شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افت قیمت نفت دوباره با کمرنگی تحریم ها

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 437577
قیمت نفت با ثبت ششمین هفته کاهشی خود، در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به ۴۸.۶۱ دلار در هر بشکه رسید و طی یک ماه و نیم گذشته ۱۱ دلار سقوط کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رویترز خبر داد، با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل تابستان و مسافرت‌ها در آمریکا که مازاد بنزین در این کشور را به دنبال خواهد داشت، قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت و ششمین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد، تعداد سکوهای حفاری آمریکا در هفته گذشته ۶ عدد افزایش یافته است و این خبر بر احساس کاهشی برای نفت خام افزود. شرکت‌های نفتی آمریکا در ۳ هفته گذشته ۳۲ سکوی حفاری را به فعالیت باز گرداننده‌اند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۹۱ سنت کاهش ۴۸.۶۱ دلار فروخته شد. این نوع نفت تا ۴۸.۴۵ دلار، کمترین قیمت در ۶ ماه گذشته نیز پایین آمد.

نفت خام آمریکا نیز با ۷۹ سنت کاهش ۴۳.۸۷ دلار معامله شد. این نوع نفت تا ۴۳.۸۰ دلار، کمترین قیمت ۴ ماه گذشته نیز پایین آمده بود.

قیمت نفت برنت در این هفته ۷ درصد (۳.۴) و در ۶ هفته گذشته ۲۳ درصد (۱۱.۱۸ دلار) کاهش یافته است. نفت خام آمریکا نیز این هفته کاهش ۷ درصدی (بیش از ۳ دلار) و در ۶ هفته گذشته کاهش ۲۶ درصدی (۱۱.۴) را به ثبت رساند.

به گفته تحلیلگران، چشم‌انداز قیمت نفت با توجه به فشار بیشتر ناشی از آغاز فصل تعمیر پالایشگاه‌ها و افزایش مازاد بر عرضه کاهشی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *