يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۲۸
۴۲

درخواست عربستان برای اعزام نیروی‌حزب‌اللهی‌ توسط حماس!

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 433975
یک منبع سعودی ادعا کرد که جانشین ولی‌عهد عربستان از «خالد مشعل» خواسته است ۷۰۰ نیرو برای جنگ یمن در اختیار ریاض قرار بدهد که با تاکتیک‌های حزب‌الله آموزش دیده باشند.
درخواست عربستان برای اعزام نیروی‌حزب‌اللهی‌ توسط حماس!
به گزارش جهان به نقل از فارس، «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، آخر هفته گذشته به ریاض سفر کرد و برای اولین بار طی چند سال گذشته با شاه این کشور و دیگر مقامات بلندپایه دیدار کرد.

این دیدار در نوع خود تحلیل‌های متعددی از آغاز روابط جدید عربستان و حماس به دنبال داشت اما «جمال بن» فعال سیاسی عربستان در فضای مجازی که در دنیای عرب مشهور است، جزئیاتی از دیدار خالد مشعل با سلمان بن عبدالعزیز و بن سلمان فاش کرد.

«جمال بن» شنبه صبح در چند توئیت، ادعا کرد: خالد مشعل در این دیدار درخواست دریافت ماهانه ۲۰ میلیون دلار را مطرح کرده و گفته که آن را برای هزینه دولتش در غزه می‌خواهد. رئیس‌دفتر ملک سلمان نیز پاسخ داده که این درخواست در دست بررسی است.

در این جلسه –طبق ادعای جمال بن- محمد بن سلمان، جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع کنونی عربستان که فرماندهی جنگ علیه یمن را بر عهده دارد، از مشعل ۷۰۰ نیروی رزمنده فلسطینی درخواست کرده که با تاکتیک‌های حزب‌الله لبنان آموزش دیده باشند زیرا به اذعان او، اینها فقط قدرت رویارویی با حوثی‌ها (رزمندگان جنبش انصارالله)‌ را دارند.

 
توئیت‌های «جمال بن»

طبق این گزارش، مشعل به بن سلمان گفته است که خارج کردن ۷۰۰ نیرو از غزه و انتقال آن به عربستان، نوعی خلأ در غزه ایجاد می‌کند که ممکن است گروه‌های دیگر وابسته به ایران آن را پُر کنند و در مقابل پیشنهاد کرده است که به جای انتقال نیرو از فلسطین به عربستان، نیروهای ارتش سعودی تحت آموزش تاکتیک‌های حزب‌الله قرار بگیرند.

به ادعای این فعال عربستانی، مشعل گفته است که او فناوری نصب کمین کوهستانی که آن را زیر نظر حزب‌الله آموزش دیده‌اند در اختیار دارد و آماده است که آن را در کوه‌های جنوبی عربستان (در مرز یمن) نصب کند تا حوثی‌ها را گرفتار کند.

جمال بن با اشاره به پدیده فرار مکرر نظامیان عربستان پس از درگیری با رزمندگان انصارالله یمن، افزود: در مقابل، بن سلمان نیز همه این پیشنهادها را رد کرده و با بیان اینکه «من نیرویی می‌خواهم که فرار نکند»، گفته که «من رزمنده فلسطینی‌ آماده می‌خواهم که حامل همه تاکتیک‌های حزب‌الله باشد و آن را به مرز یمن بفرستم و شاید پس از آن به عدن (در جنوب یمن)».

طبق این ادعا، خالد مشعل در پایان جلسه، وعده داده که ظرف دو هفته به این درخواست پاسخ خواهد داد و در پایان وقتی موضوع فرار نظامیان عربستان از درگیری‌ها با نیروهای یمنی بررسی شده، بن سلمان گفته است «من نیرویی می‌خواهم که فرار نکند».

در همین خصوص، روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» که از لندن بروزرسانی می‌شود، در سرمقاله روز شنبه (دیروز) به موضوع نزدیک شدن حماس به عربستان پرداخت.

