چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
صادق زیبا کلام:

دولت آن‌گونه که باید موفق نشده است

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 427726
صادق زیبا کلام با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نگران رد صلاحیت‌ها در انتخابات پیش رو هستند، گفت: دولت کنونی آنگونه که مردم می‌خواستند تاکنون موفق به اعمال تغییرات نشده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران امروز به عنوان سخنران ویژه و میهمان اجتماع اصلا‌ح‌طلبان در این شهرستان، عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور را ناهماهنگی مجلس با اندیشه‌های دولت دانست و اظهار داشت: وقتی دولت تغییر کرد مردم می‌خواهند مسئولان هم تغییر کنند، استاندارها تغییر کنند، فرماندار تغییر کند اما با دخالت مجلس حتی در موارد جزئی، مانع این تغییرات شد و یک شخصیت اصولگرا را به عنوان وزیر کشور بر رئیس جمهور تحمیل کرد و این وزیر نیز بدون اجازه نمایندگان آب نمی‌خورد.

زیبا کلام با اشاره به انصراف دکتر عارف از کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: انتخاب دکتر حسن روحانی در ۲۴ خرداد ۹۲ به معنای گفتن نه مردم به سیاست‌های دولت قبل و به دلیل عدم رضایت مردم از سیاست‌های هشت ساله دولت احمدی‌نژاد بود.

وی افزود: در انتخابات ۹۲ از همه طیف‌های سیاسی حضور داشتند که نماینده طیف دولت آقای جلیلی بود که چهار میلیون رای آورد و نماینده مخالف جریان دولت آقای روحانی بود که ۱۸ میلیون رای مردم را نصیب خود کرد بنابراین این به آن معناست که ۱۸ میلیون نفر سیاست‌های دولت قبل را قبول نداشتند و فقط ۴ میلیون نفر موافق جریان فکری دولت بودند.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: از روز بعد از انتخابات یعنی ۲۵ خرداد ۹۲ ما باید شاهد سیاست‌های جدیدی می‌شدیم که این امر تحقق پیدا نکرد، دولت می‌خواست شرایط امنیتی دانشگاه‌ها را که حاصل حوادث سال ۸۸ بود و منجر به اخراج، تعلیق و ستاره‌دار شدن تعداد زیادی از دانشجویان شده بود را تغییر دهد اما مجلس با عدم رای به وزیر پیشنهادی دولت در چند نوبت و استیضاح آقای دکتر فرجی‌دانا در انجام این امر اخلال به وجود آورد.

زیباکلام با بیان اینکه مردم از سیاست‌های هسته‌ای کنونی حمایت می‌کنند، و ارجاع پرونده هسته‌ای ایران در دوران اصلاحات به شورای امنیت، تصریح کرد: مردم نمی‌خواهند سیاست‌های هسته‌ای دولت قبل ادامه پیدا کند، پرونده هسته‌ای ایران در سال ۸۲ با لو دادن اطلاعات آن به وسیله منافقان شروع شد که این موضوع در دو سال آخر دولت خاتمی بود، دولت اصلاحات به گونه‌ای بحران را پیش برد که در موضوع هسته‌ای دنیا در مقابل ما قرار نگیرد اما با روی کار آمدن احمدی‌نژاد در سال ۸۴ پرونده ایران از شورای حکام به شورای امنیت انتقال یافت که برای ما مشکلات عرضه، صادرات نفت و تحریم‌ها را به وجود آورد.

وی با اشاره به آغاز تحریم‌های هسته‌ای از دوران خاتمی و ضمن انتقاد از رسانه‌ها گفت: از سال ۸۴ تا ۹۲ یک سایت، روزنامه و ... از سیاست‌های هسته‌ای انتقاد نکرد و یک نفر از آقای جلیلی نپرسید در این پنج سال مذاکره جز تحریم‌های بیشتر چه چیزی نصیب کشور شده است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به «نبرد بزرگ اصولگرایان و اصلاح‌طلبان» در اسفند سال‌جاری گفت: اصولگرایان طوری وانمود می‌کنند که انگار با آقای احمدی‌نژاد هیچ ارتباطی از گذشته تا حال نداشته‌اند در حالی که با حمایت آنها احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد و آنها هنوز در مجلس وجود دارند و نبرد بزرگ‌تر بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در اسفند ماه اتفاق خواهد افتاد.

زیباکلام با اشاره به شرایط اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس گفت: ما تمام توانمان را به کار خواهیم برد تا نگذاریم شورای نگهبان افرادی که ما می‌خواهیم وارد انتخابات شوند را رد صلاحیت کند.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این گردهمایی یادآور شد: اتحاد میان تمام اصلاح‌طلبان باید حفظ شود و باید از ارائه چند لیست پرهیز کنند، همچنین از شورای نگهبان خواستاریم مطابق قانون عمل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *