جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲
پوتین در دیدار با روحانی:

همکاری ایران و روسیه برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است

پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 432429
رئیس جمهور روسیه در دیدار با رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم ، همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه تعاملات ایران و روسیه را برای ثبات و امنیت منطقه از جمله در سوریه ضروری دانست.
همکاری ایران و روسیه برای ثبات و امنیت منطقه ضروری است
به گزارش جهان، رییس جمهوری عصر پنج شنبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و در خصوص مسایل مهم منطقه و روابط دو جانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدار با اشاره به تحولات سریع منطقه به ویژه در مقابله با تروریسم و افراط گرایی، به موضوع تروریزم در عراق و سوریه اشاره کرد و همکاری‌های چند جانبه درباره این معضل منطقه‌ای را ضروری خواند.

رییس جمهوری با تأکید بر راه‌حل سیاسی به منظور حل و فصل مشکل سوریه و با اشاره به حمایت ایران و روسیه از دولت قانونی این کشور اظهارداشت: تهران و مسکو باید گام‌های جدی خود را در مقابله با تروریزم تعمیق بخشند و با مشارکت دیگر کشورهای منطقه برای ریشه‌کنی این پدیده شوم همکاری کنند.

روحانی موضوع یمن را یک تراژدی در شرایط منطقه خواند و خواستار همکاری ایران و روسیه برای توقف درگیری و کشتار زنان و کودکان شد.

رییس جمهوری، روابط ایران و روسیه را راهبردی دانست و با تأکید بر همکاری‌های فزاینده اقتصادی دو کشور، گفت: روابط ایران و روسیه در ابعاد گوناگون اقتصادی، علمی و گردشگری در حال توسعه بوده و در خلال دو سال اخیر گام‌های خوبی برای تقویت این همکاریها ، برداشته شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز در این دیدار با اشاره به توسعه همکاری‌های دوجانبه، اظهار داشت: روابط تهران – مسکو در ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی رو به گسترش است و این زمینه خوبی را برای برداشتن گام‌های مناسبی در روابط دو کشور ایجاد خواهد کرد.

رییس جمهوری روسیه پیشرفت مذاکرات هسته‌ای را قابل توجه خواند و اظهار داشت: روسیه تلاش‌های فراوانی را برای حل این مشکل و حمایت از حقوق هسته‌ای ایران به کار گرفته است.

پوتین با تأکید بر ضرورت مقابله با تروریسم و افراط‌ گرایی، همکاری‌های منطقه‌ای به ویژه تعاملات ایران و روسیه را برای ثبات و امنیت منطقه از جمله در سوریه ضروری دانست.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
جناب رییس جمهورمحترم،زیادبه روس جماعت اعتمادنکن،این روس هاتنها چیزی که می شناسند پول است وپول.ازپشت خنجرمی زنند،بدرقم.حواستون روخیلی جمع کنیدودیدیدکه یه نیروگاه زپرتی رو چندین ساله افتش می دهندتا کلی دلار بچاپند.به متخصصان داخلی وفرزندان همین ملت اعتمادکن،به خدا خوب مردمی دارید.قدرشان را متاسفانه نمی دانید.
دقیقا منم موافقم