جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

آمار سازمان ملل از مرگ سالانه معتادین

شنبه ۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 430226
دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: در حال حاضر از هر ۶ نفر مصرف کننده مواد در جهان فقط یکی به درمان دسترسی دارد و از هر سه مصرف کننده، یک نفر زن است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بان کی مون در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر افزایش مصرف مواد مخدر در بین زنان گفت: امروز روز مهمی برای تمرکز بر تهدید ناشی از تولید قاچاق و استفاده از مواد مخدر است. اقدام محکمی بر جهت تقویت سیستم های عدالت کیفری برهم زدن شبکه های مجرمانه که مصیبت و رنج را به دنبال دارند و واکنشی براساس سلامت و حقوق انسان ها لازم است. همچنین مردم درد غیر قابل باوری را بر اثر کمبود داروهای تحت کنترل برای مقاصد پزشکی تحمل می کنند. اقداماتی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود مردم در سراسر جهان در صورت نیاز به کاهنده های درد دسترسی خواهند داشت. ما باید تمام تلاش خود را به کار ببریم تا درک بهتری از مصرف مواد به عنوان یک وضعیت بهداشتی اجتماعی که مصوب مسائلی چون هپاتیت و ایدز درمان و مراقبت به عمل آوریم. اقدامات علمی و مبتنی بر شواهد باید در ارائه خدمات پیشگیری و درمان مصرف مواد همه گیر شود این رویکردها پایه و اساس تمام تلاش های ماست.

بان کی مون گفت: با حدود ۲۰۰ هزار مرگ مرتبط با مواد و ۱.۶۵ میلیون نفر فرد آلوده به ویروس اچ آی وی در سال ۲۰۱۳ دسترسی به درمان و پیشگیری مبتنی بر شواهد می تواند در برخی موارد تفاوت بین مرگ و زندگی را مشخص کند.

وی افزود: در حال حاضر فقط یکی از هر ۶ نفر مصرف کننده مواد در سطح جهان به درمان دسترسی دارند. بانوان با موانع متعددی درخصوص درمان مواجه هستند. از هر سه مصرف کننده مواد در سطح جهان یک نفر زن است. در حالی که از هر ۵ مصرف کننده تحت درمان تنها یک زن تحت درمان قرار دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد تاکید کرد: آفریقا خصوصا آفریقای غربی و شرقی دائم در معرض آسیب های ناشی از قاچاق و مصرف غیر قانونی مواد است. این عامل بخشی از تهدید گروه های جرایم سازمان یافته درخصوص امنیت، توسعه و سلامت منطقه ای است که همواره آسیب پذیر بوده است. رابطه بین جرایم سازمان یافته و تروریسم از جمله نقش مشخص قاچاق مواد تهدید مهمی است. کاشت تریاک در افغانستان مانند تولید کوکائین در آمریکای لاتین همچنان یک چالش مهم است. عملکرد دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بیانگر این موضوع است که رویکرد متعادل در زمینه عرضه و تقاضا بسیار حائز اهمیت است. توسعه جایگزین برای کشاورزانی که کشت غیر قانونی انجام می دهند نقش به سزایی را خواهد داشت. توسعه جایگزین به ارتقای امنیت زیست محیطی، حمایت از جوامع متاثر از سایر جرایم از جمله جرایم مرتبط با حیات وحش، جنگل ها و توانمندسازی بانوان کمک می کند. کشورها باید با جدیت برای حمایت از نسل های آینده تلاش کنند. جوانان باید به انجام ابتکارات جدید درخصوص ایجاد اهداف، فرصت ها و ارزش ها تشویق شوند.

نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد معضل مواد در جهان که قرار است در آوریل ۲۰۱۶ برگزار شود می تواند به تبادل نظر و تجربیات به دست آمده و کمک شایان در به دست آوردن اهداف مورد نظر در بیانیه سیاسی و برنامه کاری تا سال ۲۰۱۹ بپردازد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: در روز جهانی مبارزه با مصرف و قاچاق مواد و پیش از گردهمایی های سازمان ملل درخصوص توسعه پایدار بسیار مهم است تا به یاد داشته باشیم مواد غیر قانونی، محیط زیست، امنیت و توسعه را تحت تاثیر قرار می دهند مواجه با تاثیر آنها از طریق استفاده از رویکرد مبتنی بر تعادل و حقوق بشر برای حمایت و ارتقای سلامت و بهداشت نوع بشر حیاتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *