شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱
مقام ارشد سابق صهیونیستی:

باید ایران را با سلاح پر تهدید کنیم

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب: 425633
یک مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی ضمن بیان ضرورت نبرد علیه ایران گفت: ایرانیان قادر به انجام عملیات خارج از محدوده نظارتی هستند و می‌توانند نظارت‌ها را خنثی کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،سرلشگر «یوزی دایان» مشاور امنیت ملی سابق رژیم اسرائیل در سخنانی مدعی شد که هم اینک زمان بکارگیری «اقدام تخریبی» علیه ایران است.

بنوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، یوزی دایان در نشستی اظهار داشت: «اگر از ناحیه غزه، لبنان و یا سوریه به ما حمله شود، این منجر به جنگ نخواهد شد اما اگر جنگی تمام عیار به ما تحمیل شود، ضرورت دارد تا سازمان‌های خرابکار را مغلوب کنیم.»

دایان با هشدار درباره عواقب توافق بد با ایران گفت: «این امر باعث باز شدن درها بر روی جمهوری اسلامی شده و این کشور تهدیدی بالقوه علیه اسرائیل خواهد شد.»

وی در این باره افزود: «یک ایران هسته‌ای تهدیدی سه‌گانه است. البته ما تنها هدف آن‌ها نیستیم. ما سرزمینی کوچک هستیم البته مستحکم. اما سرزمین‌های کوچک آسیب پذیر هستند. ممکن است در منطقه تحت لوای چتر امنیتی کشورهایی چون مصر و عربستان سعودی به سرعت در رویکردی برابر با ایران به سلاح هسته‌ای دست یابند و ما شاهد رقابت تسلیحاتی جدیدی خواهیم بود.»

این مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌‌وگو با روزنامه جروزالم پست گفت: «باید آشکارا بهترین کار ممکن را انجام دهیم تا ایران هسته‌ای نشود. ما باید ایران را با اسلحه پر تهدید کنیم. زیرا هیچ کسی به اسلحه خالی توجه نمی‌کند. اگر شما این کار را انجام ندهید، آنگاه ایران خواهد گفت که ما رنج خواهیم کشید اما سرانجام در ۲ ، ۳یا ۴ سال هسته‌ای خواهیم شد.»

دایان در ادامه خواهان افزوده شدن تهدیدها علیه ایران و ادامه تحریم‌ها شد و گفت: «البته نگرانی در باره نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد. ایرانیان قادر به انجام عملیات خارج از محدوده نظارتی هستند و می‌توانند نظارت‌ها را خنثی کنند.»

وی در خاتمه با برچسب زدن به ایران و تروریست نامیدن جمهوری اسلامی افزود: «ضرورت دارد تا با ایران بجنگیم. ما باید نه با چند سازمان تروریستی بلکه با کل تروریسم (ایران) بجنگیم. اگر شما تنها علیه داعش بجنگید، آنگاه برنده بزرگ این ماجرا ایران، حزب‌الله و بشار اسد خواهند بود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *