سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال کارگران تهران

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب: 429193
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های فوتبال لیگ‌برتر و دسته‌اول کارگران تهران صبح امروز با حضور نمایندگان تیم‌ها سرپرستان و مربیان در محل تالار زمرد ورزشگاه کارگران تهران قرعه‌کشی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایلنا، در این مراسم حسن حمیدی رییس هیات ورزش کارگری استان تهران در سخنانی گفت: شکل و شمایل مسابقات فوتبال‌کارگری از این به بعد تغییر خواهد کرد چراکه ورزش‌کارگران با تاسیس فدراسیون‌کارگری ارتقا پیدا کرد از این رو یقینا انگیزه تیم‌های کارگری برای حضور در مسابقات‌تهران بخصوص رشته فوتبال مضاعف خواهد شد.
حمیدی با ابراز خرسندی از حضور تیم‌ها و افزایش تیم‌های دسته‌اول در رقابت‌های امسال گفت: بدون‌شک معادلات‌اقتصادی روی حضور یا عدم حضور تیم‌های کارگری تاثیرگذار است اما ما قدردان کارخانجات و مدیران کارگری هستیم که بازهم تیم‌های خود را به مسابقات کارگری می‌فرستند و گرمابخش مسابقات می‌شوند.

رئیس‌هیات ورزش‌کارگری استان‌تهران گفت: انتظارم این است تهران بار دیگر حرف اول را در فوتبال‌کارگری بزند و این به همت و کمک شماها بستگی دارد اما فراموش نکنیم تحت هر شرایطی ماهیت کار ما و مسابقات ما باید ماهیت‌کارگری باشد و همه این ورزش‌ها و مسابقات هم برای بالا بردن سطح سلامت و ارتقای جسمی و روحی کارگران برای بالا بردن راندمان کار و چرخیدن چرخ تولید و اقتصاد کشور به دست کارگران است.

حسن حمیدی۱بعد از سخنان رییس هیات ورزش کارگری استان تهران، سید رضا فیض آبادی رییس انجمن فوتبال کارگران با خیر مقدم به نمایندگان و مربیان تیم‌های کارگری گفت: ابتدا باید حضور دو تیم رسانه‌ورزش و قلم‌ورزش در این مسابقات را به فال‌نیک بگیریم و حضور این تیم‌ها باعث ایجاد شور و انگیزه بین سایر تیم‌های شرکت‌کننده خواهد شد .

فیض‌آبادی افزود: برآیند و ماحصل همه مسابقات و همه کارها و همه این برنامه‌های ما باید ابتدا سلامت و صیانت از نیروی‌کار و ارتقا تولید باشد و سپس به این فکر کنیم که چرا طی چند سال گذشته تیم‌های تهرانی در مسابقات قهرمانی کارگران کشور نتوانسته‌اند عنوان قهرمانی را بدست آورند.

وی گفت: با احترام به همه استان‌ها باید عرض کنم سطح مسابقات فوتبال کارگران‌تهران کم از مسابقات دسته‌اول کشور نیست به خصوص در لیگ‌برتر فوتبال‌تهران ما تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی داریم که قدمت آنها از بسیاری از تیم‌های لیگ‌برتری فوتبال ایران هم بیشتر است بنابراین با این توان و این پتانسیل ما باید سهم خود را از قهرمانی‌کشور همانند گذشته‌ای نه چندان دور بگیریم و با همت عالی شما و حمایت‌های ریاست هیات ورزش کارگری استان تهران ان‌شالله خواهیم گرفت.

فیض‌آبادی در پایان گفت: سهم ملی‌پوشان فوتبال کارگری برای اعزام به مسابقات جهانی کارگران باید خیلی بیش از این‌ها باشد اما این در جایی است که سطح کیفی کار بالا برود و بتوانیم حرف اول را در کشور بزنیم که اینگونه هم خواهد شد. اول با کمک خداوند و سپس همت عالی شما.

حسین امن‌زاده رییس کمیته انضباطی، خسرو جهانبخش رییس کمیته مسابقات، حسین دشتگرد رییس کمیته داوران هم مطالبی را در این جلسه عنوان کردند. همچنین مجید محمدی دبیر هیات ورزش کارگری استان تهران و مهدی عزیزی مشئول روابط عمومی هیات ورزش کارگری تهران هم هماهنگی لازم را با تیم‌ها به عمل آوردند.

سپس نوبت به جلسه پرسش و پاسخ رسید که بنا بر پیشنهاد حاضرین یک مورد از آئین‌نامه مسابقات همانجا اصلاح شد با این مضمون که هر تیم می‌تواند علاوه بر بازیکنان کارگر خود، ۴ بازیکن با استناد به قوانین کارگری و تایید انجمن فوتبال به خدمت بگیرد که در بین این ۴ بازیکن فرزندان پرسنل کارخانه مورد نظر هم می‌توانند باشند. به عبارتی ۴ بازیکن آزاد هر تیم می‌تواند از فرزندان‌پرسنل شرکت باشند مشروط بر اینکه اینکه بازیکنان در شرایط سنی نوجوانان و جوانان نباشند و حداقل ۲۰ سال سن داشته باشند.

سپس قرعه‌کشی مسابقات انجام شد و در لیگ برتر ۱۶ تیم در دو گروه قرعه‌کشی شدند و در لیگ دسته اول نیز ۲۴ تیم در ۴ گروه به قرار زیر قرار گرفتند.

نکته قابل توجه اینکه در لیگ دسته‌اول امکان اضافه‌شدن تیم‌ها وجود دارد که با مقررات انجمن فوتبال هر تیمی که اعلام آمادگی کند در بین گروه های ۴ گانه تقسیم خواهد شد. مسابقات فوتبال کاگران‌تهران از پنجم مردادماه آغاز می‌شود.

قرعه‌کشی لیگ‌برتر

گروه یک
هواپیمایی‌آسمان- ایران‌خودرو دیزل- ساپکو-راه‌آهن- صبا آسانبر- مگاموتور- پخش‌البرز – افست

گروه دوه
ایران‌خودرو- بهره‌برداری مترو- شهرداری‌اسلامشهر- مهرکام پارس- شیرپاک- پارس‌خودرو- افق سعید - ایساکو

گروه بندی لیگ دسته اول
گروه یک: دخانیات- قلم‌ورزش- سایپا- ایرانول- مینو- جابر بن حیان
گروه۲: دانشگاه‌آزاد- صنایع هواپیمایی- نفت‌پارس- ترانسفوری- پیام مخابرات- نفت تهران
گروه۳: دارو پخش- کاشی‌سعدی- سیمان‌تهران- شرکت‌واحد- رسانه‌ورزش- پالایشگاه‌تهران
گروه۴: آبفا- شیرپگاه - تهران شیمی- بهنوش- مارگارین- موسسه کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *