پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۳
۳۰
یک اصلاح طلب تندرو خواستار شد؛

نمایندگان مجلس هشتم و نهم باید محاکمه شوند!

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 429114
الویری گفت: دولت مسئله هسته ای را جدی گرفته و وقت و انرژی زیادی صرف آن می کند. حتی تلقی من این است که دولت در زمینه توجه به مسئله هسته ای گرفتار بزرگنمایی شده است.
نمایندگان مجلس هشتم و نهم باید محاکمه شوند!
به گزارش جهان، مرتضی الویری در گفتگو با خبرآنلاین درباره رویکرد دولت یازدهم گفت: خوش بینانه این است که دولت برای اینکه بتواند پروژه هسته ای را به سامان برساند ترجیح داده در مورد سیاست داخلی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مماشات کند و جریان رقیب را تحریک نکند. اما برخی بر این باور هستند، دولت دغدغه های لازم را در این زمینه ندارد و این ضعف از ابتدای کار دولت هم وجود داشته و اگر مسئله هسته ای هم نبود این نقص را ما می توانستیم در شاکله دولت و از ترکیب کابینه مشاهده کنیم. امیدوارم به زودي چالش هسته ای حل شود تا بهانه ای دیگر برای قصورها باقی نماند و کنشگران سیاسی و اجتماعی نیز با صدای بلند تر مطالبات قانونی مردم را پیگیری نمایند.

وی افزود: فعلا موضوع ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان میانه رو مطرح نیست . چون مطمئن هستند در تمام حوزه های انتخابیه نیروهای وفادار، کارآمد، محبوب و دارای پشتوانه های مردمی دارند و نیازی به ائتلاف با جریان های دیگر ندارند. اما ممکن است در آینده به صورت موردی هماهنگی هایی بین جریان اصلاح طلب و جریان های اعتدالی پیش بیاید. مثلا اگر در یک حوزه ای ببینیم نامزد اصولگرای معتدل پشتوانه رای بیشتری از نامزد اصلاح طلب دارد در این صورت از او حمایت خواهیم کرد. همانطور که در انتخابات سال ۹۲ جریان اصلاح طلب از کاندیدای خودش عدول کرد و به یک کاندیدای اعتدالی روی آورد تا بتواند به پیروزی برسد.

 این اصلاح طلب تندرو با اهانت به وکلای مردم در مجلس هشتم و نهم افزود: چیزی که من با اطمینان می توانم بگویم این است که هرگز مجلس نهم تکرار نخواهد شد. این مجلس در غیاب اصلاح طلبان شکل گرفت و اصلاح طلبان به دلیل گله مندی های زیادی که از سال ۸۸ داشتند صحنه را ترک کردند و به صورت نانوشته نه کاندیدا شدند و نه حضور فعالی در آن انتخابات داشتند. نکته دیگر اینکه مجلس نهم درست در زمانی شکل گرفت که دوران شعارهای تند و تیز بود که زادگاه آن دولت گذشته بود. آنها توانسته بودند بر مبنای دوپینگ شعارهای فاقد شعور و آگاهی، خودشان را بالا بکشند. نتیجه اش شکل گیری مجلسی ناکارآمد و بله قربانگو بود. اگر از تعداد محدودي نماینده دلسوز و وظیفه شناس بگذریم، این مجلس و مجلس هشتم در بسیاری از اتفاقات تلخی که در دوره هشت ساله احمدی نژاد افتاد دخیل و سهیم است. اگر یک روز دادگاه عادلانه ای برای محاکمه کسانی که به منافع ملی خیانت کردند و صدمات جبران ناپذیری به کشور وارد کردند تشکیل شود بدون تردید در آن دادگاه باید تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم که یا در مقابل تخلفات سکوت کردند و یا به وسیله اقدامات خاص دولت را به انجام کارهای غیرقانونی تشویق کردند حاضر شوند. من اطمینان دارم که مجلس نهم تکرار نخواهد شد و جریان های تندرو و قانون گریزی که مجلس را از مسیر خود دور کردند جایی در این مجلس نخواهند داشت.

وی در عین حال با رد ادعای روحانی عنوان کرد: به نظر می رسد که دولت مسئله هسته ای را جدی گرفته و وقت و انرژی زیادی صرف آن می کند. حتی تلقی من این است که دولت در زمینه توجه به مسئله هسته ای گرفتار بزرگنمایی شده است. من با این نظر آقای روحانی موافق نیستم که بسیاری از مشکلات کشور به وسیله رفع مسائل هسته ای برطرف خواهد شد. بسیاری از مشکلاتی که در کشور به وجود آمد و رشد منهای ۶.۸ درصد را در سال ۹۱ رقم زد مربوط به تحریم نبود بلکه مربوط به کاهش بهره وری بود که این کاهش بهره وری هم در نتیجه حکمرانی ناکارآمد در داخل کشور و عملکردهای ضعیف مدیران کشور بود. به این ترتیب حتی اگر مشکلات هسته ای کاملا برطرف شود اما ما به ارتقا بهره وری نپردازیم و سیستم را کارآمد نکنیم صرف برداشتن تحریم مشکلی را حل نخواهد کرد. من رفع تحریم را شرط لازم و کافی برای حل مشکلات کشور نمی دانم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


