چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

اعتراض سروری به معماری مسجدولیعصر

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 432871
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ضمن اشاره به اینکه در تمامی پروژه‌ها بایستی از سبک معماری ایرانی اسلامی استفاده شود، گفت: مسجد ولیعصر با یک معماری خشن و غیر معنوی ساخته شده است.
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفت‌وگو با فارس، با تاکید بر اینکه در ساخت ساختمان‌ها و پروژه‌ها می‌بایستی معماری ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: نباید از نمادهایی استفاده شود که فاقد معماری ایرانی اسلامی باشند.

وی تصریح کرد: ما در بحث مساجد و ابنیه‌های مذهبی یک ریشه عمیق تاریخی داریم که شاید یکی از نمادهای فرهنگی ما محسوب می‌شود و و امروزه شناسنامه ما هستند و ما در این نمادها پیشرو هستیم و به همین دلیل ما نباید از نمادهای غیر اسلامی استفاده کنیم.

سروری با انتقاد از نمادها و معماری غیر ایرانی اسلامی در ساختمان‌ها و پروژه‌ها، گفت: اینگونه طرح‌ها زیبنده شهر تهران نیست.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در مسجد ولیعصر از معماری ایرانی اسلامی استفاده نشده است، افزود: ما شاهدی هستیم که از یک معماری خشن، غیر معنوی و غیر متجانس در این پروژه استفاده شده است و تلاش ما این است که تا آنجا که امکانپذیر و با توجه به صرف هزینه‌های انجام شده اصلاحات قابل ملاحظه‌ای با رویکرد معماری ایرانی اسلامی در این پروژه انجام دهیم.

وی اظهار داشت: معماری ایرانی اسلامی صرفا گنبد و مناره نیست اما گنبد و مناره جزئی از معماری ایرانی اسلامی محسوب می‌شود و ما می‌توانیم از نمادهای مختلف در بحث معماری ایرانی اسلامی استفاده کنیم که یکی از آنها گنبد و مناره است.

سروری در ادامه در خصوص بازدیدهای اعضای شورای شهر تهران و کمیسیون‌های تخصصی از پروژه‌های شهری خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های شهرسازی و عمران به طور مرتب از پروژه‌ها بازدید می‌کنند که البته ما نیز تعاملات خوبی را با این کمیسیون‌ها داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یزدان پرست
سلام
خداقوت
باید کارنامه 3ساله جلال آل احمد را خواند که در مورد مسجدی در یکی از شهرها به خوبی معماری غربی را میکوبد.
گذشته از برخی اشکالات جلال ، خداوند رحمتش کند