يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۲۱

احمدرضا عابدزاده در سکوت رفت/ کسی نپرسید کجا؟

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 433318
یکی از بزرگترین دروازه‌بان‌های تاریخ قاره‌کهن از فوتبال ایران رفت چون هیچ باشگاهی، هیچکس در فدراسیون و وزارت ورزش ساختاری برای استفاده از او نداشت. در نتیجه احمدرضا عابدزاده به آمریکا رفت.
احمدرضا عابدزاده در سکوت رفت/ کسی نپرسید کجا؟
به گزارش جهان، چند جمله کوتاه گفت و رفت، درست آنطرف دنیا «این فوتبال جای من نیست». احمدرضا این را گفت و با آرامش رفت به ینگه دنیا. حالا ما ماندیم و هزار جور خاطره عجیب که شاید نسل جدید آن را درک نکند. احمدرضا بعد از اینکه ما را از پکن تا استرالیا و فرانسه برد و خاطرات بسیاری را برای ما رقم زد از ایران رفت و حالا در آمریکاست.

رفتن او یک اتفاق معمولی نبود. او با دندانهای سفیدش، ما را به یاد هری کیول، دایی،خداداد،پروین، کله معلق زدن پیتر هور استرالیایی ، ونه بلز،سوزوکی، میورا، سامی جابر،الدعایه و خیلی چیزهای دیگر می اندازد که گفتنی نیست. با این وجود اما احمدرضا حالا از ایران رفته و در کمال تعجب می‌بینیم که نه متنی برای او نوشته شده است و نه کسی می‌گوید کجا می‌روی احمدرضا؟

مدتی در پرسپولیس مربی بود، مدتی بعد در تیم ملی بود اما پس از بیمارستان کسری و آن نیمه شب سرد اسفندی احمدرضا از اوج آرزوهایش پایین آمد. نه از اوج آرزوهای خودش که از اوج آرزوهای ما هم پایین آمد.

لغت اسطوره را شاید بعد از ناصر حجازی فقط بتوان بر سینه یکی دو نفر دیگر در همه تاریخ این فوتبال چسباند و البته که یکی از آن دو نفر همین احمدرضا بود. آسمانخراشی به بلندای غرور یک کشور. حضورش گاهی حتی مهمتر از خود تیم ملی می‌شد. گاهی، برخی می‌خواستند او به الدعایه پنالتی گرفتن را نبازد، تیم ملی هم اگر باخت، عیبی ندارد.

او می‌تواند و می‌توانست، بزرگترین سرمربی تیم ملی ایران شود. همان زمان که بازیکن بود همه در تیم ملی از او حساب می‌بردند، چه برسد به امروز در دنیای مربیگری.

عابدزاده فرزند این مردم بود اما رفت. بدتر از آن اینکه هیچکس در این فوتبال سراغی از او نگرفت و چیزی نگفت و حرفی نزد.

در واقع همه این متن برای آن نوشته شد که چرا کسی در آن فدراسیون یا در این باشگاه‌ها نگفت نرو؟ نگفت بمان و بچه‌های این مملکت را تمرین بده، نگفت نرو و بمان و فلان تیم ملی را در بخش دروازه‌بانی در دست بگیر، نگفت نرو، نگفت بمان.

آیا به راستی خیلی مربی دروازه‌بان‌ در ایران داریم که از احمدرضا بهتر هستند؟ آیا باید این مرد در اوج تنهایی و بی تفاوتی فوتبال ایران می‌رفت؟

چرا هیچ باشگاه و هیچ فدراسیونی و هیچکس در آن وزارت ورزش خودش را در قبال این قهرمان بزرگ ملی مسئول نمی‌داند؟ چرا ساختار باشگاه‌های ما آنقدر باند بازی شده که حتی طرح این موضوع که احمدرضا باید اینجا مثلا در باشگاه پرسپولیس باشد به نظر خیلی‌ها عجیب می‌آید؟

چرا کسی از احمدرضا سراغی نمی‌گیرد؟ آیا واقعا او رفت و دیگر بر نمی‌گردد؟
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
واقعاٌ متن مسخره ای است .
آقایان آنقدر از لحاظ مالی وضعشان خوب است که صبح می روند شب بر می گردند و شام را در دربند می خورند ! البته خدا ان شا الله بیشتر به ایشان بدهد .
درست است اما صحبت از کسانی که با هر تق وتوقی به دشمن پناه می برند واقعا شرم آور است به حفظ کسانی باشید که با هر مشگلی به وطن وجوانان وطن خود خدمت می کنند وخم به آبرو در نمی آورند
Estonia
احسنت! احترام هر کسی دست خودش است. با هر مشکل شخصی که نباید رفت امریکا و الا من هم مشکل شخصی دارم. پس برم امریکا( البته مثل اقایان پول ندارم )!!!!!!!
Canada
رفته به دشمن پناه برده؟
مگه رفته به دولت آمریکا پناه برده؟ فقط رفته آنجا زندگی کنه. همین.

اگر اینطور است خیلی از آقایان و آقازاده ها که در آمریکا زندگی می کنند هم رفته اند به دشمن پناه برده اند
حامد
این متن بر مبنای این حرف است که جذب حداکثری و دفع حداقلی در تمام زمینه ها
تعجب می کنیم که مردم کشور ما دغدغه هایشان چیزدیگری است و دغدغه شما رفتن عابدزاده از ایران است!
باید برای ایشان چکاری انجام دهند که نکرده اند؟
فصل قبل مربی دروازه بان راه آهن بود و بعداز آن جنجال و نفس کش طلبیدنش محروم شد حالا باید برایش فرش قرمزپهن کرد؟
اصغر
به فکر حفظ نخبکانی باشید که امنیت واقتدار مملکت با وجود آنهاست وبا وعده های میلیاردی به ملت ونظام خود پشت نمیکنند وبه دامان دشمنان نظام وملت خود به خاطر پول پناه نمی برند آنها مثل تا پول داری رفیقتم هستند وبه درد ملت ایران وجوانان با غیرت نمی خورند امثال آنها در نقاط محروم کم نیستند اگر توجه شود
United States
عابدزاده الان تو ارواین داره آموزش خصوصی فوتبال میده.
بین اون همه نخبه هایی که از ایران رفتند شما دنبال عابدزاده هستید ؟
اتفاقا متد های ایشون بسیار هم قدیمیه
خیلی حیف شد
کاش حداقل یه جای دیگه میرفت
Romania
سلام، من نمیدونم به چه علت رفته ولی حتی اگر از کسی هم ناراحت شده باشد این رسمش نیست.
ali
واقعا دروازبان خوبی بود..اینجا همه چی با رابطه اس
یداله عیوضی
به درک وبه اسفل السافلین که رفت .بااخلاق گندی که داشت قابل تحمل نبود.کاش ی مقدار غیرت داشتید وجوش رانت بازی وتضییع حقوق ملت بدخت که از این فوتبال لجنی درست شده میخوردید
رضوان
اقای عابدزاده نقش داشتند در افزایش روحیه اعتمادبنفس ملی ما... حتی اگر رفته باشند بری تفریح هم این ک در کشور استفاده ای ازشون نمیشه واقعا جای تاسفه!
Romania
نخبه های علمی را فراموش کرده اید دنبال عابدزاده افتاده اید ؟ضمن اینکه او دلش امریکائی بود
خدا ببخشدت که یادت نیست یه روز تمام شادی ایران در ساقها و دستان چسبناک او خلاصه یشد
علیرضا
Romania
هرچند اختیار هر کسی دست خودشه اما آقای عابدزاده که میفرمایند اینجا جای من نیست پس همان بهتر که تشریف ببرن آمریکا مربی دروازه بانهای زن در ینگه دنیا باشن واقعا هیچ تیم و هیچ تشکیلات فوتبالی ایشون را قبول نداشت ؟ مگه داریم ؟ مگه میشه ؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا تیتر و متن بدی هستش ، چرا ما باید آدمها را بی خود بزرگ کنیم و برای جوانانمون الگوهای توخالی درست کنیم ، واقعا جهان نیوز برای شما متاسفم!!!
حامد
شما سنت به زمانی که ایشان بازی می کرد قد نمی ده ایشان غرور ملی ایرانیان را زنده می کرد.
جمع کنید بابا این مسخره بازیها رو . رفت که رفت به درک .تا بود چه گلی به سر ملت زد؟
علیرضا محمدی
United States
سلام و عرض ادب آقایان بهتر است مودب باشید این شخص یک فرد عادی نیست او سالها امید یک ملت و عشق این مردم بوده بنام ایران شما که این گونه نظر ميدين قطعا ايشونو نمیشناسین کسی در رشته خودش با تمام وجود بود براى یک فرد نیاز نیست که نخبه علمی باشد هر کس در حرفه خود میتواند نخبه باشد دقت کردین اگه قدر همین کسیکه بقول شما به دشمن پناه برده بعد از جام جهانی 98 ميدانستیم شاید الان روزی چهل میلیون کیروش پول ببت المال را غارت نمیکرد عابدزاده رفت چون نخواستن باشه چون فوتبالی و خالصه اهل رابطه و باندبازی نیس در آخر خواهشا اول بفهمیم بعد حرف بزنیم و مطلب بزاریم عابدزاده قهرمان ملی و اسطوره ایران زمین است همین
mohamad
یادتان باشد این مرد یه روز که چه عرض کنم یک دههددل ملت ما را شاد کرد شاید دوستانی که از او بد میگویند خاطرات زندگی های سخت ایران را لمس نکرده باشن شاید یادشان نباشد که یک مهار ضربه پنالتی در بازی با عربستان چگونه چند ماه دل ملت ایران را شاد میکرد چرا عادت دارید در زندگی خصوصی دیگران دخالت کنید این مرد بزرگ دینش را به ایران ادا کرد او در جنگ جز جنگ زده ها بود اون موقع که شما نبودید سلامتش را به خاطر شادی مردم از دست داد و هنوز مصدوم است اگر به آمریکا رفته خوب چون بهترین دکترا اونجان بهترین امکانات اونجاست بهترین مهندسین اونجان بهترین ها در یک جا جمع شدن اگه خیلی دلتون سوخت که اون رفت شاید بخاطر همین حسادتها بود مرد بزرگ خدا همیشه دلتو شاد کنه به احترام سالها شاد کردن دل مردم