يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۱

دندان بیمه طلایی فرهنگیان کشیده شد!

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب: 425432
آموزش و پرورش اعلام کرده است بسته شماره ۲ با ۶۵ درصد بیشترین امتیاز نظرسنجی از فرهنگیان را درباره بیمه تکمیلی به خود اختصاص داده است اما از یک میلیون فرهنگی، چند نفر در این نظرسنجی شرکت کردند؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، بیمه طلایی فرهنگیان که قرار بود همانطور که از نامش پیداست، برای درمان فرهنگیان بیشتر از بیمه تکمیلی، عمل کند و مشکلات آنها را کاهش دهد، این روزها همان بیمه تکمیلی شده است.

هجدهم اسفند ماه سال گذشته، سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با رسانه‌ها با بیان اینکه طرحی برای ارائه خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان تهیه شده است، گفت: «این طرح شامل ۴ بسته است که نوع خدمات بیمه تکمیلی بسته‌ها با هم متفاوت است؛ با توجه به اینکه بیمه پایه سلامت در حال گسترش خدمات خود است و خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهد، تصمیم گرفتیم نحوه خدمات بیمه طلایی را تغییر دهیم و بر این اساس طرح جدیدی را آماده کردیم».

وی ادامه داد: «در این طرح به عنوان مثال بسته شماره اول دارای خدمات بسیار گسترده و با سقف نامحدود است که حتی عینک و دندانپزشکی نیز در آن دیده شده است و این خدمات در بسته های دیگر کمتر می‌شود به‌گونه‌ای که در بسته شماره ۴ هزینه‌های بستری که در بیمه پایه نیست، پیش‌بینی شده است؛ منتظر جمع‌آوری نظرات استان‌ها هستیم و امیدواریم بتوانیم این طرح را در سال ۹۴ اجرایی کنیم و فرهنگیان متناسب با درخواست خود برای دریافت بسته‌ها، خدمات را ارائه دهند».

به گزارش فارس، چند وقت بعد نیز ۴ بسته بیمه‌ای توسط آموزش و پرورش به فرهنگیان ارائه شد تا مورد نظرسنجی قرار گیرد.

روز گذشته سبد محمد بطحایی در خصوص نتایج نظرسنجی درباره بسته‌های بیمه تکمیلی گفت: «بسته شماره ۲ با ۶۵ درصد و بسته‌های شماره ۳ و ۴ با ۲۵ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین امتیاز نظرسنجی از همکاران فرهنگی را به خود اختصاص داده است؛ بسته شماره ۲ نیز با در بر داشتن تمام تعهدات بسته‌های ۳ و ۴ به عنوان بسته نهایی بیمه تکمیلی فرهنگیان انتخاب شد».

وی، تنها تفاوت بسته شماره ۱ با ۲ را صرفاً پوشش دندانپزشکی با خسارت محدود عنوان کرد و ادامه داد: «در صورت درخواست فرهنگیان، هر یک از استان‌های کشور می‌توانند خدمات بسته شماره ۱ را نیز برای آنها پیش‌بینی کنند».

بطحایی، با اشاره به استعلام به عمل آمده از شرکت‌های بیمه در خصوص نرخ قرارداد، حداقل رشد نرخ حق بیمه نسبت به سال گذشته را ۲.۵ برابر اعلام کرد و افزود: «برای جلوگیری از افزایش حق بیمه مقرر شد بسته شماره ۲ با نرخ ۳۰ هزار تومان اجرا و از این مبلغ نیمی توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود».

به گزارش فارس، چند نکته نسبت به اظهار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش وجود دارد.

اول اینکه، نتایج نظرسنجی که اعلام شده است، شامل چه تعداد از فرهنگیان است؛ در حقیقیت از جامعه یک میلیون فرهنگی چند نفر در نظرسنجی آموزش و پرورش شرکت کردند؟

دوم اینکه، یکی از اعتراضات گسترده فرهنگیان درباره بیمه طلایی، حذف شدن پوشش هزینه‌های دندانپزشکی بود که آن هم در بسته شماره ۲ پیش‌بینی نشده است.

اما نکته سوم، هزینه بسته شماره ۲ بود که در اطلاعیه آموزش و پرورش این رقم، ۳۸۰ هزار ریال بود که در خبر جدید معاون توسعه مدیریت به ۳۰ هزار ریال رسیده است که نیمی از آن توسط فرد و نیمی توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت شود.

حال اگر فرهنگی بسته شماره یک را در خواست داشته باشد، هزینه ۵۳۰ هزار ریالی آن که حدود ۴۰ هزار ریال سهم فرهنگی می‌شود را باید بپردازد؟ یا در بسته شماره یک نیز کاهش قیمت وجود دارد و پرداخت بیمه به طور مساوی خواهد بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *