يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱۸

کواکبیان: اصولگریان باید مجلس را ترک کنند

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 432852
دبیرکل حزب مردم‌سالاری تنها راه پیشبرد کشور به سوی اصلاحات را تغییر و خانه تکانی در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اصولگرایان بعد از ۱۲ سال باید مجلس را ترک کنند و جای خود را به اصلاح‌طلبان بدهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ مصطفی کواکبیان شنبه شب در همایش حمایت از فرزندان شجاع ملت تا رسیدن به توافق خوب در باغ ابریشم اظهار کرد: فرهنگ اصلاح‌طلبی متعلق به ۱۰۰ سال اخیر نبوده و ریشه‌ عمیق قرآنی دارد.

وی با اشاره به آیات قرآن درباره اصلاح امور افزود: هر نظامی برای برقرار ماندن نیازمند اصلاحات است و نظام جمهوری اسلامی نیز باقی نمی‌ماند مگر اینکه اصلاحات مورد نیاز خود را انجام دهد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند که اصلاح‌طلبان دیگر نباید جایی در جامعه داشته باشند، اضافه کرد: این افراد سخت در اشتباه هستند و اصلاح‌طلبان نیز باید آگاه باشند که برخی می‌خواهند که آنها قهر کرده و عرصه را برای دیگران خالی کنند.

وی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ایران پیش از رسیدن به توافق به پنج دستاورد رسیده که از جمله آنها می‌توان تغییر چهره ایران از یک کشور بدون عقلانیت سیاسی به کشور و ملتی اهل مذاکره در فضای بین‌المللی اشاره کرد.

کواکبیان تصریح کرد: اثبات حق غنی‌سازی اورانیوم و همچنین بالا بردن سطح کشور در حد ۶ قدرت برجسته جهان در زمینه اقتصاد و انرژی از دیگر دستاوردهای این مذاکرات است.

وی اظهار کرد: تَرَک برداشتن ساختار تحریم‌ها و اجماع ملی در مذاکرات هسته‌ای با وجود حضور عده‌ای دلواپس، از دیگر دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای به شمار می‌آید.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر ضرورت مدیریت پس از توافق هسته‌ای ادامه داد: برخی گمان می‌کنند پس از توافق تمام مشکلات کشور حل می‌شود اما باید بدانند لغو تحریم‌ها تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد تاثیر مثبت خواهد داشت و دیگر شرایط باید توسط مدیران کشور مدیریت شود.

وی تنها راه پیشبرد کشور به سوی اصلاحات را تغییر و خانه تکانی در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: اصولگرایان بعد از ۱۲ سال باید مجلس را ترک کنند و جای خود را به اصلاح‌طلبان بدهند.

کواکبیان هدف حزب مردم‌سالاری در کنار اصلاح‌طلبان را تشکیل مجلسی توانمند، متخصص عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیاح
Iran, Islamic Republic of
در مجلس گذشته رای نیاوردی !? حالا چرا باید ! باید ! راه انداختی ? مردم خودشان می دانند به اصلاح طلبان یا اصولگرایان یا به مستقلین رای دهند !
Iran, Islamic Republic of
انشا الله مجلس دهم مجلسی به دور از افراط و افراد منطقی و دوستذار واقعی ایران و اسلام باشد والبته تحصیلکرده واقعی
9 دی
اصلاحات و تغییرات به سمت جلو در هر تفکری وجود دارد،اما نوع ،نحوه و چارچوب اصلاحات ملاک عمل است که با شناختی که از اصلاح طلبان سراغ داریم اصلاحات آنان ریشه ایی و به سمت وسوی غرب است.
Indonesia
واقعا این افراد دشمن تر از دشمن برای نظام و مردم ایرانند ببینید دارد می گوید ایران از کشوری بدون عقلانیت به کشوری اهل مذاکره تبدیل شده است؟؟؟ یعنی واقعا ما در دوره قبل عقل سیاسی نداشتیم و مذاکره نمی کردیم؟؟ وقتی هیچ چیز برای مذاکره نبود می خواستید چگونه اهل عقلانیت بشوید واقعا انسان از این همه بی اخلاقی و بی دینی برخی متحیر می ماند دقیقا می بینیم در زمان بعد از پیامبر چه به سر نظام اسلامی و دین آوردند برخی به اسم عقل و عقالانیت دقیقا همین رفتار را اینروزها از اینها اصولگرایان معتدل و اصلاحطلبان و اعتدال گرایان می بینیم
Romania
بااصلاحاتتان می خواهیددیکتاتوری رازنده کنیدخودشماهم بارای مردم واردمجلس شدی چطور به خودت اجازه می دهی نمایندگان منتخب مردم رااز مجلس بیرون کنی خجالت هم خوب چیزیه
کور خواند
Iran, Islamic Republic of
اینها ادبشون همین طوریه
مجید سرابی
United States
جالب است این آقایان نگاه و تفکرات خود را به عنوان نگاه بین المللی می خواهند به ملت قالب کنند . این آقایان توجه داشته باشند که نوع توافق مد نظر ایشان با از بین بردن استانداردهای امنیت ملی و محدود کردن ایران از حمایت از مقاومت منطقه در نگاه بین الملل به یک کشور ترسو و خودباخته در مقابل آمریکا تبدیل خواهد شد نه آن سخن پراکنی هایی که این آقا می گوید . البته ایشان در یکی به میخ زدن و یکی به نعل در فضای سیاسی کشور ید طولایی دارد و با توجه به شرایط روز نظریه های منورالفکرانه خود را پایین و بالا می کند
مرتضی
شما فکر رای آوردن در شهر خود باش ( اگر می توانید ) و به فکر دیگران نباش و مردم خود تصمیم می گیرند.
Iran, Islamic Republic of
که کشور رو بفروشن
فرهنگ اصلاح‌طلبی متعلق به ۱۰۰ سال اخیر نبوده و ریشه‌ عمیق قرآنی دارد!!!! :)))))
ریشه عمیق قرآنی شو خوب اومده! منم میدونم چه آیات زیادی افکار و فرهنگ اصلاح طلبا رو توضیح داده، آخر عاقبتشونم گفته!
علی
اتفا قا قران جواب امثال این ادم رو خوب داده: میفرماید: ما به منافقان میگوییم فساد نکنید و جواب میدهند ما اصلاح طلبیم!!!!
وا این دیگه کیه این طوری با اعتماد بنفس حرف میزنه .من اگه این اعتماد به نفسو داشتم تنهایی با پشه کش به جنگ اسرائئل میرفتم
تا دوباره با سیاسی بازی گند بزنن به مملکت
محفوظ
خیلی هم که ساختار تحریم ها ترک برداشته؟ اقای کواکبیان اگر نمی دونی برو از زنگنه وزیر نفت بپرس که بعد از توافق ژنو هنوز تحریم های نفتی باقی مانده است؟ عملکرد اصلاح طلبان را در انتخابات سال 88 و مجلس ششم دیدیم اقای کواکبیان. استادت اقای خاتمی الان کجا تشریف دارند؟ استاد اصلاحات نه ببخشید افسادات.
بصیر
شما را باید ترسید چون از خدا نمی ترسید ودست به هر کاری می زنید اینجور با اطمینیان می گویی زمان خاتمی تکرار می شود حتما صندوقها پر رای به اسم اصلاح طلب آماده است فرمانداری و وزارت کشوردر اختیار اصلاح طلبهاست
سید
خاتمی موقعی که رای بالا آورد مردم به خاطر سید بودن رای به ایشان دادند مثل موسوی وبنی صدر ..... وبعضی اطلاح طلبان دیگر مردم در این مدت امثال اینها را خوب شناختند کشور ما هر چه بدبختی دارد زیر سر بعضی از همین اصلاح طلبان است مردم باید بیشتر اینها را بشناسند واحتیاط لازم را انجام دهند
نماینده مردم شدن با رای ملت است نه با بفرما .ان زمان که مجلس دست شماها بود عیر ازعبورازخاتمی واعتصاب کاردیگری بلد بودید که حالا میخواهید دوباره وارد مجلس شوید بابا مگر این مملکت ارث پدرتان است که میگوئید ماداریم میائیم .