رأی الیوم در تحلیلی موشکافانه از تغییر رویه حماس و عربستان در مقابل هم سخن گفت و در بخشی از آن نوشت:‌ چارچوب اصلی برای این نزدیکی میان حماس و عربستان، تمایل ریاض برای ایجاد یک «محور سنی» فرقه‌ای در مقابل نفوذ ایران در منطقه عربی است؛ نفوذی که پس از توافق هسته‌ای ایران با غرب ممکن است افزایش یابد. این محور مورد نظر عربستان به یک پوشش فلسطینی نیاز دارد و اینجا گزینه‌ای بهتر از حماس وجود ندارد (جزئیات بیشتر).
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر راست باشد خیانت نابخشودنی حماس به ایران و حزب الله و محور مقاومت است
Romania
هر بار که غزه توسط اسراییل جنایتکار مورد هجوم و کشتار و .... فرار می گرفت ُ یمنی ها و حوثی ها در حمایت از فلسطینی ها و غزه و محکوم کردن اسراییل جنایتکار جزء اولین کسانی بودند که راهپیمایی میلیونی راه می انداختند و تا آخر جنگ همچنان به حمایت شان از فلسطین ادامه می دادند ُ ما مردم اگر این مطلب درست باشد هرگز حماس را نخواهیم بخشید .
Germany
تاکتیک حزب الله ،تاکتیک ایمان و شهامت و شهادت طلبی است ، نگران کپی برداری از ان نباشید ، مگر کسی مومن شود تا بتواند کپی کند!
اکبر جوجه !! خخخخخخخ
فعلا هیچ عجججججججججججججججله نکنید!
اولا معلوم نیست خبر ، راسته یا دروغ.
ثانیا قضاوت عجولانه نکنید!
ثالثا تنهایی پیش قاضی نرید!
رابعا هیچ کاری نشده به دیگران انگ خیانت نزنیم
خامسا ما صاحب داریم و برخوردار از نیروی ایمان.
والسلام
حماس در حالی به عربستان روی آورده که در جنگ اسرائیل علیه نوار غزه،‌عربستان هیچ کمکی نکرد و از این جنگ و نابودی غزه و حماس رصایت داشت.
نمی دونم چرا اینها اینقدر خطای فاحش می کنند و حافظه و اندیشه شون اینقدر کوتاهه.
حیف از مردم غزه با چنین سرانی.
حیف از مردم غزه !
اين عربهاي منطقه اينجوري از پشت به هم خنجر ميزنن . مگه تو قضيه سوريه نبود كه همين اقا پرچم داعش را به افتخار برد بالا
United States
هردم ازاین باغ بری میرسد
بصير
زود نبايد قضاوت کرد.....

اندکي صبر
واقعا اگر چنین کاری کنند... اوج رذالت و پستی رو به نمایش گذاشتند...
ناصر
ما واقعاً چه متحدینی داریم
آقایون سیاستمدار کمی بصیرت داشته بودند این طور پا نمی خوردیم
واقعاً حمایت از اینا نا امید کننده است
همون وهابیت شایسته اشونه
United States
ایران پس از اتفاقات سوریه یک نیروی نظامی شیعه در غزه ایجاد کرده ضمنا همین چند روز پیش بود که نیروی قسام برای تشکر از ایران سرود خواندندو به احتمال زیاد با عربستان همکاری نخواهند کرد
شاخه قسام شاخه نظامی حماسه در ضمن اگه به سرود خوندنه سرود ایران تو امریکا و سرود امریکا تو ایران برای والیبال خونده شد.
البته شاخه نظامی به ایران نزدیکتره تا سیاسیون حماس
در زمان مرسی اینها خودشون را نشون دادن جون به جونشون کنی دشمن آل پیغمبرن ما با اینا چجوری وحدتمون را حفظ کنیم؟
اگر واقعیت نداره و بازی عربستان و سیاست کثیف اونهاست خوب مشعل مشعلشو بگیره بالا ی خورده نورافشانی کنه رد کنه فضا رو مشخص کنه...
از ترس خیانت سعودیها به آنها این روابط دوستانه و ظاهری را برقرار میکنند و همچنین برای دریافت دلارهاست و قلبا و در عمل اینها با ایرانند.
تا به حال با چندتا فلسطینی رودرو صحبت کردی که اینطور افاضه میکنی؟
علی
حماس به بشار اسد هم خیانت کرد ، اگر به هر دلیلی هم باشه باز هم خیانت حساب میشه
رضا
ازاین به بعد هر بلایی سر این ناسپاسان در غزه پیش آید حقشان است.
معلم
Iran, Islamic Republic of
یا علی !قلب های ماباتو و شمشیرهایمان با معاویه است....این جمله را مردم کوفه خطاب به مولی امیرالمومنین گفتند و تاریخ تکرار میشود.
Romania
هدف وسیله رو توجیه نمی کنه ؟ با این کارشون خدا هم از آنها روی برمی گرداند .
Iran, Islamic Republic of
باشه باور کردیم استاد
حماس بعد از رسیدن مرسی و اخوان المسلمین به قدرت در مصر، به ایران پشت کرد، دفترش را در ایران تعطیل و در قطر افتتاح کرد و صراحتا علیه بشار اسد موضع گرفت و حتی تعدادی نیروی محدود علیه بشار اسد اعزام کرد. بعد از یکسال که مرسی برکنار شد، تازه فهمید چه اشتباه بزرگی کرده و الان هم برای جلب کمک مالی رفته در آغوش عربستان.
الان ایران بیشتر با جنبش جهاد اسلامی فلسطین همکاری دارد.
متاسفانه تاریخ فلسطین این رفتارهای دوگانه را زیاد دیده است. یاسر عرفات نمونه بارز آن است.
از سایت جهان برادرانه خواهش میکنم حالا که با انتشار ادعاهای یک فرد که از صحت و سقم اخبار او هیچ مدرک و سند متقنی در دست نیست، بهانه به دست افراد غرض ورز جهت ملامت کمک به فلسطین می دهد، حتماً پیگیر خبر اعلام نظر رسمی خالد مشعل به اینگونه ادعاها و اخبار باشد و پاسخ رسمی خالدمشعل به چنین صحبت هایی رو حتماً منتشر کند. ممنون
هر نیروی مزدوری که باشه مثل ارتش عربستان که شبیه به توپ چیل تیکه شده، در موقع خطر جانش رو بیشتر دست داره و فرار میکنه
Iran, Islamic Republic of
بدبختی اینجاس که فنون نظامی و موشک سازی و ... رو هم یادشون دادیم! حالا همینا 2 روز دیگه مستقیم علیه ما می جنگن، تاکتیک مارو هم می دونن.
مهم ایمان است که جواب می دهد و گرنه ابزار و تاکتیک جنگی و موشک و بمب هسته ای را جبهه کفار و باطل بیشتر از جبهه حق دارد.

یاری خدا را فقط جبهه حق دارد ( در جبهه حق بودن هم شرایطی وجود دارد ) آیا آن را هم مشعل و امثالهم می تواند به سلمان بدهد؟
Romania
تاکتیک و فرماندهی ما با خداست، پس هیچ جای نگرانی نیست عزیزدل...
سلاح قدرتمند ایران تو قلب جوانانشه، این حرفها چیه؟!!!!
United Kingdom
نميدونم راسته يا نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انشاءالله كه راست نباشه!!!!!!!!!! اما كلا از اين جماعت بعيد نيست. كافيه يه سر تاريخ اسلام رو مرور كنيد در چند دقيقه
1. غدير خم
2.جانشيني پيامبر.ص
3. بيعت با علي ع
4. نوشتن نامه به امام حسين ع و...

تو همه اينها خيانت موج ميزنه.
قريشي
نميدونم چرا ما انقدر زود جو گير ميشيم.
اولا كه اين فقط يه خبره. و حماس ممكنه براي دريافت پول و حمايت هر كاره اشتباهي بكنه. شايد اگه ما هم بيش از 3،4 سال تو محاصره بوديم و برق براي بيمارستان هم نداشتيم ، همچين كلكي سوار ميكرديم.
ثانيا مگه نه اينكه تاكتيك ها و تكنيك هاي مقاومت از ما گرفته شده و مگر نه اينكه تمام قدرت ما به خاطر اخلاص و غيرت و شرفمونه، خوب نيروي پولي كه از غيرت و خدا سر در نمياره، بهش ميگن مزدور.اين حماسي هاي بيچاره اگه عرضه داشتن كه واسه خودشون يه كاره مردونه ميكردن. تهش ميشه داعش كه با اين همه پول و حمايت فقط ميتونه مردم بينوارو قتل عام كنه.
و در آخر ، خداييش رو بخوايم ببينيم اين مردم مظلوم فلسطين نه زندگي دنياييه درست درموني داشتن و نه مثل ما خير عظيمي به نامه اباعبدالله الحسين عليه السلام تو زندگيشون بوده.
بنده كه فقط دعاشون ميكنم.
بعیده که نهایتا حماس با عربستان کنار بیاد و روابطشون حسنه بشه.
حماس دولت و مردم زجرکشیده ای هستن و اگر می خواستن وطن فروشی کنن هرگز زیر بار اون حملات خردکننده اسرائیل مقاومت نمی کردند.

البته از تاثیرات مذاکرات ایران با 1+5 شاید همین باشه که دشمن تبلیغ سنگینی کرد که وانمود کنه ایران هم بعد از 37 سال مقاومت کوتاه اومد و ناچار شد توافق کنه. این هشداری بود که دلسوزان میدادند.

شاید لازم بود که در حین و بعد از توافق هیئتهایی به گروههای خط مقاومت منطقه میرفتن و اصل مطلب را توضیح میدادن تا تبلیغات دشمن اثرات اینچنینی نذاره.
این مسئله اونقدر مهم بود که رهبری در خطبه های نماز فطر اشاره به حمایت مداوم ایران از خط مقاومت داشتند.
سیدعبدالحمید
سلام امیدوارم خالدمشعل این حماقت رانکند.
کریم
آمدیم این خیانت را کرد، با این کارش غزه و رزمنده هاش را با دست خودش کشته و به اسم و شناسه کف دست اسراییلیها میگذاره
هومن
فقط می توان امیدوار بود که پاسخ مشعل مبنی بر انتقال کمین های حزب الله دروغ باشد.
جای هیچ نگرانی نییستش فوت کوزگری پیش خودمونه اگه حماس همچین کاری بکنه خودشو از محور مقاومت خارج کرده و اتفاق خاصی نمی افته
United States
از این محور فکر نکنم چیزی مونده باشه!!!
یعنی همتون به منبع عربستانی اعتماد کردید و دارید قضاوت میکنید؟
Romania
دروغ نیست؟
سید
با سلام از جهان به عنوان یه مرجع انتظار میرود اولا اعتبار این خبر رو واسه ما مشخص کنه ثانیا در کنار این خبرها یک تحلیل کوتاهی هم داشته باشه تا
بچه های انقلاب بتونن پاسخگوی محافل عمومی باشن. تشکر
Iran, Islamic Republic of
اگر خبر صحت داشته باشه خلد مشعل يك خائنه و بايد جزاشو ببينه
حسن
این پیشنهاد برای باز کردن مشت بسته فلسطینی ها و شناسایی تمام رزمنده هاست که به راحتی اسراییل آنها را با همکاری عربستان از بین ببره و قیمت خون آن آدمها را هم عربستان پرداخت میکنه.