دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
ظريف:

جامعه بين‌المللي نبايدتنها ناظرگفتگوها باشد

شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 427688
«جای شان کار» قائم مقام وزارت امور خارجه هند بعدازظهر امروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش جهان، وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشریح گفتگوهای میان جمهوری اسلامی ایران با گروه مذاکره کننده ۱+۵ گفت: جامعه بین المللی نباید تنها ناظر این گفتگوها باشد و لازم است در آن نقش ایفا کند تا به نتیجه برسد.

ظریف در ادامه با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و هند خاطرنشان کرد: زمینه های بسیاری برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاری در زمینه های مختلف به ویژه انرژی وجود دارد.

وی افزود: درهای ایران برای افزایش همکاری ها بر روی هند باز است .

جای شان کار قائم مقام وزیر امورخارجه هند نیز با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای هند گفت: امیدواریم که گفتگوهای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد تا بتوان همکاری های گسترده تری را برنامه ریزی کرد.

وی افزود: اولویت های هند برای همکاری با ایران در حوزه های تجارت، انرژی و حمل و نقل است و دولت هند اراده جدی برای گسترش همکاری ها دارد.

قائم مقام وزارت امورخارجه هند، توسعه بندر چابهار را یک نمونه از طرح های توسعه و افزایش همکاری ها دانست و گفت: در نظر داریم در این بندر در زمینه های برق، پتروشیمی و راه آهن با طرف های ایرانی همکاری کنیم.

منبع:واحدمرکزی خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *