دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲
پس از رشد تروریسم داخلی در عربستان صورت گرفت

آغاز جنگ عربستان با داعش در «توییتر»

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 438175
عربستان طرحی را برای شناسایی عوامل داعش در فضای مجازی این کشور به ویژه توییتر ارائه داده که طی آن کاربرانی که از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند شناسایی می‌شوند و حساب کاربری آنها مسدود خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عربستان طرحی از جانب وزارت امور اسلامی خود ارائه داده و در شبکه‌های مجازی آغاز به کار کرده تا حساب‌های کاربری مربوط به افرادی که با داعش و گروهک‌های افراط‌گرا ارتباط دارند یا از آنها حمایت می‌کنند شناسایی شود.

روزنامه عربستانی «العرب» چاپ لندن، گزارش داد که صدها کاربر توییتری عربستانی در این طرح مشارکت داشته‌اند و اقدام به معرفی کاربرانی کرده‌اند که به گفته آنها دلیل اصلی «حوادث ناگوار» اخیر در عربستان بوده‌اند.

این طرح که بعد از حمله به مسجد یک مرکز امنیتی عربستان و کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی این کشور در حین نماز ظهر پیش کشیده شده است تا کنون منجر به مسدود شدن صدها حساب کاربری شده که متعلق به حامیان داعش بوده است.

این احساس خطر عربستان پس از انفجار اخیر در مرکز امنیتی «ابها» در منطقه «عسیر» در جنوب عربستان رخ داد حال آنکه طی یک سال گذشته در سه مسجد شیعیان در شرق عربستان انفجار تروریستی روی داد و دولت این کشور در این راستا اقدام ملموسی جهت مقابله با تروریست‌ها انجام نداد.

العرب افزود که «عبدالمنعم المشوح» رئیس طرح «کمپین آرامش» در عربستان اعلام کرده که توییتر یکی از ابزارهای اصلی جذب نیرو برای داعش از خاک عربستان بوده است.

در حالی که تعداد زیادی از کابران عربستانی از این طرح استقبال کرده‌اند اما شمار مبلغان سعودی که در توییتر فعالیت چشمگیری دارند انگشت شمار است و برخی کاربران عربستانی با اشاره به این مسأله از عدم استقبال «محمد العریفی» و «سعد البریک» [مبلغان سعودی که از حامیان تفکرات افراط‌گرایانه هستند] ابراز شگفتی کرده‌اند.

از سوی دیگر اما حامیان توییتری داعش اعلام کردند که با بسته شدن یک حساب کاربری چندین کاربر جدید اضافه خواهد شد و شمار حساب‌های کاربری و فعالیت خود را افزایش خواهند داد.

پیشتر اندیشکده «بروکینگز» گزارش داده بود که اغلب حساب‌های کاربری توییتری حامی داعش از عربستان فعال می‌شوند و بر اساس این گزارش عربستان ۸۶۶ حساب کاربری در حمایت از داعش دارد در حالی که در سوریه ۵۰۷ حساب کاربری، در عراق ۴۵۳ حساب کاربری، در ایالات متحده ۴۰۴ حساب کاربری، در مصر ۳۲۶ حساب کاربری، در کویت ۳۰۰ حساب کاربری، ترکیه ۲۰۷ حساب کاربری، فلسطین۱۶۲ حساب کاربری، لبنان ۱۴۱ حساب کاربری، بریتانیا ۱۳۹ حساب کاربری و تونس ۱۵۲ حساب کاربری حامی داعش دارد.

در همین راستا نهادهای امنیتی عربستان اعلام کرده‌ بودند که ماه گذشته ۱۴۴ فعال توییتری حامی داعش را بازداشت کرده‌اند؛ در حالی که بر اساس گزارش اندیشکده بروکینگز دست کم ۴۶ هزار حساب کاربری فعال در توییتر برای داعش تبلیغ می‌کنند.

با توجه به اعتراف توییتر که با وجود ۲۸۸ میلیون کاربر نمی‌تواند همه حساب‌های کاربری را تحت نظارت قرار بدهد و اینکه این شبکه مجازی در عربستان از بالاترین میزان محبوبیت و استفاده در میان مردم برخوردار است؛ زمزمه‌ها و مطالباتی در این کشور برای ممنوعیت کامل توئیتر در عربستان به گوش می‌رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


الکی میگه!
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی همشان نیرو خودتن.