کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پوتین در دیدار با روحانی:

همکاری ایران و روسیه برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است

18 تير 1394 ساعت 23:30

رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم ، همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه تعاملات ایران و روسیه را برای ثبات و امنیت منطقه از جمله در سوریه ضروری دانست.


به گزارش جهان، رییس جمهوری عصر پنج شنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و در خصوص مسایل مهم منطقه و روابط دو جانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدار با اشاره به تحولات سریع منطقه به ویژه در مقابله با تروریسم و افراط گرایی، به موضوع تروریزم در عراق و سوریه اشاره کرد و همکاری‌های چند جانبه درباره این معضل منطقه‌ای را ضروری خواند.

رییس جمهوری با تأکید بر راه‌حل سیاسی به منظور حل و فصل مشکل سوریه و با اشاره به حمایت ایران و روسیه از دولت قانونی این کشور اظهارداشت: تهران و مسکو باید گام‌های جدی خود را در مقابله با تروریزم تعمیق بخشند و با مشارکت دیگر کشورهای منطقه برای ریشه‌کنی این پدیده شوم همکاری کنند.

روحانی موضوع یمن را یک تراژدی در شرایط منطقه خواند و خواستار همکاری ایران و روسیه برای توقف درگیری و کشتار زنان و کودکان شد.

رییس جمهوری، روابط ایران و روسیه را راهبردی دانست و با تأکید بر همکاری‌های فزاینده اقتصادی دو کشور، گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد گوناگون اقتصادی، علمی و گردشگری در حال توسعه بوده و در خلال دو سال اخیر گام‌های خوبی برای تقویت این همکاریها ، برداشته شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در این دیدار با اشاره به توسعه همکاری‌های دوجانبه، اظهار داشت: روابط تهران – مسکو در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی رو به گسترش است و این زمینه خوبی را برای برداشتن گام‌های مناسبی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.

رییس جمهوری روسیه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای را قابل توجه خواند و اظهار داشت: روسیه تلاش‌های فراوانی را برای حل این مشکل و حمایت از حقوق هسته‌ای ایران به کار گرفته است.

پوتین با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم و افراط‌ گرایی، همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه تعاملات ایران و روسیه را برای ثبات و امنیت منطقه از جمله در سوریه ضروری دانست.
منبع: مهر


کد مطلب: 432429

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/432429/همکاری-ایران-روسیه-ثبات-امنیت-منطقه-ضروری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com