shiraz
Iran, Islamic Republic of
مدیرییتت تو شهرداری رو یادمونه کاکو...
فعلا شما و دوستانتان بخاطر 8 ماه فتنه و 8 سال تحصن و اختلاس و مجلس سیاه و خائن ششم باید اعدام شوید...
محمد
United States
نظرت در مورد مجلس ششم چیه؟‌ نظرت درباره الان که عزت و آبروی مملکت داره به فروش میره چیه؟
شما اطمینان داشته باش که در دادگاه وجدان و تاریخ این کشور محکوم به اعدامید، انهم با 1000 ضربه شلاق
محمد
Ireland
سلام :
اگر از همین آقای الویری سئوال شود که مگر دولت احمدی نژاد چه کرده است که شما اسم آنرا خیانت میگذارید. فکر نمیکنم بجز یک مشت جملات و کلمات کلیشه ای و انتقادی که مشابه آنرا به دولت های قبلی و بعدی هم میتوان نسبت داد ، مطلب دیگری برای گفتن داشته باشند.
ایشان گوبا در این مملکت حضور نداشته و شاهد سخت گیری های مجلس به دولت احمدی نژاد و یا رفتار های متقابل ابشان با آن مجالس را ندیده و از شدت تنفر از ایشان حتی برنامه هابوی را هم مورد مطالعه و نقد قرار نداده است و ضبط صوت وار مطالب همدیگر را به با قالب های گوناگون در چامعه منتشر میکنند .
حمزه
Iran, Islamic Republic of
وقتی سران فتنه رو محاکمه و اعدام نکنید ... و وقتی دست اندرکاران فتنه رو بگذارید آزادانه و ول بگردن ......
Iran, Islamic Republic of
و لابد مجلس ششم مخصوصاً بخاطر تحصن مجلسی نمونه بوده
Iran, Islamic Republic of
... و حتما برخی از نمایندگان مجلس سیاه و .... ششم هم مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند...
Latvia
مجلس ششم گل سر سبد پارلمان در ایران بود.
البته باید تندروهایی مثل شما که بی شک در فتنه 88 نقش داشتند باید محاکمه بشن شما از این لجت گرفته که مجلس به دولت روحانی اجازه نداد هر کاری که دلش میخواد بکنه بخصوص با طرح الزام به حفظ دستاوردهای هسته ایی
عین سین
Iran, Islamic Republic of
باز باد قدرت!! خرجش یک سوزن ملت است
Norway
فتنه گران زبان دراورده اند
محسن
Iran, Islamic Republic of
میگن چی چی رو رو بدی ..........
Iran, Islamic Republic of
وقتی به مرده رو بدی کفنش رو کثیف میکنه....
بفرمایید نتیجه مماشات با یک مشت افساد طلب همینه که اینطور هار شوند
منصف
با سلام، ای کاش یک مقدار هم خجالت می کشید از گفتن این حرفها، لابد به نظر ایشان مجلس ششم که بر ضد ولایت و اسلام تحصن کردند مجلس خوبی بود.
مرتضی
یک کلام هم از مادر عروس
اشتباهی مثبت دادم
فرزند انقلاب
توقع دارید جناب بقال بگه ماستش ترشه!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ضد اسلام!!!! شما خوبی؟؟؟
مسجدیان
Iran, Islamic Republic of
انعکاس حرف های یک مشت سیاست کاران خیابانی چه سودی دارد .دولت احمدی نژاد منهای اشتباهات بزرگی که داشت نمونه یک دولت حزب الهی بود که البته تحت فشار انحرافیون وانصرافیون(بخوانید اهالی فتنه)انقلاب به تمام دستاوردهای مد نظر نرسید ولیکن با تجربه بوجود آمده تمام حامیان ولایت از احمدی نژاد تا زاکانی و لاریجانی و... دست در دست هم دولت حزب الله را در سال96 تشکیل خواهند داد
سلمان
مطالبات قانونی مردم آن چیزی است که در روز تشییع شهدای مظلوم گفته شد، نه آن چیزی که رسانه های شما به نام مردم و در کام خود هر روز نشخوار می کنند
حتما باید محاکمه شوند
تقصير نظام چه بود که با خیانتتان مماشات کرد؟!
ایرانی
خودش که در فتنه 88نقش داشته واقعا باید خجالت بکشد از این اظهارات سخیف.
فرشاد
خوشحالیم که مخالفان دکتر احمدی نژاد از اینگونه ادم ها هستند
حسین
Iran, Islamic Republic of
اول اقدام کنندگان به کودتا در سال 88 علیه نظام را محاکمه کنید بعد بروید سراغ دیگران.
اقای الویری ادرس غلط ندهید قیامتی هم هست مجلس اصلاحات چطور ذلت پذیری جرا در ذات شما نهادینه شده است ؟؟؟؟
اکبر
Latvia
وقتی آب سربالابره ....
اي كاش بعضيها دهانشان مي بستنند و حرفي نمي زدند اخر چه مي شود اگر روزه سكوت بگيرند
کرمی
پس نمایندگان مجلس ششم را باید چند بار اعدام کرد به خاطر خیانهای بی شمارشان