دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱
مقام سابق موساد:

بااعراب درمورد ایران همکاری‌ اطلاعاتی داریم

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 428514
مدیر سابق دایره عملیات خارجی سرویس جاسوسی اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است که تل‌آویو و کشورهای عربی در مورد ایران همکاری‌های اطلاعاتی محرمانه دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی به موضع اسرائیل در قبال مذاکرات هسته‌ای با ایران پرداخته و ادعا کرده است که تل‌آویو از روند گفت‌وگوها نگران است و همین امر موجب نزدیکی آن به کشورهای عربی حاشیه خلیح فارس شده است.

«یوال اشتاینیتز» وزیر انرژی اسرائیل که پرونده ایران در کابینه قبلی بنیامین نتانیاهو را در اختیار داشت، در این مورد به رویترز گفته است: «بسیار نگران هستیم. آنچه که داریم می‌بینیم، یک فروریختن واقعی یا نشانه‌هایی از آن است، حتی در مورد بندهایی که پیش از این روشن و حل‌شده به نظر می‌رسید.»

نویسنده گزارش با اشاره به نزدیک شدن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل، به دیدار هفته گذشته «دوری گلد» سرپرست وزارت خارجه اسرائیل و «انور عشقی» مقام سابق سعودی اشاره کرده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی که در فعالیت‌های منطقه‌ای تل‌آویو نقش داشته، به رویترز گفته است: «منافع ما و کشورهای میانه‌رو عربی هرگز تا این حد مشابه نبوده است.»

وی افزود: «نمی‌گویم که قرار است این شباهت به یک روند رسمی صلح منجر شود. اما همخوانی شدید منافع وجود دارد و همین امر می‌تواند موجب شکل‌گیری گفت‌وگوی منطقه‌ای شود.»

رویترز در ادامه به گفت‌وگو با یک مقام ارشد سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل پرداخته که می‌گوید همکاری‌های اطلاعاتی میان اسرائیل و کشورهای عربی همین حالا نیز در جریان است.

«هائیم تومر» رئیس سابق عملیات‌های خارجی موساد گفته است: «همکاری‌های مخفیانه غیرمستقیم در مورد ایران با این کشورها در جریان است و احتمال دارد که تعمیق هم بشود.»

وی افزود: «همیشه همکاری‌های اطلاعاتی ساده‌تر از همکاری‌های نظامی است.»

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم‌صهیونیستی با این حال می‌گوید دستکم فعلا هرگونه همکاری اطلاعاتی، همچنان «زیر میز باقی می‌ماند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخ خودمون سالهاست اینو می دونیم