يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

چمران:‌خبرنگاران در تفکر حزبی غرق نشوند

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 437568
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: خبرنگاران در تفکرات حزبی و جناحی غرق نشوند و واقعیت‌ها را عنوان کنند و همچنین در مقابل تهدیدات مختلف، استقلال خود را حفظ کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی چمران در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در شورای اسلامی شهر تهران، برگزار شد، ضمن تبریک این روز و یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه، اظهار داشت: تعدادی از خبرنگاران به مدت ۱۴ سال است که در شورای اسلامی شهر تهران فعال هستند و اخبار شورا را به سمع و نظر پایتخت‌نشینان می‌‌رسانند.

وی ادامه داد: خبرنگار نقش آگاهی‌دهنده دارد و کار آن صرفاً دادن یک خبر نیست، بلکه آگاهی‌بخشی در تمام ابعاد به افراد جامعه از وظایف اوست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: خبرنگار می‌تواند با آگاهی درست و منطقی مسیر انحراف و غلط را نشان دهد.

چمران با اشاره به اینکه خبرنگاری یک کار ارزشی است و ساده نیست، گفت: کار خبرنگاری می‌تواند مسیر صحیح و تقوا را اعلام و برگزیند.

چمران افزود: یک خبرنگار نباید در تفکرات حزبی و جناحی غرق شود و واقعیت‌ها را درک کند و در مقابل درخواست‌های وسوسه‌انگیز و تهدیدهای مختلف استقلال خود را حفظ کند.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی خبرنگاران، توصیه کرد خبرنگاران راه شهدای رسانه و خبر را دنبال کنند و حقایق را آن گونه که می‌بایست جلوه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: رسانه‌ها در سایر کشورها از راه‌های پیچیده‌ای برای جذب مخاطبین خود استفاده می‌کنند، ولی در کشور ما مردم از هوش بالایی برخوردارند و تسلیم شنیده‌ها نمی‌شوند و قطعاً تحقیقات بیشتری خواهند کرد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر تهران مسائل شهری به همکاری مردم نیازمند است و پل بین مردم و مدیریت شهری، خبرنگاران هستند.

چمران در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره انتقال پایتخت، اظهار داشت: باید تمامی ابعاد مختلف در این خصوص مورد بررسی قرار بگیرد و سؤالاتی که در این باره توسط کارشناسان مطرح می‌شود، پاسخ‌های آن مشخص شود. اینکه یک پایتخت چگونه شهری باید باشد؟ آیا باید تنها شهری سیاسی باشد؟ درآمدهای آن از کجا کسب می‌شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسائل اصلی ما در شهر تهران، چیز دیگری است و آبادانی شهرها از روستاها می‌گذرد. وقتی در روستاها شغل و درآمد کافی روستاییان نداشته باشند به شهرها مهاجرت می‌کنند و مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود. حال ما پایتخت را منتقل می‌کنیم که مشکلات حل شود، ولی بهتر است با ریشه‌یابی نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.

وی درباره طرح تفضیلی در شهر تهران، اظهار داشت: طرح تفضیلی تکمیل شده و این طرح جامع در تهران راهبردی است و با این طرح ۲۰ ساله می‌توان شهر را اداره کرد.

وی افزود: طرح تفصیلی هر ۵ سال یکبار مرور می‌شود و اصلاحاتی در آن صورت می‌گیرد و تاکنون نیز اصلاحات فراوانی در این طرح صورت گرفته است.

چمران افزود: سال نخست ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ موضوع جدید و اصلاحی از طریق شهرداران به کمیسیون ماده ۵ ارائه شد که از این بین ۴۰۰ مورد برای اصلاح در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مواردی که قابل اصلاح بود، اصلاح شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به‌عنوان مثال در این طرح ارتفاع ساختمان با عرض معبر، اصلاح شد و بعضی از تشویق‌های ساخت و ساز نیز اضافی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براساس طرح تفصیلی در تمام نقاط شهر نباید بلندمرتبه‌سازی باشد، بلکه نقاط خاصی برای این امر در شهر تهران در نظر گرفته شده است. باید از ازدحام جمیعت بیش‌تر در پایتخت جلوگیری شود و به جای آن به فضای سبز شهری اضافه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بعضی‌ها عنوان می‌کنند جناح‌های سیاسی در تصمیمات شورا تأثیرگذارند که بنده این موضوع را رد می‌کنم و معتقدم اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر ساخت ساختمان شیشه‌ای در بهارستان، اظهار داشت: بنده و اعضای شورای شهر در صحن شورا به این موضوع اعتراض کردیم و قرار شده است تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود.

وی درباره ساخت‌وساز میدان سپاه نیز،‌ بیان داشت: در صحن شورای شهر، سپاه، شهرداری و جمعی از اعضای شورای شهر دعوت شده است و توضیحاتی نیز در این خصوص ارائه شد.

وی گفت: ساخت و ساز میدان سپاه در حریم درجه یک نیست و با شیب زمینی که دارد به نظر بنده می‌تواند ۷ تا ۸ طبقه را بسازد، ولی شورای عالی شهرسازی باید تصمیم نهایی را بگیرد.

وی درباره پادگان‌های شهر تهران نیز اظهار داشت: همه پادگان‌ها در پهنه G نیست، ولی باید در این پهنه باشند و بعضی از پادگان‌ها هم در پهنه M هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است که به خاطر حفظ فضای شهری پادگان‌ها در پهنه G بمانند و خارج نشوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *