شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

خاتمی: بیعت با شهدا، بیعت با عزت است

سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۲
کد مطلب: 428160
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت اجازه حضور نامحرم در مراکز نظامی‌ را نمی‌دهد، گفت: آمریکا مدام می‌گوید که باید هر زمان و هر لحظه که خواست از مراکز نظامی ایران بازدید کند. نمی‌دانند این مراکز ناموس این ملت است.
به گزارش جهان به نقل از فارس آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور در مراسم وداع با پیکر ۷۲ شهید دفاع مقدس که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اینکه بیعت با شهیدان بیعت با عزت و ذلت‌ناپذیری است، گفت: شهدا برگزیدگان خداوند هستند و ما در بعیت با شهدا می‌مانیم و در ادامه راه شهیدان در راه ولایت خواهیم ماند.

وی افزود: لباس غواصی در شب عملیات لباس شهادت بود شهیدان غواص در زمان حیات‌شان به بهشت نزدیک‌تر از دیگر شهیدان بودند.

امام جمعه موقت تهران ویژگی این شهدای غواص را مقاومت تا آخرین نفس عنوان کرد و گفت: این شهدای غواص که گل‌های مطهر بهشتی هستند امشب نظاره‌گر ما هستند که ما با چه انگیزه‌ای آمده‌ایم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: این شهدا در محاصره هم که بودند مردانه جنگیدند و دشمن ذلیلانه آنها را دست بسته شهید کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: مقاومت تا آخرین نفس و قطره خون راه این شهدا است و شهدا این مقاومت و آزادگی را از سالار شهیدان آموخته‌اند. از جمله ویژگی‌های دیگر این شهدا این است که اینان آزاده‌ شهید هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که ملت ما را تحقیر کند، گفت:‌ اما ملت عاشورایی تحقیر شدنی نیست و فریادش هیهات منا الذله است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیاده‌خواهی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: ۱+۵ به ویژه آمریکا مدام تکرار می‌کند که باید هر زمان و هر لحظه که خواستیم از مراکز نظامی ایران بازدید کنیم. نادان‌ها نمی‌فهمند مراکز نظامی ناموس این ملت است و ملت غیور اجازه حضور نامحرم را در حریم خودش نخواهد داد.

آیت‌الله خاتمی با تأکید براینکه با شهدا بیعت می‌کنیم، راهشان را ادامه می‌دهیم و تا آخر پای این انقلاب خواهیم ایستاد، گفت:‌ دشمن سخت در اشتباه است که این ملت را تهدید می‌کند و می‌گوید همه گزینه‌ها روی میز است. ملتی که مرگ را ترسانده است دشمنان آنان را از چه می‌ترسانند.

وی در پایان سخنان خود گفت: ملت توافق خوب و عزتمندانه را می‌پذیرد و هرگز زیر بار توافق‌ ذلت‌بار نخواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *