جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
محسنی اژه‌ای در مراسم شهدای هفت تیر:

منافقین بنا داشتند بهشتی را تخریب کنند

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب: 430297
منافقین بنا داشتند شخصیت عوامل مؤثر در نظام جمهوری اسلامی و یاران اصلی امام خمینی را میان مردم تخریب کنند و یکی از این افراد شهید آیت‌الله بهشتی بود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه طی سخنانی یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشت و گفت: امروز که سی‌وچهار سال از شهادت این شهیدان می‌گذرد، آنها در مقام والایی نزد پروردگارشان روزی می‌خورند، در حالی که جنایتکاران در عذاب به سر می‌برند و این درس عبرتی برای همه ما است.

وی با اشاره به آیه ۶۹ سوره مبارکه نساء یادآور شد: هدایت و صراط مستقیم که در نمازهای روزانه از خدا می‌خواهیم همان راه پیامبران، صدیقین، شهدا و صالحین است و این در حالی است که امام خمینی، شهید بهشتی و یاران او جزو شهدا و صالحین هستند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به حادثه هفتم تیر در سال ۶۰ اظهار داشت: اواخر سال ۵۹ و اوایل سال ۶۰ در حالی گذشت که به‌ظاهر ارتش صدام و به‌واقع ارتش استکبار شرق و غرب به یک انقلاب نوپا هجوم آورده بود و شب و روز از زمین و هوا بر این ملت تازه انقلاب کرده حمله می‌کردند.

اژه‌ای از فعالیت گروه‌های منافقین، التقاطی، سلطنت‌طلب و سایر شیاطین کوچک و بزرگ یاد کرد و گفت: در آن زمان تحریم ملت مسلمان ایران را آغاز کردند، به‌طوری که به‌خلاف قوانین بین‌المللی اجناسی را که خریداری کرده بودیم، تحویل ندادند و از طرف دیگر ستون پنجم دشمن پشت جبهه‌ها به ایجاد فتنه میان مردم مشغول بود تا به هر طریق به انقلاب اسلامی ضربه بزند.

وی از فعالیت گروهک‌های سازمان‌یافته در روزهای پایانی سال ۵۹ یاد کرد و گفت: این گروهک‌ها به‌پشتوانه ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی در تاریخ ۲۵ خرداد سال ۶۰ به‌طور رسمی اعلام جنگ مسلحانه کردند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در آن شرایط کسانی که ادعای دفاع از مردم را داشتند و شعارهای حقوق بشر سر می‌دادند با منافقین و گروه‌های مارکسیست هم‌دست شدند.

اژه‌ای به استواری امام خمینی(ره) و یاران باوفای او اشاره کرد و گفت: یکی از یاران مخلص امام خمینی شهید بهشتی بود که در مقابل تمام توطئه‌ها ایستادگی کرد، به‌طوری که شهید بهشتی با نثار خون خود در راه انقلاب اسلامی رضایت خدا را به دست آورده خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرد.

وی توطئه‌چینی علیه شهید آیت‌الله بهشتی و شهید آیت‌الله قدوسی به‌عنوان مسئولان قوه قضائیه را یاد کرد و گفت: از نیمه دوم سال ۵۹ جریان‌های وابسته به بنی‌صدر، منافقین و سلطنت‌طلب‌ها هم‌دست شدند تا طی برنامه‌ای در سالگرد مصدق در تاریخ دوم اسفند سال ۵۹ اقدامی انجام دهند که در ظاهر حمایت از مصدق بود اما در حقیقت بنا داشتند با هماهنگی جریان‌های نهضت آزادی، جبهه ملی، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین علیه شخص امام خمینی سخن بگویند.

معاون اول قوه قضائیه از شخصیت مقاوم شهید آیت‌الله بهشتی یاد کرد و گفت: منافقین بنا داشتند شخصیت عوامل مؤثر در نظام جمهوری اسلامی و یاران اصلی امام خمینی را میان مردم تخریب کنند و یکی از این افراد شهید آیت‌الله بهشتی بود چرا که آنها می‌دانستند شهید بهشتی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل حزب فراگیر جمهوری اسلامی برنامه‌های مفید و مهمی برای اداره کشور و همچنین دشمن‌شناسی دارد.

وی افزود: زمانی که منافقین مطمئن شدند شهید آیت‌الله بهشتی با منطق ادبی شهامت، ایمان، اقتدار و مدیریتش قابل تهدید نیست به شهادت او اقدام کردند.

اژه‌ای با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی با شهادت شهید بهشتی و یاران او در ظاهر از برکات حضور آنها محروم شدند، گفت: فاجعه هفتم تیر برکاتی نیز برای نظام جمهوری اسلامی داشته است. از یک سو ماهیت واقعیت منافقین برملا شد و چهره بسیاری از جریان‌های معاند داخلی و عمق کینه استکبار برای همه مشخص شد و به این ترتیب انقلاب اسلامی با بهای خون شهید بهشتی و یارانش برای همیشه بیمه شد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: برکت دیگر این شهادت آن بود که اختلاف‌افکنی‌ها که دشمن ایجاد کرده بود، با ایجاد این فاجعه باعث شد تمام توطئه‌های دشمن برملا شود و روز به روز بر صلابت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی افزوده شود.

وی یکی از وظایف مردم مسلمان ایران در برابر شهدا را تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر به‌خصوص میان جوانان دانست و گفت: خانواده‌ها باید نسبت به انواع تهاجمات فرهنگی هوشیار باشند.

اژه‌ای در پایان تصریح کرد: موضع استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار از ۳۴ سال قبل تا به حال تغییر نکرده و جای تعجب است که عده‌ای تلاش می‌کنند ما را به‌سمت این دشمن بزرگ برده و این تفکر را در ذهن مردم القا کنند که راه‌حل تمام مشکلات در دست آمریکاست و برای حل بحران‌ها باید از او کمک بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *