شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
نائب رييس مجلس :

اقتصاد کشور بايد به سمت خلق ثروت برود

شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 426387
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برتدوین نقشه راه اقتصادی در استان‌ های کشورتاکید کرد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در همایش جذب و توسعه سرمایه‌ گذاری خراسان رضوی در مشهد گفت : باید در بخش اقتصادی نقشه راه تدوین شود تا فعالان این عرصه به این اطمینان برسند که قدم‌ ها در این حوزه به درستی برداشته می‌ شود.

ابوترابی فرد افزود: در تدوین این نقشه راه مبتنی بر حدود اختیارات فعلی استانداران و مدیران استانی ، باید از ظرفیت علمی و فهم فعالان اقتصادی از فضای امروز بازار استفاده کرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌ فرد با انتقاد از نگاه هزینه ای به اقتصاد بجای خلق ثروت ، افزود: بیش از ۹۰ درصد از بودجه عمومی کشور برای مقوله حقوق کارمندان دولتی هزینه می‌شود و از بودجه کلی کشور نیز حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه بخش خصوصی در نظر گرفته شده و حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌ های دولتی است.

ابوترابی فرد ادامه داد: متأسفانه هنوز تصمیمات در دولت و مجلس همسو با تغییر نگاه اقتصادی یاد شده نیست و از آنجا که اکنون افزایش بدهی دولت به بانک‌ ها و افزایش پایه پولی تنها به رشد هزینه‌ ها ختم می‌ شود باید به تغییر نگاه خود در عرصه اقتصادی بپردازیم.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس تصریح کرد: باید نگاه‌ها تغییر یابد و به سمت خلق ثروت با راهبرد اقتصاد مقاومتی پیش رود تا اشتباهات گذشته تکرار نشود .

او همچنین گفت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور، استانداران و مدیران ارشد استان‌ ها باید برای حل مشکلات ، از کارآفرینان حمایت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران هم در این همایش گفت: هم اکنون هلدینگ‌ های بسیاری در کشور وجود دارند که متعلق به بخش دولتی و یا بخش‌ های غیر خصوصی هستند که فضای کسب و کار را از بخش خصوصی گرفته‌ اند.

شافعی با تاکید بر استفاده از ظرفیت کارآفرینان ، تولید کنندگان و سرمایه گذارانی که مبتنی بر اصول و در چارچوب قوانین تجارت فعالیت می کنند، افزود: باید سهم این افراد در اقتصاد کشور تعیین و افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی هم در این همایش همدلی، همزبانی و اتحاد دولت و بخش خصوصی را راهکار اصلی توسعه سرمایه گذاری ها در استان اعلام کرد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به موقعیت ویژه خراسان رضوی در حوزه های مختلف تصریح کرد : خراسان رضوی با بهره گیری از این ظرفیت ها پارسال توانست نرخ تورم و نرخ بیکاری را نسبت به متوسط کشوری و بازه زمانی مشابه سال قبل از آن به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

رفع مشکلات تولیدکنندگان در حوزه تامین گاز ، فراهم کردن زمینه صادرات برق به کشورهای همسایه و اتمام طرح های نیمه کاره عمرانی استان با مشارکت بخش خصوصی از دیگر مواردی بود که در این همایش مورد بحث قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *