دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱
زاهدی:

توضیحات وزیر علوم قانع‌کننده نبود

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 429604
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمایندگان در نشست امروز کمیسیون، از توضیحات وزیرعلوم درباره چرایی ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی قانع نشدند و قرار شد، این مسئله همچنان بررسی شود.
به گزارش جهان، محمدمهدی زاهدی در گفتگو با مهر، با اشاره به بررسی حواشی ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی در جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: در این جلسه با حضور وزیر علوم و نماینده دانشگاه ادغام شده، در این رابطه بحث شد و آقای صابری دبیر کمیسیون نیز گزارش بازدید خود از این دانشگاه را ارائه کرد.

وی افزود: پس از طرح موضوع و دریافت پاسخ وزیر، سوال‌کنندگان از پاسخ آقای فرهادی درباره چرایی ادغام این دو دانشگاه قانع نشدند و قرار شد جلساتی بین سوال‌ کنندگان و وزارتخانه تشکیل شود و اگر موضوع حل نشد، گزارش سوال به صحن علنی مجلس ارائه شود.

استدلال محکمی درباره ادغام دو دانشگاه دیده نشد


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره دیدگاه کارشناسی این کمیسیون نسبت به ادغام صورتگرفته گفت: دانشجویان این دانشگاه با استدلال‌هایی که دارند، با این ادغام به شدت مخالفند و وزارت علوم نیز به مصوبه سال ۸۳ شورای عالی اداری مبنی بر ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در یکی از دانشگاههای تهران با نظر وزرای علوم و اقتصاد استناد می‌کند.

زاهدی ادامه داد: در این بین، اتفاقات دیگری نیز افتاده است؛ از جمله اینکه وزارت علوم دو سال پیش و در سال ۹۲ مجوز تبدیل دانشکده علوم اقتصادی به دانشگاه را صادر کرده است؛ حال سوال این است که با وجود این مجوز، الان ادغام با چه استدلالی انجام شده و اگر هدفشان ساماندهی دانشگاه علوم اقتصادی بوده که این کار از راه های دیگری قابل انجام است.

وی تصریح کرد: غیر از استناد به مصوبه شورای عالی اداری، استدلال قوی و محکمی از مسئولان وزارت علوم در این رابطه ندیدیم و به همین دلیل، کمیسیون بنا را بر این گذاشت که این موضوع همچنان بررسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
زنده باد مجلس ونمایندگان مردم