سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۱
۴
گزارش خبرگزاری غربی رویترز

حملات به یمن شکست خورده و زمان برای عربستان در حال اتمام است

دو گزینه پیش رو و ناخوشایند آل سعود
جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 427443
یک خبرگزاری غربی در گزارشی نوشت: «پس از ۱۱ هفته حملات هوایی ناکام در تغییر موازنه قدرت در یمن، گزینه‌های عربستان سعودی برای برگرداندن منصور هادی به قدرت در حال اتمام است».
حملات به یمن شکست خورده و زمان برای عربستان در حال اتمام است
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی نوشت که زمان و گزینه‌های عربستان سعودی در یمن رو به اتمام است و ریاض نتیجه‌ای از حملات خود به این کشور نگرفته است.

در حالی که حدود ۸۰ روز از حملات سعودیها به یمن می‌گذرد، یک رسانه غربی هشدار داد که زمان برای عربستان سعودی در یمن رو به اتمام است و گزینه‌هایش هم در حال کم و کمتر شدن است.

در گزارش رویترز آمده است: «پس از ۱۱ هفته حملات هوایی که در تغییر موازنه قدرت در یمن ناکام مانده، عربستان سعودی در حال از از دست دادن گزینه‌ها برای بازگردان حکومت در تبعید منصور هادی به صنعا است».

این رسانه مطرح غربی اذعان کرد: «با وجود تخریب تسلیحات سنگین شبه نظامیان حوثی و نیروهای ارتشی حامی علی عبدالله صالح،‌ آنها کنترل قسمتهای از مناطق غربی کشور را در دست داشته و هنوز به صورت روزانه به خاک عربستان حملات خمپاره‌ای یا موشکی می‌کنند».

رویترز در ادامه نوشت: «ریاض به زودی باید با دو گزینه ناخوشایند مواجه شود: کنترل عملی و دوفاکتوی دشمنانش بر صنعا را پذیرفته و با آنها به توافقی برسد یا اینکه به حملاتش ادامه دهد که در این صورت خطر غرق شدن یمن در آشوب همه‌جانبه و تبدیل آن به تهدید دائمی امنیت سعودی دارد».

این خبرگزاری با ناامیدی به مذاکرات پیش روی ژنو درباره یمن به میزبانی سازمان ملل تاکید کرد که «نشانه کمی» از آمادگی دولت در تبعید منصور هادی و همچنین انصارالله برای سازش و توافق وجود دارد.

یک دیپلمات که نامش منتشر نشده، از بی میلی و ناچاری عربستان سعودی برای پذیرش کنفرانس ژنو خبر داده و به رویترز گفت: «آمریکا در حال فشار بر سعودیها برای پذیرش مذاکرات است اما آنها راغب نیستند چرا که در تحولات میدانی یمن آنها در موضعی ضعیف هستند».

رویترز همچنین تصریح کرد: «البته اکنون اغلب شخصیتهای ارشد سعودی این را می‌پذیرند که حملات نظامی توانسته دستاورد کمی داشته باشد و اکنون زمان مذاکرات است اگرچه حوثیها و صالح با کنترل قسمتهای گسترده یمن کارتهای قویتری در دست دارند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس چرا تمومش نمیکنه چند روز دیگه ماه رمضون 75 روزم رد کردن اسراییلم انقدر حمله نمیکرد مردم یمن خودشون که فقیرترین مردم عربی بودن الان دیگه وضعشون بدترم شد بندگان خدا آب برای خوردن ندارن اونوقت آل سعود اونهمه ثروت داره هم عده شون زیاد هم ثروتشون خدا خودش نابودشون کنه ان شاالله
مرگ بر آل سعود
مهدی ازپیشوا
... قیافه رو ..پلاسیده شده
جهان جان چراکامل منتشر نکردی من که چیز بدی نگفتم