دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تظاهرات هزاران کرد در آلمان علیه ترکیه

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 437656
هزاران کرد مقیم شهر کلن آلمان در اعتراض به حملات هوایی ارتش ترکیه به مواضع «پ ک ک» در شمال عراق تظاهرات کردند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حدود ۵ هزار کرد به درخواست بیش از ۵ سازمان مخالف جنگ در خیابان های شهر کلن تظاهرات کردند. در همین حال «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی از به بن بست رسیدن روند صلح در ترکیه به خاطر درگیری های منطقه ابراز تأسف کرد.

در بروکسل پایتخت بلژیک نیز حدود دویست نفر را با در دست گرفتن پرچم های کردی و تصاویر عبدالله اوجالان سرکرده پ ک ک تظاهرات کردند. از سوی دیگر صلاح الدین دمیر تاش رئیس حزب کردی جمهوریخواه خلق، پ ک ک و دولت ترکیه را به آرامش و بازگشت به مذاکرات دعوت کرد.

وی افزود: ما از کارگران کردستان می خواهیم سلاح خود را زمین گذاشته و پایبندی خود به آتش بس را اعلام کنند و همچنین از دولت ترکیه می خواهیم عملیات نظامی را هر چه سریعتر متوقف و برای از سرگیری مذاکرات اعلام آمادگی کند.

دمیر تاش خطاب به احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه گفت: امکان دارد ائتلاف تشکیل بشود و یا تشکیل نشود ولی صلح مهم است، وی تاکید کرد این خواسته را از داود اوغلودرخواست نمی کند بلکه نخست وزیر خود باید به این مسئله متعهد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *