دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

پزشکیان: تحول سلامت در اجرا مشکل دارد

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 437386
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود تصویب قانون طرح تحول سلامت به دلیل اجرای نادرست آن شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم که نتیجه آن باعث شده درآمد یک پزشک تا 100میلیون افزایش یافته اما حقوق کارمندان نظام پزشکی یک میلیون است.
به گزارش جهان، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در جامعه اظهار کرد: متاسفانه عملکرد غیرتخصصی برخی رسانه‌ها موجب شده تا برخی با عوام‌فریبی در جامعه جولان دهند.
 
وی در ادامه طرح تحول سلامت را حاصل تلاش نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت مجلس دانست و گفت: با وجود تصویب این قانون اما در اجرای آن صحیح عمل نمی‌شود و  شاهد مشکلات عدیده‌ای در این مورد هستیم و در نتیجه اجرای نادرست این قانون حقوق یک پزشک تا 100میلیون افزایش یافته اما حقوق کارمندان نظام پزشکی یک میلیون است.
 
پزشکیان با انتقاد از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد عملکرد وی در زمان وزارتش در حوزه بهداشت و درمان گفت: یکی از مواردی که موجب شده تا در کشور اتفاق موثری نیافتد همین اظهارنظرهای غیرکارشناسی است و این در حالی است که می‌توان اظهارنظرها را درست و کارشناسی بیان کرد.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت در کشور نتایج موثر و مفیدی داشته و این در حالی است که در گذشته به علت خلاءهای قانونی دست مجریان دولت نیز بسته بود.
 
* توجه اصحاب رسانه به موضوعات کارشناسی و چالشی
 
وی در ادامه خواستار توجه اصحاب رسانه به موضوعات کارشناسی و چالشی شد و گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران نباید اجازه دهند تا عده‌ای با عوام‌فریبی هرچه می‌خواهند بیان کنند، این در حالی است که باید رسانه‌ها پرسش‌های چالشی مطرح کنند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای به راحتی کلاه سر خبرنگاران می‌گذارند و هر آنچه که می‌خواهند از طریق رسانه‌ها در جامعه مطرح می‌کنند.
 
پزشکیان، با رد کم‌کاری خود در دوران نمایندگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئله این است که عملکرد و کار را چه بنامیم و در مورد عملکرد نمایندگان چه معیاری داشته باشیم.
 
* ترکیب مجلس آینده معلول مولفه‌های چندگانه
 
وی، ترکیب مجلس آینده را معلول مولفه‌های چندگانه دانست و گفت: روشنگری و آگاهی مردم و اینکه رسانه‌ها چه عملکردی خواهند داشت در این میان مهم است و فارغ از این‌ها عملکرد شورای نگهبان و تائید صلاحیت‌ها از اهمیت خاص برخوردار است.
 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به پروژه‌های ناتمام دولت گذشته گفت: تعهداتی که در دولت احمدی‌نژاد داده شده عمر چهار دولت را برای تحقق می‌خواهد و این در حالی است که بسیاری از کلنگ‌زنی‌ها نباید صورت می‌گرفت و بیشتر این اقدامات غیرکارشناسی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طرح تحول سلامت باعث تبعیض می شود واعتراضات گسترده ایی را در پی خواهد داشت