دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

انفجار موشک فالکون لحظاتی پس از پرتاب

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۵
کد مطلب: 430516
یک موشک بدون سرنشین به نام فالکون ۹ که قرار بود محموله ای را برای ایستگاه فضایی بین المللی حمل کند، لحظاتی پس از پرتاب از پایگاه فضایی کیپ کاناورال فلوریدا منفجر شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد: فالکون -۹ قرار بود یک محموله دو هزار کیلیویی را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کند اما پس از دو دقیقه و ۱۹ ثانیه از پرتاب در آسمان منفجر شد.

بخش زیرین این راکت قرار بود چند دقیقه پس از پرتاب از بدنه جدا شود و سالم به زمین بازگردد. این سومین بار در ۸ ماه گذشته است که عملیات حمل بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی به دلیل انفجار راکت ناموفق بوده استو

جرج دیلر یکی از مسئولان عملیاتی سازمان فضایی آمریکا (ناسا) با بیان اینکه هنوز به طور کامل مشخص نیست که علت انفجار این راکت ها چه بوده، گفت شاید ماشین پرتابگر این راکت ها با مشکل مواجه شده است.

برخی کارشناسان معتقدند که اگر این راکت موفق می شد محموله خود را به ایستگاه فضایی برساند، انقلابی در صنعت پرتاب موشک به فضا رقم می خورد زیرا که بخش موتور حرکت دهنده راکت به زمین بازمی گشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *