چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

برخورد جدی با قاچاقچیان دانه درشت

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 427469
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز،‌ خواستار برخورد جدی با قاچاقچیان دانه درشت شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حبیب الله حقیقی در نشست اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که نمایندگانی از ۲۴ نهاد و وزارتخانه در آن حضور داشتند، با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با قاچاق اظهار داشت: قاچاق آفت بزرگ اقتصاد کشور است که مبارزه با آن نیازمند توجه ویژه و همه جانبه به آن است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اهمیت مبارزه با قاچاق به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری از بهمن ماه سال ۹۳ تا اردیبهشت ماه امسال در چهار دیدار خود، بر ضرورت مبارزه با این پدیده شوم تاکید کردند و در عین حال عنوان داشتند که گرچه مبارزه با قاچاق سخت است ولی شدنی است.

وی با اشاره به لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های عضو ستاد، گفت: عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کلا وارز جمع جبری عملکرد دستگاه‌های عضو این ستاد است و برای پاسخگویی به مطالبات در این حوزه، نیازمند پای کار آمدن تمامی دستگاه‌ها در این مبارزه هستیم.

حقیقی تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شرطی ثمر بخش است که با بهره‌گیری حداکثری از تمامی ظرفیت‌های قانونی و سازمانی، اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای را به صورت توامان دنبال کنیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به لزوم برخی جدی با عناصر دانه درشت، به موضوع عدم بازدارندگی برخی مجازات‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: در دنیا عمدتاً قاچاق کالاها، معطوف به کالاهای ممنوعه است و این در حالی است که در کشورمان موضوع قاچاق در کالاهای مجاز نیز مشاهده می‌شود و متاسفانه در این بخش مجازهای دیده شده سنگین نیست.

به گزارش تسنیم، ۲۴ عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سه قوه مختلف، در آخرین نشست خود به بررسی عملکرد دستگاه‌های مختلف پس از اجرای قانون جدید در طول مدت ۱۴ ماه اخیر پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *