يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

وظایف کرسی‌های آزاداندیشی چیست؟

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 437416
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه باید ایجاد فضای گفت‌وگوی منطقی میان دانشجویان کشور باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس از مشهد، داود گودرزی شامگاه پنجشنبه در جمع دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه‌های فرهنگیان کشور در دشت بهشت شاندیز اظهار کرد: گفت‌وگوی بدون واهمه، بدون توهین و هیاهو، مستدل سخن گفتن و تحمل سخت مخالف شرط‌ های اصلی برپایی کرسی‌های آزاداندیشی است.

وی افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی می‌تواند در بسیاری از مسائل ملی و فرهنگی نیاز‌های جامعه و نحوه برخود با مشکلات در جامعه را تبیین کند به طور مثال شرایط فعلی کشور ما باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم.

گودرزی ادامه داد: باید چنین مطالبی در کرسی‌های آزاد اندیشی نهادینه شود و باید بدانیم که هزینه جنگ اقتصادی که علیه کشور ما وجود دارد حمایت از کلای ایرانی و تولید داخل است.

رئیس بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی دارند و همواره فراهم کردن فضایی برای گفت‌وگوی منطقی میان دانشجویان را نیاز اصلی فضای دانشگاه‌ها بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نباید به تعداد افراد شرکت کننده توجه کنیم، گفت: مطالبی که در کرسی‌های آزاداندیشی بیان می‌شود اهمیت بیشتری از تعداد افراد شرکت‌کننده دارد و لذا نباید هدف ما فقط جذب افراد بیشتر برای شرکت در این جلسات باشد.

گودرزی با تاکید بر اینکه فضای کرسی‌های آزاد اندیشی باید امکان گفت‌وگوی منطقی میان دانشجویان را فراهم کند، عنوان کرد: رسالت اصلی دانشجوی بسیجی دفاع از آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلابمان در فضای منطقی است و باید در با تمام توانمان در این مسیر تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *