جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۳

هشدار وقوع طوفان در چابهار

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 426853
طوفانی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر به سمت بندر چابهار در حال حرکت است.
به گزارش جهان به نقل از صداو سیما، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت این طوفان اگرچه اکنون در اقیانوس هند ۷۵ کیلومتر در ساعت است اما با نزدیک شدن به دریای عمان و دریای چابهار سرعت آن به ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

آزادمنش گفت: مواج شدن دریا ، باران شدید و رعد و برق از ویژگی این سامانه است و از فردا تا ۵ روز در جنوب سیستان و بلوچستان فعال خواهد بود .

بر اساس این گزارش به صیادان هشدار داده می شود از رفتن به دریا خودداری کنند و در صورت امکان شناورهای خود را به اماکن امن منتقل کنند .

رضوانی دبیرکارگروه مدیریت سواحل و بنادر سیستان و بلوچستان نیز گفت: استقرار تیم های غریق نجات و پایگاههای امدادی هلال احمر در پارک های ساحلی که در اختیار شهرداری است و همچنین نصب علائم هشدار دهنده مانند پرچم های اخطار دهنده در نوار ساحلی به منظور جلوگیری از نزدیک شدن مردم و گردشگران به مناطق پرخطر سواحل از نکاتی است که باید مدنظر قرار گیرد تا از بروز حوادث جلوگیری شود

همه ساله با بادهای موسمی در ماههای تیر و مرداد از سمت اقیانوس هند به سمت سواحل چابهار می وزد که در این گاهی با طوفان های شدید حاره ای همراه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *