کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نائب رييس مجلس :

اقتصاد کشور بايد به سمت خلق ثروت برود

16 خرداد 1394 ساعت 19:10

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برتدوین نقشه راه اقتصادی در استان‌ های کشورتاکید کرد.


به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در همایش جذب و توسعه سرمایه‌ گذاری خراسان رضوی در مشهد گفت : باید در بخش اقتصادی نقشه راه تدوین شود تا فعالان این عرصه به این اطمینان برسند که قدم‌ ها در این حوزه به درستی برداشته می‌ شود.

ابوترابی فرد افزود: در تدوین این نقشه راه مبتنی بر حدود اختیارات فعلی استانداران و مدیران استانی ، باید از ظرفیت علمی و فهم فعالان اقتصادی از فضای امروز بازار استفاده کرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌ فرد با انتقاد از نگاه هزینه ای به اقتصاد بجای خلق ثروت ، افزود: بیش از ۹۰ درصد از بودجه عمومی کشور برای مقوله حقوق کارمندان دولتی هزینه می‌شود و از بودجه کلی کشور نیز حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه بخش خصوصی در نظر گرفته شده و حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌ های دولتی است.

ابوترابی فرد ادامه داد: متأسفانه هنوز تصمیمات در دولت و مجلس همسو با تغییر نگاه اقتصادی یاد شده نیست و از آنجا که اکنون افزایش بدهی دولت به بانک‌ ها و افزایش پایه پولی تنها به رشد هزینه‌ ها ختم می‌ شود باید به تغییر نگاه خود در عرصه اقتصادی بپردازیم.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس تصریح کرد: باید نگاه‌ها تغییر یابد و به سمت خلق ثروت با راهبرد اقتصاد مقاومتی پیش رود تا اشتباهات گذشته تکرار نشود .

او همچنین گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، استانداران و مدیران ارشد استان‌ ها باید برای حل مشکلات ، از کارآفرینان حمایت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران هم در این همایش گفت: هم اکنون هلدینگ‌ های بسیاری در کشور وجود دارند که متعلق به بخش دولتی و یا بخش‌ های غیر خصوصی هستند که فضای کسب و کار را از بخش خصوصی گرفته‌ اند.

شافعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کارآفرینان ، تولید کنندگان و سرمایه گذارانی که مبتنی بر اصول و در چارچوب قوانین تجارت فعالیت می کنند، افزود: باید سهم این افراد در اقتصاد کشور تعیین و افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی هم در این همایش همدلی، همزبانی و اتحاد دولت و بخش خصوصی را راهکار اصلی توسعه سرمایه گذاری ها در استان اعلام کرد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به موقعیت ویژه خراسان رضوی در حوزه های مختلف تصریح کرد : خراسان رضوی با بهره گیری از این ظرفیت ها پارسال توانست نرخ تورم و نرخ بیکاری را نسبت به متوسط کشوری و بازه زمانی مشابه سال قبل از آن به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

رفع مشکلات تولیدکنندگان در حوزه تامین گاز ، فراهم کردن زمینه صادرات برق به کشورهای همسایه و اتمام طرح های نیمه کاره عمرانی استان با مشارکت بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که در این همایش مورد بحث قرار گرفت.


کد مطلب: 426387

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/426387/اقتصاد-کشور-بايد-سمت-خلق-ثروت-برود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com