يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

آب تهران بزودی زلال می شود!

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 428480
در حالی که این روزها دیگر خبری از جنجال ها بر سر آلودگی آب تهران، بگوش نمی رسه، یک مقام مسئول از وجود مشکل در آب شرب برخی مناطق پایتخت خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک منبع آگاه با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان مربوطه مشغول بررسی و حل مشکلات موجود در آب این مناطق تهران هستند، گفت:برای آب شرب کشور، استانداردی اجباری وجود ندارد و استانداردها برای آب معدنی تعریف شده است؛ با این حال بازرسی ها و نظارت هایی از سوی سازمان استاندارد در مورد آب تهران انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف شانتاژها، آب تهران به طور کلی پاک است، تاکید کرد:با این حال، آب مناطق معدودی از مناطق شهر تهران همچنان نیازمند توجه جدی تر است.

به گفته وی، تا یک ماه دیگر ذخایر سد ماملو با آب فعلی تهران مخلوط شده و مشکلات بوجود آمده برطرف خواهد شد.

اظهارات این مقام مسئول در شرایطی است که تا همین چندی پیش بحث بر سر آلودگی آب تهران ادامه داشت و این موضوع نگرانی هایی را برای پایتخت نشینان به وجود آورده بود، زیرا برخی مقامات رسمی، این آلودگی را تایید کردند.

اما به گفته کارشناسان، منظور از آلودگی آب تهران، بیشتر بالا بودن نیترات در این آب است و در اینکه میزان نیترات در برخی منابع آب زیرزمینی تهران بالاتر از استاندارد است هیچ شکی وجود ندارد. کارشناسان همچنین تاکید می کنند که آب های زیر زمینی تهران به دلیل کامل نبودن سیستم تصفیه فاضلاب، حتما در برخی مناطق آلوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *