سرانجامش چه شد ؟
چرا ؟
وقتی که پسر نوح با خدا مخالفت کرد و در آب غرق شد حضرت نوح تقاضا کرد پسرم را به من بازگردان وحی شد یا نوح در مورد پسرت با من صحبت نکنید زیرا من در باره او چیزهایی می دانم که شما نمی دانید.
انقلاب ما حاصل خون شهدا است . انقلاب نکردیم که عده ای گردن کلفت اموال بیت المال را بالا بکشند و به خون شهدا خیانت بکنند . هر چند حضور فیزیکی شهدا نیست اما خداوند که هست و دارد نظاره می کند .
آقای هاشمی !
مگر خون پسر تو از خون شهدا رنگین تر است که خودشان را به خاطر این انقلاب اسلامی فدا کردند !!! البته ما فقط به فرمایش امام خمینی (ره) بگوییم "جمهوری اسلامی" که اگر این دو جمله جا بجا باشند خطر است برای انقلاب.
.آقای هاشمی رفسنجانی !
این نمی شود که چون شما قدرت و ثروت دارید قوه قضائیه تسلیم اهداف شما و مافیای هاشمی رفسنجانی باشند .
نه تنها مهدی هاشمی بلکه خود مسئولین هم بخواهند در مقابل اسلام ایستادگی کنند سرنوشت آنها مانند بنی صدر خواهد بود و این حرف اول و آخر ملت مسلمان ایران است .
پسر کو ندارد نشان از پدر...
شکست در انتخابات 84 و 88 برای هاشمی و فرزندانش خیلی سخت بود و هنوز هم آنرا فراموش نکرده اند ، امان از حب قدرت و ثروت و جاه و مقام که با آدمی چه میکند .
نماز گزار دائمی جمعه
حیف از آنهمه فریادها که در زمان انقلاب در خیابانها برای آزادی او و چه در نماز جمعه سردادیم و این آقا را بزرگش کردیم.اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
تو افتخار مايي ..............دادگاه مهدي پدر سوخته بازيست...........اگر فلاني راي نياورد ، مردم بریزند تو خیابونا ...................اين جملات شما را ياد چه كسي مي‌اندازد.....1-مادر فائزه هاشمي كه در فتنه 88 (فائزه ) بازداشت شد!........................2-مادر مهدي هاشمي كه (مهدي)در فتنه 88 محكوم به اقدام عليه ......شد ................3-همسر آقاي هاشمي بهرماني كه فتنه 88 (آقاي بهرماني) نامه سرگشاده بدون......به رهبر نظام داد و همسر ايشان مردم را دعوت به اردوكشي خياباني نمودند.........هر4 مورد..........
دانشگاه آزاد امروز در روزنامه فرهیختگان نوشته که دانشگاه ازاد کارگاه نیست که زیر نظر اداره کار باشد و به همین منظور اخراج می کند و کسی هم حق اعتراض ندارد . این فقط خانواده هاشمی رفسنجانی است که نباید اخراج شوند چون این خانواده گردن کلفت هستند!!!!!!!!!!!!!111
بنام خدا
پاسخ شما : اینکه گفتید هاشمی زحمات بیشتر برای این انقلاب کشید منکر نیستیم .خوب مهم این است که انقلابی بماند . رئیس شیطانها ( ابلیس )
پیشنماز ملائکه ها بود بیش از شش هزار سال خدا را عبادت کرده بود اما سرانجامش چه شد ؟
چرا ؟
وقتی که پسر نوح با خدا مخالفت کرد و در آب غرق شد حضرت نوح تقاضا کرد پسرم را به من بازگردان وحی شد یا نوح در مورد پسرت با من صحبت نکنید زیرا من در باره او چیزهایی می دانم که شما نمی دانید.
انقلاب ما حاصل خون شهدا است . انقلاب نکردیم که عده ای گردن کلفت اموال بیت المال را بالا بکشند و به خون شهدا خیانت بکنند . هر چند حضور فیزیکی شهدا نیست اما خداوند که هست و دارد نظاره می کند .
آقای هاشمی !
مگر خون پسر تو از خون شهدا رنگین تر است که خودشان را به خاطر این انقلاب اسلامی فدا کردند !!! البته ما فقط به فرمایش امام خمینی (ره) بگوییم "جمهوری اسلامی" که اگر این دو جمله جا بجا باشند خطر است برای انقلاب.
.آقای هاشمی رفسنجانی !
این نمی شود که چون شما قدرت و ثروت دارید قوه قضائیه تسلیم اهداف شما و مافیای هاشمی رفسنجانی باشند .
نه تنها مهدی هاشمی بلکه خود مسئولین هم بخواهند در مقابل اسلام ایستادگی کنند سرنوشت آنها مانند بنی صدر خواهد بود و این حرف اول و آخر ملت مسلمان ایران است .
اینها خود را ارباب و ملت ایران را رعیت خود میدانند. اینها کسانی هستد که می خواهند از یک دزد خائن و جاسوس قهرمان بسازند.
البته ايشان افتخار ايران اسلام و انقلاب است وانقلاب بي هاشمي رنگ و بوئي ندارد.
فتنه 88 فتنه اکبر بود .
هاشمی رو مردم گنده کردند. وگرنه هیچی نبود و نیست
خخخخخخ جوک سال جونیور قهرمان
درود بر آیت الله هاشمی امین امام و فرمانده سرافراز جنگ
جلال
هاشمی رد صلاحیت شده دیگه از این بالاتر
تشکر از قوه قضائیه بگذار خانواده وبی بی سی ودشمنان هر چه می خواهند بگند
منظورش افتخار (ننگین ) است.شما جدی نگیرید.
علی
هاشمی رو خانوادش خراب کردن اخرشم نابودش میکنن
عمار
Iran, Islamic Republic of
افتخار ما غواصانی هستند که این روزها عطرشان جامعه رالبریز ازعطر ولایت مداری وپاسداری ازحریم اسلام وکشور وانقلاب نموده،افتخار ماکوچک مردان بزرگی هستند که برای دفاع از وطن خودرا به زیر تانکهای دشمن می اندازند،افتخار مااحمدی روشنهایی هستند که برای اعتلای وطن از همه چیز خود میگذرند.....
وامااختلاس گران ،خون آشامان اقتصادی،وطن فروشان،منفعت طلبان،بیگانه پرستان،زالوصفتان،رانت خواران،فرصت طلبان،ستون پنجمیها،پیاده نظام دشمن،سربازان نرم دشمن،ضد نظام وضد انقلاب،ضدولایت،سربازان اسلام آمریکایی و.......منفور ماوخسرالدنیا والاخره هستند.وبزودی تومارشان توسط ملت وامت اسلام پیچیده خواهد شد به لطف الهی.
محسن
ازآقای احمدی نژادچه خبر؟