شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

میزان نفوذ سواد در زندانیان چقدر است؟

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 434978
رئیس‌ سازمان زندان‌ها گفت: ۱۰ درصد زندانیان بی‌سواد هستند و نزدیک به ۷۰ درصد افرادی که در زندان حضور دارند، جوان‌اند و زیر ۴۰ سال سن دارند که مدرک ۴۰ درصد آنان حداکثر سیکل است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، اصغر جهانگیر در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان زندان‌ها با وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ درصد زندانیان کاملاً بی سواد هستند.

وی افزود: نزدیک به ۷۰ درصد زندانیانی که در زندان هستند، جوان و زیر ۴۰ سال دارند که ۴۰ درصد آنان دارای حداکثر مدرک سیکل هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: آموزش یکی از راه‌هایی است که این افراد می‌توانند دوباره وارد جامعه شوند و ما به این افراد به عنوان یک فرد نیازمند در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نگاه می‌کنیم.

جهانگیر بیان کرد: این افراد که وارد زندان می‌شوند، در سن دانش‌آموزی نیستند و بزرگسال محسوب می‌شوند؛ اما به دلیل تقویت روحیه، آنان را دانش‌آموز خطاب می‌کنیم تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار آموزش، حرفه‌آموزی را از طریق بخش‌های فنی و هنرستان‌ها دنبال می‌کنیم، چرا که افرادی که در زندان‌ها هستند، پس از مدتی به خانواده بازمی‌گردند و ممکن است این افراد فرزندانی داشته باشند که به دلیل نبود سرپرست خانواده، از تحصیل نیز بازمانده‌اند.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: ۲۰۰ انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در کشور داریم، اما این عدد کافی نیست.

جهانگیر ادامه داد: با توجه به تعداد زندانیان و خانواده آنان، می‌طلبد آموزش و پرورش خانواده زندانیان سرپرست‌ خانوار را در حوزه تربیتی مورد مراقبت قرار دهد تا باعث افت تحصیلی و ترک تحصیل آنان نشود.

وی یادآور شد: نگاه ما در دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها به زندانی، نگاه به یک نیازمند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *