چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

گلایه‌های کارگردانی که ۴ ساله بیکار ست

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 428372
نباید اهالی سینما را برده و نوکر حلقه به گوش برخی از نهاد‌ها و اداره‌هایی که فکر می‌کنند متولی سینما هستند دانست.
به گزارش جهان، حمید بهمنی کارگردان سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص تعریف خود از مقوله امنیت شغلی در سینما گفت: هر شغلی در هر جامعه و کشوری اگر دارای تعریف و برنامه‌ریزی خاص و درستی باشد رشد کرده و تأثیرگذاری خوبی به دنبال دارد و فقط افرادی وارد آن حرفه می‌شوند که لیاقت کافی دارند.

وی افزود: سینما هم صنعت پیشرفته‌ای است که باید افراد ماهر، سالم و درس‌خوانده وارد آن شوند پس ارگان‌ و یا هر سازمان مسئول در این باره باید محیطی ایجاد کند که اجازه ورود افراد غیر متخصص به سینما را ندهد.

بهمنی ادامه داد: با دیجیتال شدن سینما و پیشرفت‌هایی از این قبیل که در آن رخ داده فیلم‌سازی آسان شده و هر کسی به خود اجازه حضور در این عرصه را می‌دهد.

این کارگردان عنوان کرد: خود من که نزدیک به ۳۰ سال است در سینما حضور دارم حدود ۴ سال در بیکاری به سر می‌برم یکی از دلایل آن ورود راحت برخی افراد به داخل سینما و به دست گرفتن همه کارها است و دلیل دیگر آن نبود سازمانی که بتواند دستورالعمل‌های سینمایی و کاری را به حق و درست انجام دهد.

بهمنی بیان کرد: بنابراین ایجاد امنیت شغلی از مهم‌ترین وظیفه خانه سینما است که این نهاد باید در ابتدا وضعیت قانونی و جایگاه خودش را حفظ کند بعد به نتایج مطلوب برسد.

وی ادامه داد: خانه سینما فقط باید به مسائل صنفی بپردازد نه به موضع‌گیری سیاسی متأسفانه، این نهاد در خصوص استقلال کاری و امنیت شغلی شعارهای زیادی داده اما اتفاق اساسی رخ نداده است.

این کارگردان تصریح کرد: خانه، کار، بیمه اجتماعی، بیمه کاری خانه‌نشینی کارگردان‌ها و دیگر عوامل سینمایی به علل مختلف، ورود افراد غیر حرفه‌ای که فقط مادیات برای آن‌ها مطرح است و ...مشکلاتی است که خانه سینما باید به طور جدی در جهت رفع آن‌ها رفع آن‌ها بکوشد.

وی عنوان کرد: باید تفکر سرمایه‌داری پنهان، تولید فیلم‌های تک بازیگر و تک لوکیشن به شکل سیاه نمایی تولید فیلم‌هایی که فقط برای حضور در فستیوال‌های خارجی نقاط ضعف جامعه را به بدترین شکل به تصویر می‌کشند از بین برود.

بهمنی افزود: یک هنرمند باید منصف باشد همان‌طور که چشمانش را بر روی فیلم‌های تلخ و سیاه باز می‌کند چون خراب کردن راحت‌تر از آباد کردن است.

این کارگردان ادامه داد: نباید اهالی سینما را برده و نوکر حلقه به گوش برخی از نهاد‌ها و اداره‌هایی که فکر می‌کنند متولی سینما هستند،‌دانست.

این کارگردان گفت: تمام این حرف‌ها به خاطر این است که بگوییم اکنون در حوزه و جامعه سینما مریض هستیم و کم‌تر به دنبال کار خوب و رفع مشکلات می‌رویم چرا حضور افرادی که در این عرصه مو سفید کرده و زحمات زیادی کشیده‌اند و می‌توانند دلسوز جامعه سینمایی ما باشند در خانه سینما به چشم نمی‌خورد شخصیت‌هایی چون جمشید مشایخی، داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی و...

وی در پایان گفت: خانه سینما بیشتر باید خادم ملت و هنرمندان باشد. امیدوارم در آینده شاهد برقراری نظم قانون بیشتری در جامعه سینما باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *