يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۱۵

شرایط جدید استخدامی آموزش و پرورش

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۲۲
کد مطلب: 437472
رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، شرایط سنی و چگونگی محاسبه سنوات متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش را اعلام کرد.
شرایط جدید استخدامی آموزش و پرورش
به گزارش جهان، محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مربیان پیش دبستانی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند، به فارس اظهار داشت: سنوات مربیان پیش دبستانی در آزمون محاسبه می‌شود و افرادی که قبلاً قراردادی در آموزش و پرورش داشتند جزء سنوات آنها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی باید استخدام شوند که حتماً بومی محل پذیرش باشند و شرط سنی آنها به این شکل است که برای فوق دیپلم ۲۵ سال، لیسانس ۳۰ سال و فوق لیسانس ۳۵ سال در نظر گرفته می‌شود و مدت خدمت سربازی به این سال‌ها اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «برخی ابراز نگرانی می‌کنند که با توجه به هزینه ثبت نام ممکن است در نهایت شرایط آنها در آزمون لحاظ نشود، تکلیف آنها چه می‌شود؟»، گفت: به شرطی که شرایط سنی داشته باشد و در آزمون قبول بشوند، مشکلی ندارند.

وی افزود: سن فعلی کارمندان دولت دارای لیسانس منهای سنوات نباید بیشتر از ۳۰ سال شود و اگر دارای مدرک فوق لیسانس هستند، سن آنها نباید از ۳۵ سال بیشتر شود.

سلیمی جهرمی با اشاره به برخی افرادی که می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند، تصریح کرد: کارمندان دولت، مربیان پیش دبستانی و آقایانی که خدمت سربازی دارند، سن آنها از آنچه در اطلاعیه آمده کسر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «اگر سن مربیان پیش دبستانی از آنچه در اطلاعیه اعلام شده بیشتر باشد، می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟»، اظهار داشت: در این شرایط اگر مربیان پیش‌دبستانی، سابقه کاری‌ خود را در این شغل جمع کرده و از میزان سن‌شان کم کنند، و عدد به دست آمده بالاتر از میزان اعلام شده باشد، امکان شرکت در آزمون را ندارند.

سلیمی جهرمی توضیح داد: به عنوان مثال اگر فردی ۳۰ سال سن و دارای لیسانس باشد و قبلاً ۵ سال مربی پیش دبستانی بوده است، مجموع سن او ۲۵ لحاظ می‌شود و چون از سن اعلام شده کمتر است، در نتیجه می‌تواند در آزمون شرکت کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «آیا استثنائات دیگری برای آزمون استخدامی وجود دارد و اینکه افرادی که دارای قرارداد با شرکت‌های خصوصی هستند امکان حضور در آزمون را دارند؟»، گفت: خیر، سنوات افراد شاغل در شرکت‌های خصوصی مورد پذیرش نیست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد زیادی معلم هستند که در مدارس غیر دولتی فعالیت می‌کنند که سنوات آنها محاسبه نخواهد شد و قراردادهای مدارس غیر دولتی هم پذیرفته نمی‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «معلم پیش دبستانی داریم که بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارد و سوال پرسیده است که امکان ثبت نام در آزمون استخدامی را دارد؟»، اظهار کرد: هر چقدر سنوات داشته باشد از سن فعلی متقاضی کم می‌شود.

سلیمی جهرمی تصریح کرد: تمام مربیان پیش دبستانی تا تاریخ قانون مجلس که حدود ۲ سال پیش تصویب شد، می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علیرضا
Iran, Islamic Republic of
یک نگاهی به لیست نشان میده هیاهو برای هیچ بود.
نفری 48000 تومن هیچیه؟!
یک معلم
این استخدام بر چه اساسی است ؟ چرا از مناطق نظر خواهی نشده است که چه رشته هایی نیاز دارند تا بر اساس آن استخدام صورت گیرد ؟ مربیان پیش دبستانی کجای این استخدام جای دارند ؟ آیا سهمیه ایثارگران جدای این برنامه است ؟ این وزیر نالایق کی می خواهد دست از سر این آموزش و پرورش بردارد ؟ و ....
مهدیه
سلام آزمون استخدامی آموزش وپرورش به نام نربیان بیچاره پیش دبستانی است اما به کام دیگران .
مربیان پیش دبستانی به لحاظ موقعیت معمولا خانم هستند که می توانند با کوکان خردسال با عاطفه مادری ومعلمی برخورد کنند لیکن باتوجه به یک نگاه سرانگشتی دردفترچه ثبت نام آزمون مشخص می شود که بیش از 80درصد سهمیه به آقایان اختصاص یافته است این در حالی است که اکثر مربیان پیش دبستانی (بالای 90درصد )خانم هستند وبه این صورت نمی توانند در آزمون شرکت نمایند.
دولت به اصطلاح قانون مدار با پوستین قانون کلاه برسر این قشر زحمت کش وبیچاره گذاشته است.
مربی
واقعا که گل گفتی اخه ما مربیان کجای ازمون شما هستیم
مجیدی
مدرسه های خصوصی را رو جمع کنید .

معلم معلمه و مدرسه هم مدرسه ، چرا تبعیض قائل می شید برای مدارس ، مگه معلم های مدارس غیردولتی معلم نیستند و زیر نظر آموزش و پرورش نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ًًًًً!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چندین سال داریم زحمت می کشیم تو مدارس خصوصی آخرشم هیچ آقایون صلاح نمی دونن ما و امثال ماها بتونیم استخدام بشیم .
متاسفم براتون با این همه بی فکری
Iran, Islamic Republic of
اصلا مردم را مسخره کردن هر رشته در برخی شهرها یک نفر فقط ظرفیت داره! تازه اگر شرط سنی و مدرک و هزارتا شرط و شروط دیگه هم لحاظ نشده باشه!!! آقای روحانی این بود اشتغالزایی شما؟!!!!
نفری 48000 تومان برای ثبت نام برای کسب جایگاه یک نفر در یک شهر!
یک مربی سالها درانتظاراستخدام
واقعا سرکاری خوبی بود یکسال تمام همه ملت به خصوص مربیان راسرکارگذاشتند وحالا که می خواهند استخدام کنند بااینکه خودشان می دانند همه مربیان خانم هستند 99درصد نیازها از بین آقایان است انشا اله که... فکری به حال مربیان کنند
سارد
با با این شرط سنی لیسانس رو بردارید. بخدا حق دهه شصتی ها رو پایمال کردید
دهه شصتی ها حقشون از همون زمان کارگزاران و خصوصا افسادات پایمال شد و این ادامه شه
چه میشه کرد؟ قرعه بی کاری به نام مای بیچاره زدند!
مجتبی
باسلام
آقا همیشه استان زنجان در قبال استخدامی شهرستاناش خیلی خیلی بی عدالتی میکنه! میگید نه! یه سر به سایت سنجش استخدامی آموزش و پرورش یندازید.می بینید چطور بومی ها رو تقسیم بندی کرده، تازشم در برخی رشته ها آن مقطع تحصیلی هنرستان فقط دز خود استان وجود داره که اونو به شهرستاناش تعمیم داده.چرا میخان به اسم شهرستان از استان نیرو جذب کنن.چرا؟این که عین بی عدالتی و تیعیضه
مربی پیش دبستانی
خدا وکیلی این چه عدالتی هست که ما مربیان رو گذاشتین سر کار ، شما که تو ازمون فقط مرد میخواین در صورتی که ما مربیان زن هستیم ،چرا همش مربی مربی میکنید ،من خودم الان با مدرک فوق لیسانس و 3 سال سابقه کار اصلا نمیتونم در ازمون شرکت کنم ،کسی صدای ما رو میشنوه
خدا
اینهمه جویای کار و هزینه ثبت نام 48000 تومان
خدا بده برکت!