چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱

بدافزارها در کمین گوشی‌های هوشمند

سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 429472
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام با تأکید بر رعایت نکات امنیتی در هنگام استفاده و نصب نرم‌افزارهای جدید در گوشی‌های تلفن همراه گفت: بدافزارها در کمین اطلاعات شخصی موجود در گوشی‌های تلفن همراه است.
به گزارش جهان، سرگرد «علی کسانی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه با توجه به گسترش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند جلوگیری از آلوده شدن گوشی‌های تلفن همراه به انواع ویروس‌ها و بدافزارها دغدغه بسیاری از مشترکان شده است، که در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در این خصوص شود.

وی با اشاره به احتمال سرقت گوشی‌های تلفن همراه، ادامه داد: با توجه به این‌که امروزه اکثر کاربران اطلاعات شخصی را در دستگاه‌های تلفن همراه خود نگهداری می‌کنند امکان سرقت این اطلاعات از جانب کلاهبرداران و مجرمان اینترنتی وجود دارد.

رئیس پلیس «فتا»ی استان ایلام تصریح کرد: برای جلوگیری سرقت اطلاعات در فضای مجازی تا حد امکان از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی و کاری بر روی گوشی‌های تلفن همراه خودداری کنید و یا از نکات امنیتی دیگری مثل رمزهای عبور قوی استفاده شود.

کسانی خاطرنشان کرد: از دیگر عوامل بروز سرقت و لو رفتن اطلاعات می‌توان ورود بدافزارها و نصب ویروس‌های مخرب دانست که از طریق نصب دستی نرم‌افزارها یا هنگام دانلود و به‌روز رسانی نرم‌افزارهای مختلف انجام می‌گیرد که برای جلوگیری از این کار باید برنامه ها و فایل نرم‌افزارهای مورد نیاز را از منابع معتبر دانلود و به نصب آنها اقدام کرد و از تأیید سرویس‌های ناخواسته مثل ارسال پیامک‌ها و پیغام‌های ناشناس به خصوص در زمان متصل شدن به اینترنت خودداری کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابا ، حد اقل چند بد افزار معرفي مي كرديد تا مردم متوجه بشن و بدونيم كه واقعا در اين خصوص كار كرديد.!