دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۱

دروغ بزرگ بی‌بی‌سی درباره اموال بلوکه شده ایران+عکس

دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 434241
بی‌بی‌سی فارسی همچون دوره مذاکرات هسته ای به دنبال پیگیری انتشار این دروغ بزرگ جهت بهره برداری خبری و ایجاد جو روانی جهت پذیرش هرگونه تحمیل شورای امنیت و گروه ۱+۵ از سوی مسئولان ایرانی و بالا بردن مطالبات مردم از مسئولان دولتی می باشد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، شورای امنیت سازمان ملل عصر امروز قطعنامه ای را درباره برجام به اتفاق آرا تصویب کرد.

تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی نیز به سبک و روش مخصوص خود اقدام به پوشش زنده جلسه شورای امنیت سازمان ملل کرد.

بی‌بی‌سی فارسی که از ابتدای آغاز مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۱+۵ کارشکنی و ایجاد جو مسموم در مذاکرات را دنبال می کرد، در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب قطعنامه جدید پیرامون مساله هسته ای ایران، به انتشار یک دروغ بزرگ دست زد!

شبکه دولتی انگلیس در دروغ پردازی عجیب خود مدعی شد که "ثمره محدود شدن برنامه هسته ای برای جمهوری اسلامی صدها میلیارد دلار است" و البته به منبع خبر خود هیچ اشاره ای نکرد.


به نظر می رسد بی بی سی فارسی همچون دوره مذاکرات هسته ای به دنبال پیگیری انتشار این دروغ بزرگ جهت بهره برداری خبری و ایجاد جو روانی جهت پذیرش هرگونه تحمیل شورای امنیت و گروه ۱+۵ از سوی مسئولان ایرانی و بالا بردن مطالبات مردم از مسئولان دولتی می باشد.

این در حالی است که تاکنون گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره پول‌های بلوکه شده ایران وجود دارد.

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت میزان پول‌های بلوکه شده ایران گفت: ۲۳ میلیارد دلار از اموال بانک مرکزی در کشورهای ژاپن، کره و امارات متحده عربی موجود است.

براساس گفته سیف: ۶ میلیارد دلار از محل فروش نفت نیز در هند وجود دارد که پس از رفع تحریم‌ها آزاد خواهد شد، البته بانک مرکزی ۵ میلیارد دلار بدهی به خارج از کشور دارد.


بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از منابع در این چارچوب، بلوکه شده به‌شمار نمی‌آید؛ زیرا دولت به مدل‌های مختلف از این منابع استفاده کرده است.

یکی از دلایل اختلاف‌نظر درباره میزان دارایی‌های بلوکه شده ایران، تعاریف مختلفی است که افراد و مقامات مختلفی در این مورد از «دارایی‌های بلوکه شده» دارند.

اظهارنظر برخی افراد نشان می‌دهد که آنها تفاوتی میان دارایی‌های بانک مرکزی و دارایی‌های دولت قائل نشده‌اند و برخی دیگر نیز تفاوتی میان دارایی‌های بلوکه شده و دارایی‌های غیر‌قابل‌انتقال قائل نشده‌اند.

عده‌ای دیگر از افراد نیز میان دارایی‌های حاصل شده و دارایی‌های آتی دولت و بانک مرکزی تفاوتی در نظر نگرفته‌اند. در این نوشته تلاش می‌شود تا تعریف این مفهوم و زوایای مختلف آن به اختصار توضیح داده شود.

گفتنی است عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامي با اعلام ارسال نامه از سوی ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی درباره رقم پول‌های بلوکه شده ایران در خارج به حجت‌الاسلام حسن روحانی، گفته بود:بر اساس این نامه کل رقم پول‌های ایران در خارج ۱۰۷ میلیارد دلار است که ۲۶ میلیارد دلار از آن پس از توافقات به کشورمان بازگردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
سلام
خواهشها جهان تحقیق کند و پاسخ بنده و سایر پرسش گران را جواب دهد ؟
آیا ما فقط برای آزادی 23میلیارد دلار این همه محدودیت را پذیرفتیم؟
منتظر جواب شما بصورت یک خبر هستم
با تشکر